La începutul lunii mai, producătorul chinez BYD a anunțat că va debuta pe segmentul mașinilor de pasageri din Europa prin intermediul SUV-ului electric Tang EV600 cu autonomie de 520 de kilometri, care va fi comercializat în Norvegia.
La numai o săptămână distanță, BYD a anunțat că va comercializa pe piețele de pe Bătrânul Continent un al doilea model electric.
De data aceasta este vorba despre sedanul electric Han EV, echipat cu o baterie care oferă o autonomie oficială de 605 kilometri. Aceasta a fost însă calculată conform vechiului standard NEDC, care a fost înlocuit în Europa de standardul mai realist WLTP.
BYD susține că acumulatorul lui Han EV, numit Blade Battery, oferă o densitate mai mare de energie și include mai multe măsuri de siguranță comparativ cu bateriile clasice pentru mașini electrice.
Pe piața din China, BYD Han EV va fi disponibil din luna iunie în versiunea de bază cu un motor electric de 222 de cai putere montat pe puntea față și într-o versiune de top cu un motor electric suplimentar de 272 de cai putere pe puntea spate.
Cel mai probabil, în Europa, Han EV va fi disponibil doar în versiunea de top, care accelerează de la 0 la 100 km/h în 3.9 secunde.De asemenea, modelul va avea și sistemul de asistență DiPilot cu tehnologie 5G, care va fi însă detaliat în perioada următoare.
BYD menționează că prețul de vânzare al lui Han EV în Europa va fi cuprins între 45.000 și 55.000 de euro, însă constructorul nu a anunțat încă data lansării efective.
Via BYD
Inca mai sper ca "liderii" nostri din Europa si US vor scapa de depdendenta de china cat mai rapid, macar in masura in care e posibil. Total nu vom putea scapa, probabil. Ce spun eu e ca fiecare dintre noi trebuie sa evitam sa luam produse chinezesti. De ex telefon Huawei sau alte milioane de produse electronice ieftine si proaste pe care le putem gasi deja in Europa. Evitati pe cat posibil mizeriile chinezesti. Platim mai mult pe un produs European sau American sau Coreean, dar nu mai luam produse chinezesti. Decat cand nu avem incotro.
Revenind la acest model, pretul nu este chinezesc deloc, care ar fi argumentul, cel putin in Europa, pentru aceasta marca ?
Acum vad, vor avea tegnologie 5G???? Bai astia ne vor aduce covidu' in portbagajul masinii. Parol!
Dar sa boicotez produsele chinezesti din cauza Covid-ului mi se pare o aiureala, si ar putea fi valabila doar in ideea in care crezi ca virusul este artificial si eliberat cu buna stiinta. Dar asta este alta discutie ce nu trebuie detaliata aici.
Legat de produsele chinezesti in general, ele pot fi si de calitate, si atunci pretul trebuie sa fie suficient de mic pentru a invinge reputatia scazuta a nationalitatii, si aici exemplul cel mai cunoscut este Huawei.
Sa speram ca aceasta concurenta chinezeasca va impulsiona producatorii europeni la mai mult efort si mai putina lacomie.
iar dujmana electricelor e si mai abitir tot d-aia cred ceva freudian sau pisicoanalitic cica.
spre deosebire de dvs totusi e si inamica dizalelor de cind isi parca tac-su tractoru U650 in curte cind venea de la CAP cu stiuletii mangliti, din avutu obstesc normal adica al tuturor si al nimanui cum bine ziceati.
de chineji nu cred ca scapam insa usor desi donald duck trump ar vrea dar si el are cipuri tot made in china si la rachetele cu care sperie restu lumii ca sa munceasca pentru ei pe niste hartiute verzi.
Chinezii ar trebui sa-si regandeasca strategia, poate sa ia lectii de la coreenii Hyundai-Kia, acestia au venit cu preturi competitive si au crescut calitatea in timp
Baieti, ce scrie pe telefoanele de la care scrieti?
Designed in California, Made in China?
Laptop,tastatura, mouse? Dati-le pe toate inapoi acum.
Apropos de boicotare... Germanii v-au tras-o cu Be, Bmey, Mercedes, ati acceptat ca papagalii resoftari si nu i-ati boicotat:))
Cand va vand germanii gogosi fumigene Diesel care va omoara plamanii, le acceptati, daca va dau chinezii electrice va revoltati:))
Pentru padurile furate de germani si austrieci nu va revoltati:))
Bravos natiune, nu ma mira ca suntem unde suntem:)
Daca la electronicele produse in.China, avantajul este pretul, la aceasta masina electrica care este ? Pretul premium ?
De acord ca nu trebuie platit un pret dublu sau triplu doar din patriotism, dar si chinezesc si scump nu-mi iese socoteala, sa plateasca cine doreste.
