La începutul acestui an, producătorul chinez Byton a dezvăluit conceptul unui SUV electric numit M-Byte, iar acum a prezentat versiunea de serie a acestuia cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt.
Versiunea de serie păstrează cele mai multe caracteristici de design ale conceptului, chiar dacă bara de protecție față a fost revizuită, iar oglinzile laterale tradiționale au revenit în defavoarea camerelor video.
De asemenea, Byton susține că SUV-ul electric va avea un coeficient aerodinamic "competitiv", fără să menționeze explicit valoarea acestuia.
Totuși, noul SUV electric iese în evidență în special prin dotările de la interior, inclusiv prin ecranul cu diagonala de 48 inch, cel mai mare sistem de infotainment disponibil pe o mașină în producție de serie. Ecranul care acoperă practic aproape întreaga lungime a parbrizului poate fi controlat prin intermediul unui alt ecran de 7 inch amplasat în mijlocul volanului sau prin intermediul unei ecran de 8 inch disponibil intre scaunele față.
De asemenea, podeaua este plată, scaunele față se pot roti, iar posibilitățile de personalizare sunt variate.
Din punct de vedere tehnic, Byton M-Byte va fi disponibil în două versiuni.
Varianta de bază are un motor electric pe puntea spate care generează 272 CP, în timp e acumulatorul de 72 KWh asigură o autonomie de 360 de kilometri în regim WLTP.Între timp, varianta de top va fi echipată cu două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte pentru a oferi tracțiune integrală, iar acestea generează împreună 408 CP. În plus, varianta de top are o baterie mai generoasă, de 95 kWh, astfel că autonomia maximă ajunge la 435 de kilometri.
Byton susține că M-Byte va putea fi încărcat cu până la 150 kW la stații de încărcare rapidă, însă valorile exacte vor depinde de regiunile în care va fi comercializat. Prin urmare, o încărcare până la 80% din capacitate poate dura doar 35 de minute. La stațiile cu curent alternativ, M-Byte va putea fi alimentat între 3.7 kW și 22 kW.
Byton M-Byte va fi comercializat inițial în China în 2020, iar în Europa va ajunge abia în 2021. Chiar și așa, producătorul chinez a anunțat deja și prețul de pornire pentru Bătrânul Continent: 45.000 de euro fără taxe.
Via Byton
Poate un Mercedes EQC cu 20.000€ in plus sau o Tesla model 3 cu diferență mult mai mică.
Pe o masina autonoma ar fi de inteles.
Pe un vehicul pe care trebuie sa il conduci, mi se pare riscant...
In rest, designul e foarte interesant. China urca, treptat, treptat...
Chiar si la dotari pare ca au aceeasi filozofie: ecrane multe si cat mai mari: un ecran mic pentru a controla ecranul mare...wtf?
Dupa lansare sa vedem si niste rezultate la testele EuroNCAP si atunci putem pune in context pretul.