Esential
400 | de milioane de dolari au plătit cei de la Spyker în ianuarie 2010 pentru achiziţia mărcii Saab. |
400 | de milioane de dolari au plătit cei de la Spyker în ianuarie 2010 pentru achiziţia mărcii Saab. |
Youngman Automobile, Pang Da şi Saab au semnat o scrisoare de intenţie privind achiziţia a 100% din acţiunile Saab contra sumei de 100 de milioane de euro. Pang Da şi Youngman Automobile preiau rolul de proprietar al mărcii Saab, iar Guy Lofalk, administratorul companiei care protejează Saab de creditori, a renunţat la cererea de protecţie în curtea de judecată. Practic, destinul Saab este pe mâini bune, marca suedeză fiind deţinută acum de un grup de investitori din China care îşi permit să finanţeze viitoarele proiecte ale mărcii.
Suedezii de la postul TV4Nyheterna West pretind că au văzut contractul semnat de Saab cu Pang Da şi Youngman, deci o confirmare oficială a afacerii ar trebui să apară în decursul acestei zile. Marca suedeză a trecut prin multe şi a fost de mai multe ori la un pas de extincţie. Producţia de automobile la uzina din Trollhattan a fost sistată vreme îndelungată din cauza imposibilităţii de plată a furnizorilor şi a salariaţilor.
Saab nu a mai produs niciun automobil din 6 aprilie 2011.Saab este în continuă negociere cu furnizorii săi şi este pe care să semneze înţelegeri cu aceştia în privinţa operaţiunilor viitoare. Amânarea redeschiderii uzinei este cauzată de faptul că unii furnizpri au nevoie de termene mai lungi de livrare pentru a oferi cantitatea de componente cerută de cei de la Saab. Mulţi furnizori sunt în pauza de vară, de unde şi explicaţia acestui fenomen, au declarat oficialii Saab la începutul lunii iulie.
Oficialii Youngman şi Pang Da au fost indisponibili pentru declaraţii, în timp ce oficialii Saab au preferat să nu comenteze informaţiile apărute astăzi în presă. În urmă cu câteva luni, Zhejiang Youngman şi Pang Da aveau o propunere de achiziţie a 53.9 procente din acţiunile Saab pentru un total de 245 milioane de euro, dar afacerea respectivă a picat între timp. Tranzacţia dintre Swedish Automobile BV şi Youngman/Pang Da trebuie să fie aprobată şi de guvernul de la Beijing, aşa cum este cazul oricărui parteneriat important. Un exemplu de afacere refuzată de guvernul chinez ar fi achiziţia mărcii Hummer, tot o creaţie GM, respinsă din cauza numărului mare de modele cu emisii ridicate de CO2 şi consum mare de carburant.
Via | AutomotiveNews (înreg.)
Saab va lua calea Volvo, am fost mereu convins 100% ca aceasta marca nu va disparea, nu avea cum. Lumea auto ar fi ramas un loc mult mai pustiu fara Saab.
P4 West tocmai i-a luat interviu lui Victor Muller, si el a confirmat aceasta tranzactie.
Trebuie sa-i multumim lui VM pentru efortul titanic depus in ultimii 2 ani. A sacrificat proiectul lui, SWAN si Spyker pentru binele Saab.
Respect!
p.s.: SaabCuantic: o sampanie virtuala, ceva? :)
O dimineata insorita de soare si de o veste exceptionala, presimt ca o sa am o zi de milioane.
Astept cu nerabdare Saab 9-1!
sursa: romanialibera.ro
Adica vreo 30 de milioane de euro.
Sa inceapa spumele! :))
Dacia valora acum 12 ani, cat Saab in prezent
PS: ztele, mersi de invitatie, dar eu iti propun sa bem sampania propusa de tine eventual la bordul unei viitoare limuzine 9-7, adica dupa batalie, nu inaintea ei.
100% din actiunile Dacia ar fi insemnat 100 milioane.
Paritatea usd/euro o puteti vedea aici:
http://www.contzilla.ro/2008/10/evolutia-istorica-a-cursului-de-schimb/
100% din actiunile Dacia ar fi insemnat 100 milioane."
Concluzia ta ar fi ca Dacia e cel putin pe picior de egalitate cu SAAB nu? Romanii chiar ca au talent.
Nu.
Inseamna doar ca activele Saab valoreaza cat activele Dacia acum 12 ani
E o observatie obiectiva.
urmatoru 95 putea fi preparat impreuna cu viitoru Superb........
si aveau si micutu Up! daca vroiau sa readuca in actualitate un model Saab de dimensiuni mici cum ar fi 92......
posibilitati erau multe.......