Eu unul nu indemn la boicotarea marcilor auto chinezesti in urma pandemiei, ci in general, asa din oficiu, telefoanele si alte dispozitive sunt suficiente. As adauga si usturoiul, am auzit ca e bun ala chinezesc.
Problema produselor chinezesti e mult mai adanca. Deja suntem dependenti de ei la foarte multe si vor trebui ani de zile si o o executie perfecta a planului, sa aducem totul inapoi acasa. Cel mai grav insa este faptul ca generatiile tinere sunt debusolate. Viata foarte usoara si comoda incepe sa influenteze grav etica muncii. De la examenele din scoala pana la ceea ce facem in fiecare zi, cand ne ducem la lucru si ne luam salariile. Mai rau mi se pare in Europa si in special in Romania unde protectia sociala practic te descurajeaza sa muncesti si sa stai acasa pe minimul oferit de somaj si ce-o mai fi.
In America de Nord majoritatea covarsitoare a studentilor din facultati, in special matematica, fizica, calculatoare, medicina sunt chinezi, arabi si indieni. Practic rasa alba a lasat din mana toata stiinta si avantajul intelectual iar in 2-3 generatii vom fi pusi in genunchi daca lucrurile continua pe trendul asta. Absolut orice sef indian am avut pana acum, a fost un jeg sau o mizerabila. Sclavie pe fata, si o satisfactie enorma cand vad ca te strang cu surubul, te platesc la minim si te toaca psihologic cum nici o alta rasa nu o face.
Ceea ce fac insa mult mai bine decat noi, chinezii si indienii (asiaticii in general) este sa munceasca. Din pacate omul alb e invatat cu munca putina, platita gras si viata de huzur. Daca asta a mai mers pana acum, nu stiu cat o sa mai tina. Ideea e ca daca nu punem osul la treaba o sa fie jale pentru copii si nepotii nostri.
Pericolul mare pentru europeni, in ceea ce priveste masinile chinezesti este ca ei isi permit sa le produca foarte ieftin si sa le vanda la pret de dumping. Este destul ca unii dintre noi sa inceapa sa le cumpere si apoi sa le laude pe internet. In acelasi timp, cum spunea si @Alpine_77, dupa modelul corean, vor plati vestici, vor fura tehnologie europeana (via Volvo, Mercedes, etc), si vor acumula experienta tot mai multa pana in punctul in care balanta se va intoarce in favoarea lor. Combinat cu preturi de nerefuzat, plus o campanie agresiva de marketing, sub toate formele, si vor pune piciorul in gatul Europei si Americii de Nord. Si din clipa aia, va fi prea tarziu sa ne mai trezim la realitate.
Fiind foarte numerosi, si au oameni bagati in toate domeniile vietii publice in orice natiune de pe lumea asta unde au interese. Studentii lor fac lobby pentru China in mediul universitar si politic si sustin demagogia beijin-ului pana in panzele albe. Plus, ca si populatie se inmultesc tot mai mult, la fel ca si arabii, indienii si negrii, si .... nu mai continui, pentru ca n-am chef sa ma demoralizez, mai ales pe vremurile astea.
Si ca ultim punct, daca virusul asta a fost intr-adevar planificat si lansat pe "piata' de la ei, arata doar ca au invatat sa joace global si pot avea efecte devastatoare pana in cele mai departate colturi ale lumii. Nu mai sunt doar actiuni locale gen Tibet, Marea chinei de sud, granita cu india, etc. Semne si avertismente sunt tot mai multe si mai serioase. Intrebarea este: suntem pregatiti si uniti sa actionam organizat si metodic pentru contraatac si ofesiva?
1) 600 km in vechiul ciclu european NEDC inseamna cca. 400 km in ciclul actual european WLTP;
2) 455 km WLTP are autonomie o KIA e-Niro sau un HYUNDAI Kona Electric care costa circa 35.000 - 40.000 Euro;
3) Va faceti prea multe griji intrucat masinuta chinezeasca nu va rupe in vanzari pentru ca:
- producatorul prea au reprezentante in Europa (nici in Romania nu cred ca au la aceasta ora);
- pretul este unul prohibitiv
iar europenii nu sunt - chiar deloc - prosti!!!
De speriat va trebui sa ne speriem cu adevarat cand cozile de topor europene vor permite sa se urgenteze linia ferata de mare viteza "Drumul matasii"...
Si la noi se agita unu' care-a fost prim ministru, pana nu demult (s-a operat la picior prin Turcia - parca se terminasera doctorii nostri, dorea sa faca cea mai mare moschee europeana in centrul Capitalei, cartier chinezesc in Craiova si sa organizeze tot felul de colocvii, simpozioane etc), aducand (complet dezinteresat?!) multiple osanale acestui proiect megalomanic al Chinei comuniste!!!
Raspunsul este NU, Europa nu este nici pregatita, nici unita, iar SUA nu pare ca vrea ca cea mai buna prietena a sa sa fie Europa, mai mult o amica, deci China are sanse sa domine lumea in orice domeniu.
