Chinezii de la BYD și-au propus să atingă o țintă și mai mare în acest an, în ceea ce privește vânzările de mașini la nivel mondial. Astfel, cel mai mare producător chinez de mașini electrice dorește să vândă 3.6 milioane de mașini până la finalul anului. Dintre acestea, BYD vrea să comercializeze peste 500.000 de mașini în afara Asiei, potrivit lui Wang Chanfu, președintele mărcii chineze.
Ținta de vânzări stabilită de BYD ar însemna o creștere de 20% față de performanța atinsă în anul 2023. La sfârșitul anului trecut, compania chineză a devenit cel mai mare producător de mașini electrice din lume, după ce a reușit să vândă mai multe mașini la nivel mondial decât rivalii de la Tesla.
Alături de creșterea vânzărilor, președintele BYD preconizează că în următorii 3 sau 5 ani, cota de piață a mărcilor din afara Chinei va scădea de la 40% la 10% pe piața din China. În schimb, el estimează că marja de profit pentru vehicule va scădea în acest an în contextul intensificării „războiului prețurilor”.
Chiar și așa, BYD a dat asigurări că va rămâne o marcă profitabilă prin creșterea vânzărilor.via Automotive News Europe (înreg.)
BYD sunt în expansiune, piețe noi… la fel cum a fost Tesla în urmă cu doi ani când unii dintre noi au devenit foci obsedate crezând ce au crezut.
De anul trecut (așa cum am spus), gata cu creșterile la Tesla (chiar din contrǎ) și cel mai probabil va fi la fel la BYD după 2024.
Dacă BYD va forța peste ce poate piața va avea aceeași soartă.
Între timp, 5 producători auto chinezi au dat faliment în ultimele 2 săptămâni.
Parcă am fi în Age of Empires…
Intre timp tot mai multi producatori merg cu caciula-n mana la chinezi dupa baterii LFP. Au spart miliarde pe lanturi de productie de baterii NMC cand defapt pentru modelele accesibile au nevoie doar de LFP.
Tot intre timp seful CATL a declarat ca bateriile solid state au mari provocari legate mai ales de longevitate, cost si productie in masa si ca nu se asteapta la minuni pana in 2030.
Iarasi, stiri cel putin "interesante" trec pe langa AM precum rapidul prin halta.
Cât despre știrea "importantă" cu ce a spus șeful CATL, nu am dat-o pentru un motiv foarte simplu: nu este relevantă în acest moment.