Chinezii de la CATL prezintă o baterie pentru mașinile hibride PHEV: autonomie electrică de 400 km

de Tiberiu Safta
Luni, 28.10.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Compania chineză CATL, cel mai mare producător de baterii de mașini electrice din lume, a prezentat o nouă baterie pentru mașinile hibride plug-in. Aceasta are în compoziție litiu și sodiu și promite să ofere o autonomie electrică de 400 de kilometri.

Chinezii de la CATL vor să revoluționeze piața mașinilor cu motoare hibride PHEV cu noua sa baterie pentru acestea. Noul acumulator se numește CATL Freevoy și conține module din litiu și sodiu-ion. O asemenea configurație crește autonomia electrică a unei mașini cu aproximativ 10 kilometri și oferă o autonomie mai bună cu 5% la temperaturi mici față de bateriile litiu-ion obișnuite.

Alături de compoziția nouă a bateriei, CATL a dezvoltat și un sistem software nou de management al acumulatorului, numit Battery Management Software. CATL spune că, prin acest sistem, predicțiile cu privire la timpii de încărcare sunt îmbunătățite cu 40%.

Datorită acestor noutăți, CATL spune că noua baterie poate oferi o autonomie electrică de până la 400 de kilometri. Trebuie menționat că acest număr este obținut conform standardului CLTC, care este mai generos decât cel WLTP.

Deocamdată, noua baterie va fi disponibilă doar pentru constructorii auto chinezi.

via CATL

Comentarii (3)

  • Daca viitorul e complet electric, de ce e nevoie de pluginuri cu 3-400km autonomie? Poate pentru ca nu e chair asa. Poate ca nu inca. Poate ca mai dureaza.
    Oricum, cine nu recunoaste ca chinezii (BYD si CATL cel putin) sunt in alta liga in materie de baterii cel putin, face o mare greseala.
    Daca EU ar fi vrut cu adevarat sa faca ceva cu masinile electrice, trebuia sa tina cu dintii de Northvolt sau altii asemenea si eventual sa-i subventioneze masiv. Dar n-ai ce sa ceri unor politruci care cred ca tot ce-i trebuie industriei este sa aiba legi si reglementari si produsele finale iesi ca prin minune.
    2 4
  • Recunosc sunt depășit de cifrele din acest articol și parcă sunt desprinse din alt film. Nu văd diferența între o baterie de PHEV și o baterie de full electric mai ales când vorbim de autonomie de sute de km. De ce-i nevoie ca un hibrid să aibă o asemenea autonomie? Pentru utilizare “normală” 150 km sunt peste nevoi chiar dacă luăm în considerare încărcare la 2-3 zile.
    Poate au alții alte puncte de vedere…
    1 1
  • Mentalitate de trompetă:
    - UE sa nu mai subvenționeze electricele, economie de piață, alea, alea
    - UE sa subvenționeze electricele ca ne mănâncă chinezii cu cățel, cu purcel

    Și uite asa te simți bine că ai mai împărtășit o frântură din imensa ta inteligență.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru