Pe măsură ce popularitatea electricelor crește, cererea de materii prime pentru baterii este pe măsură, iar industria auto este nevoită să caute alternative la bateriile tradiționale.
CATL, cel mai mare producător chinez de baterii, cu o valoare de piață de 200 de miliarde de dolari, anunță că a dezvoltat o nouă tehnologie care integrează atât baterii litiu-ion, cât și noile baterii sodiu-ion.
Densitatea energetică este în continuare mai mică decât în cazul tradiționalelor baterii, însă chinezii susțin că noua tehnologie oferă performanțe mai bune în condiții de frig și la încărcările rapide.
Peste 5.000 de cercetători au lucrat la dezvoltarea noului pachet de baterii, tehnologie ce ar putea ajunge pe piață din 2023.
CATL este furnizor de baterii pentru producători precum Tesla, Volkswagen sau Geely.
Via Reuters
ar fi frumos de exemplu sa avem la masina electrica noua optiunea de a o configura cu:
- baterie sodiu-ion daca vrem sa rulam mai mult in conditii de frig si/sau drumuri lungi pentru a putea incarca frecvent la statii de putere mare, poate chiar si de 2-3x pe zi cate 15-20 minute pentru segmente de cate 250-300 km.
- baterie clasica litiu-ion daca vrem autonomie mare >450 km, sa incarcam mai rar, gen odata la saptamana si lent, la putere mica (acasa), iar rularea este in conditii variate de clima si traseu, cu mult urban.
Singura diferență față de când aveam mașină clasica este că nu mai merg consistent foarte tare la drumuri mai lungi, cu încărcare - timpul câștigat pe drum îl cam pierzi la încărcare și nu te mai trage inima.
Aşa este, foarte înţelept ai expus.
China are unele din cele mai mari resurse în inginerie şi mai ales inginerie software doar că nu sunt vizibili şi sunt mai mult pe tarlaua lor.
Să sperăm că nu învaţă engleza, dar sunt alte firme care au înţeles acest lucru, chiar Tesla a dat mână liberă Tesla China care are un preşedinte chinez, de a dezolta un centru de R&D chinezesc în China, care va produce un model low cost global.
Cam ce au făcut Renault în România cu "maşina de 5000€" şi au reușit (fără TVA! Da, au reuşit, dar OEM vorbesc de preţuri de producţie nu şi de comercializare care conţin din start şi TVA)
posibil ca maşina Tesla model 2 cea de 20.000$ (nu 25.000$ ci chiar mai ieftină) să provină din China.
Vom vedea
Nu tu probleme de resurse umane, nimic.
Dacă în SUA, UE/UK găseşti mai greu IT-iști, gen am nevoie luna viitoare de 1.000-10.000 în China sau India, pac..... îi ai imediat.
Ce fac miliardele de oameni.
Nu că ar fi mai inteligenţi decât restul.
Fiecare ţară are "sarea pământului"
Îţi dau un hint, cât % din aplicaţiile disponibile pe Apple sunt făcute de firme software care au în spate programatori chinezi?
Află şi mai vorbim după.