Eu nu mai cumpar nimic pe care sa scrie "Made in China, Vietnam, India, etc" de 3 luni. Este 100% fezabil, costa per total cu aprox. 20% mai mult, dar calitatea este cu totul alta.
Am constatat cu placuta surprindere ca fara sa vreau mi-am schimbat obiceiurile de cumparare - ma uit initial la locul de productie si abia apoi la pret. Am gasit relativ usor de la jucarii de plastic si prize fabricate in Franta, TV fabricat in olonia si baterii AA fabricate in Belgia la ce vreti.
Cu putina bunavointa si cu rabdare putem exclude produsele chinezesti si vom putea cumpara produse fabricate de surorile,fratii, vecinii, cumnatii nostri europeni si in scurt timp chinezariile vor fi doar un vis urat.
Cat despre masina asta...e o petarda scumpa. Kia E niro e mult mai accesibila, probabil mai practica si exista reprezentante Kia este tot, de exemplu.
Prețul mi se pare chiar corect, raportat la performantele mașinii și costul mai piperat din tari precum Germania sau Norvegia. Am configurat chiar acum un Passat 2.tdi, full ajunge 45000 euro.
Deci da, dacă arata precum in poze și performantele sunt acestea, plus un sistem smart de leasing, mașina chiar va avea succes.
Am citit majoritatea comentariilor și am observat ca România e plina de naționaliști. Ce mai, cea mai iubita tara. De asta toată lumea își cumpără Dacie noua și cu greu vezi tractorase de 10 15 ani pe străzi, bineînțeles, conduse pana de curând de bătrânele occidentale.
Daca dupa toate astea ti se pare aiurea sa fie sabotati...
acu vreo 2 luni am citit la stiri la montreal cum ca vor aduce taxiuri byd la pret de vreo 65.000 $ Can ...
ulterior am si vazut ca au aparut pe strazi !
taxiurile lor se zice ca au baterii diferite de celalte, care permit un nr muuult mai mare de reincarcari ... desi autonomia e destul de limitata, undeva la 300-350 km la un plin si niste performante dinamice slabe; e drept ca un taxi merge in general incet in orasele aglomerate ...
acu vad ca vor sa intre pe piata europeana ... e un constructor mare care nu face doar autoturisme ...
vom vedea cum va evolua situatia ...
personal nu as lua asa ceva ...
drumuri bune s-aveti ! da' evitati byd(e)urile ...
BYD este o marca foarte mare in China si produce si autobuze, dupa cum bine spune mip. Mie imi place cum arata acest Han EV.
@Alpine_77, de acord. China va fi foarte greu de tinut in frau fara eforturi colosale ale lumii intregi. Iar solutia va fi intr-adevar sa ridicam noi stacheta, nu sa asteptam pasiv sa se intample ceva rau cu chinezii si sa coboare la nivelul la care am ramas noi, din cauza lenei si lacomiei.
In general, ca si indivizi, suntem prea mici sa avem o putere de decizie pe plan global, dar daca facem un efort in sfera noastra de influenta, acumulat, vom putea impune schimbari benefice noua. Este una din putinele resurse pe care le mai avem la indemana.
Ia sa vedem un testdrive:https://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-bmw-x6-m50d-95809.html
Pentru marlania asta si imputenia de diesel cu 4 turbina care sigur vor functiona ca la carte, ca doar e produs german, unii ar da 116.644 EURO ???
Alou gara: deci pentru porcaria asta hidoasa, masina cocalarului suprem, voi ati da dublu si va agitati atata pentru produsele chinezesti ??? :)))
Ba da bine va fac germanii ca va ascund softuri ilegale si le luati ca papagalii produsele lor :))
Ca sa nu mai vorbim de fiabilitate unde BMW-urile sunt praf :))
Deci voi sustineti asemenea cazane pe 4 roti, dar cand vie vor de alternative sariti sus si tare ca sunt scumpe ???
Haudi:
https://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-audi-a8-30-tdi-286-cp-83013.html
Diesel de 3 litri si voi unii ar da 142.867 EURO. Hello, sunteti intregi la cap ???
https://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-mercedes-benz-gls-96835.html
Diesel de 3 litri la doar 132.944 EURO.
Nu e de mirare ca suntem prostii Europei si isi trimit unii gunoaiele la noi sa le ardem, a se vedea ce se intampla prin Bucuresti...
Germanii isi trimit si cazanele lor poluante si voi le luati ca papagalii, dar faceti gat cand vine vorba de produse chinezesti.
Luati-va voi BMW, Audi si Mercedes baieti, ca va duce mintea mai mult :)
Pe germani nu-i boicotati pentru softuri ascunse ci ii incurajati :))
Nu e de mirare ca fac aliante sa ne traga teapa la toti.
La urma urmei dieselul iti omoara plamanii lent si nu putem da vina pe germani ca vand produse neconforme.