Chinezii de la BYD vor să construiască o fabrică de mașini electrice în Europa

de Tiberiu Safta
Miercuri, 08.02.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Compania chineză BYD, unul dintre cei mai mari constructori de automobile din țara asiatică, dorește să se extindă în Europa și să deschidă o fabrică nouă pe Bătrânul Continent. Anterior, constructorul chinez era în cărți pentru posibila preluare a unei uzine Ford din Germania.

BYD este una dintre cele mai mari companii producătoare de automobile din China. Alături de asta, constructorul chinez este un nume important și pe piața mașinilor electrice, unde este chiar lider în țara asiatică.

Cu toate acestea, chinezii de la BYD doresc să se extindă și pe alte piețe, în special în Europa. În ultima perioadă au apărut informații că marca chineză ar urma să preia uzina Ford din Saarlouis, Germania, acolo unde este construit modelul Focus. Însă, acum au apărut informații că asiaticii nu ar mai dori să preia o uzină existentă, ci să-și construiască una proprie undeva pe Bătrânul Continent.

Anunțul a fost făcut de către Stella Li, vice-președintele mărcii chineze, pentru publicația Bloomberg. „Nu ne concentrăm pe facilitățile anumitor companii”, a declarat aceasta. „Efectuăm studii de fezabilitate pentru a vedea planurile noastre de viitor. Adică, dacă înființăm o facilitate în acea regiune, care este cea mai bună soluție acolo?”, a mai adăugat Li.

BYD a anunțat planurile sale de a vinde mașini electrice pe mai multe piețe europene importante, cum ar fi: Germania, Suedia, Franța, Norvegia și Marea Britanie. Mai mult, constructorul chinez intenționează să înființeze mai multe fabrici în Europa și să se extindă inclusiv pe alte piețe din lume, cum ar fi cea din America de Sud.

Acolo, modelele produse de BYD dețin o cotă de piață cuprinsă între 1% și 2%. În următorii 5 ani, constructorul chinez vrea ca mașinile sale să dețină o cotă de piață cuprinsă între 10% și 20% pe continentul sud-american.

via Carscoops

Comentarii (9)

  • Pot sa folosească liniștiti fabrica Tesla, si așa nu mai au comenzi…
    Sa mori de râs nu alta, chinezii sa deschidă fabrica de asamblare masini in Europa, bănuiesc ca pentru mâna de lucru mai ieftină… ;)
    15 11
  • Dutz, man schimba marfa ca nu e buna, iti dau aia legale naspa. Vezi ca pana pe 1 aprilie mai e. Buna totusi gluma ca nu mai au comenzi Tesla :)).
    8 15
  • Mike & Co.
    Daa, i-am spus si noi ca are ceva probleme cel putin gramaticale in ultima vreme.
    Ce-o avea dumnealui impotriva masinilor electrice, oare cu ce-l deranjeaza, chiar atat de nocive sa fie daca nu fumega?
    7 14
  • O mo(n)stră de logică chinezească. Un nene norvegian a stricat bateria de la o chinezărie electrică trecând peste un canal. Pentru o nouă baterie chinezii au cerut 85.000 euro în condițiile în care mașina nouă a costat 35.000 euro. Fapte nu vorbe
    11 2
  • Statele membre UE vor introduce o conditie pentru acordarea voucherelor rabla plus. Vor fi acordate pt masini produse in UE.

    Masinile electrice nu merita reparate, iar scoase din uz inainte de atingerea a 200 000 km inseamna contributie neta la poluarea planetei. N-ar putea sa-mi patez constiinta cu asa ceva.

    Casco de 3 ori mai scump, masina de portelan, dezavantaje legate de autonomie, pret de 2-3 ori mai mare, cumpararea unei electrice este o decizie economica greșită din perspectiva consumatorului. Cine are chef să se saboteze financiar n-are decât!!!
    11 4
  • oricine
    Domnu dutz ce ți se pare hazliu ? De Volvo nu ai auzit ? Sau încă mai crezi că sunt suedeze ?
    3 7
  • Am împotriva inepțiilor pe care le debitați, si nimic împotriva electricelor. In cazul meu electrica este un Gadget, o masina in plus in familie. Cine are chef de joacă, foarte bine, dar sa-mi spune-ți ca Electricele de astăzi sunt ECO și reduc poluarea, hai marsh ca am treaba…
    7 4
  • Am un Volvo XC60 T6 de un an jumate si aproape 60.000 km conduși, deci da am auzit. Volvo este “deținut” de un grup chinez, deci nu au construit fabrici in Europa, nu au recrutat si dezvoltat infrastructura si foarte important nu se implica aproape de loc (sau nu s-au implicat) pe parte de dezvoltare modele, imagine etc.
    Volvo a rămas Volvo construind in jurul conceptul de siguranța ceea ce vedem astăzi ca au reușit sa construiască.
    Nu ma plâng de masina, dar este cam la 70% fata de un X3 dinamica, feedback, insonorizare, interfață utilizare, calitate materiale etc.
    6 2
  • oricine
    Domnu atoateștiutor dutz (fost Duțu). Da de divizia de lux de la Volvo ai auzit? Se cheamă Polestar ( un fel de nume GoldStar dar a fost dat că îl luau pe acesta). Mașinile sunt proiectate și fabricate în PRC. Așa că marș tu de aici ca să înveți să scrii cu diacritice prima dată și a doua oară să încerci să vezi și partea nevăzută a cașcavalul.
    0 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru