Chinezii de la BYD și-au anunțat planurile de a veni în Europa încă de la finalul anului trecut. Mai exact, în luna noiembrie 2021, BYD a lansat un program-pilot în Norvegia în cadrul căruia a comercializat peste 2.216 exemplare a SUV-ului Tang.
În octombrie 2022 vor debuta vânzările în Belgia, Danemarca, Olanda, Suedia și Israel, iar până la finalul anului curent vor urma Germania, Franța și Marea Britanie.
În acest context, chinezii pregătesc un portofoliu format din 3 modele cu zero emisii. Este vorba despre SUV-ul cu șapte locuri Tang, crossover-ul Atto 3 și sedanul Han.
Cu acestea, BYD vrea să rivalizeze cu nume mari din industrie precum Grupul Volkswagen sau Hyundai/Kia. Pe scurt, le descrie ca mașini cu valențe premium, dar prețuri accesibile și livrări rapide.
BYD Tang este un SUV cu o lungime de 4.87 metri, două motoare electric, tracțiune integrală, 516 CP, baterie de 86 kWh și autonomie de 400 de kilometri, în ciclul WLTP. Aceeași configurație o are și sedanul Han, însă autonomia în cazul său este de până la 520 de kilometri.
În ceea ce privește crossover-ul Atto 3, acesta propune un motor electric cu 200 CP, baterie de 60 kWh și autonomie de 420 kilometri cu o singură încărcare.
Constructorul chinez nu a precizat prețurile modelelor Atto 3 și Han, dar SUV-ul Tang a fost comercializat până acum, în Norvegia, cu cel puțin 64.000 de euro.
Cele 3 premiere europene vor avea loc în cadrul Salonului Auto de la Paris.
De exemplu, BYD a avut autobuze electrice în teste în Londra dar nu au ajuns să semneze niciun contract, nici după ani de efort, nimic.
Doar poate mărci europene preluate de chinezi, gen Volvo sau britanica MG
E de așteptat să dispară subvenția și atunci să vedem mărcile average cum vor concura cu chinezii. Singurul atu al producătorilor consacrați va fi prețul termicelor și hibridelor.
Sorry BYD..