Ori chinezii nu au declarat nimic. Pot face din SAAB o marca performanta, mai ieftina si mai putin fiabila sau pot baga mana adanc in buzunar si vor face din SAAB un concurent la fel de puternic cum era si acum 10-20 de ani, pentru ca potential exista si SAAB stie ce inseamna o msina performanta, de calitate si premium.
Strict din burta as spune ca nu; nu ma injurati. Chiar sunt curios daca aveti date.
Am putea discuta mai obiectiv despre ce isi pot propune chinezii raportat la ce era realmente Saab.
Oricum bravo lor. Era pacat de o marca de traditie.
1. ai rabdare:))
2. chiar nu conteaza :)
P.S.: Nu pot sa nu remarc ce denumiri penibile au aceste doua companii: Youngman şi Pang Da. Si chestia asta ma facut sa caut informatii despre aceste doua companii:
1. Panga Da este un dealer auto mai mare, un fel de Tiriac Auto, avand in portofoliu marci ca Audi, VW, Mazda, Hyundai, Jeep, diferite marci chineze etc.
2. Youngman Automobile este o companie implicata ceva mai bine in domeniul productiei, avand colaborari de productie cu Lotus UK si Man Trucks, plus multe alte chestii industriale. Ca si "passenger cars" produc numai petrade (la fel ca si Gelly dealtfel).
Important este ca acestor doua companii par sa le mearga bine in prezent, deci ar trebui sa aiba banii necesari.
P.S.: Cred ca la 100mil., daca eram Dinu Patriciu (se stie ca smecheru' asta are o gramada (miliarde de euro) de bani cash din vanzare RP, cumparam eu Saab.
Cu Infiniti sau Lexus? Dupa vanzari nu as spune.
Cu Volvo? Nu cred. Te-as insulta.
Cu germanii nu cred pentru ca numai exclusivisti nu sunt.
Cu RR sau Bentley? Nu indraznesc sa cred ca la ei te gandesti.
Cu TVR? Cu cine?
Eu am fost obiectiv si la subiect. Era vorba sa stim de unde vine ca sa stim ce sa asteptam de la chinezi. Nu sa ne inflamam.
Buba acum e ca nu mai gasesc exact fraza la care am raspuns initial si care nu avea nimic de-a face cu valoarea de fan. Cam penibil dar o sa citesc mai bine sa vad de la ce a pornit :)
Iar referitor la conceptul tau de "fan autentic" mi se pare ca duce foarte mult inspre conceptul de "fanatism" si de "dragoste oarba", care stim foarte bine ca nu duc la lucruri bune.
Vorbesti de "lucruri bune"?...Hm, ia sa citesti declaratia lui @LauCalin de pe topicul de azi referitor la rechemarea unor BMW-uri in America, ca sa te convingi ce de "lucruri bune" vor izvori ca gheizerele dezlantuite in lumea auto a viitorului apropiat, in special in dreptul "triadei" germane...
Si nu-mi pune tu in carca fanatismul sau extremismul, ca nu-s membru in vreo fractiune neonazista si nici suporter de-al Petrolului :D
Deci cred ca e mult mai corect sa spui "pentru mine SAAB nu are concurent" si sa nu mai ai o atitudine atat de tendentioasa fata de cei care nu considera ca SAAB e cea mai buna marca de pe tot pamantul.
Si asa cum ti-am mai spus mai demult, nu prea da bine ca un fan atat de infocat cum te declari al acestei marci sa conduca un ...BMW. Stiu, a fost o conjunctura, bla bla...dar daca e asa, macar las-o mai moale cu declaratiile de dragoste pentru SAAB. Pai ce facem, ne insuram in fata tuturor cu suedeza si ne-o tragem pe partea ailalata cu nemtoaica? ;) Si stii cum se zice ca dragostea invinge orice: daca e asa mare, vinde BMW-ul si ia un SAAB. Abia atunci sa spui ca esti fan adevarat. Pana atunci, vorba e cam fara fond.
Sau un volan cu care sa te plimbi prin apartament in timp ce scoti sunete de motor si cauciucuri stresate?
In general cei saraci sunt asa ca nu sunt capabili fizic sau mental sa produca si ei ceva dorit de cei din jurul lor.
Ai vrea sa scot de la cimitirul de masini ceva embleme Saab si sa-ti trimet?