Chinezii de la CATL vor să revoluționeze piața mașinilor cu motoare hibride PHEV cu noua sa baterie pentru acestea. Noul acumulator se numește CATL Freevoy și conține module din litiu și sodiu-ion. O asemenea configurație crește autonomia electrică a unei mașini cu aproximativ 10 kilometri și oferă o autonomie mai bună cu 5% la temperaturi mici față de bateriile litiu-ion obișnuite.
Alături de compoziția nouă a bateriei, CATL a dezvoltat și un sistem software nou de management al acumulatorului, numit Battery Management Software. CATL spune că, prin acest sistem, predicțiile cu privire la timpii de încărcare sunt îmbunătățite cu 40%.
Datorită acestor noutăți, CATL spune că noua baterie poate oferi o autonomie electrică de până la 400 de kilometri. Trebuie menționat că acest număr este obținut conform standardului CLTC, care este mai generos decât cel WLTP.
Deocamdată, noua baterie va fi disponibilă doar pentru constructorii auto chinezi.
via CATL
Oricum, cine nu recunoaste ca chinezii (BYD si CATL cel putin) sunt in alta liga in materie de baterii cel putin, face o mare greseala.
Daca EU ar fi vrut cu adevarat sa faca ceva cu masinile electrice, trebuia sa tina cu dintii de Northvolt sau altii asemenea si eventual sa-i subventioneze masiv. Dar n-ai ce sa ceri unor politruci care cred ca tot ce-i trebuie industriei este sa aiba legi si reglementari si produsele finale iesi ca prin minune.
Poate au alții alte puncte de vedere…
- UE sa nu mai subvenționeze electricele, economie de piață, alea, alea
- UE sa subvenționeze electricele ca ne mănâncă chinezii cu cățel, cu purcel
Și uite asa te simți bine că ai mai împărtășit o frântură din imensa ta inteligență.