La sfârșitul anului trecut, suedezii de la NEVS au cumpărat marca Saab cu promisiunea că aceasta va renaște sub forma unui brand 100% electric. Planul NEVS era ca modelul Saab 9-3 să devină unul electric și cu o autonomie de circa 300 de kilometri.
Stârniți de planurile NEVS, chinezii de la Evergrande Group au decis să cumpere 51% din acțiunile companiei suedeze, în schimbul a 930 de milioane de dolari.
Deși este un dezvoltator imobiliar, Evergrande are acțiuni și la Faraday Future (ce se prezintă ca un rival pentru Tesla) și vrea acum să-și diversifice portofoliul cu un nou producător de mașini electrice.
Tranzacția dintre Evergrande și NEVS sprijină dezvoltarea unui crossover electric cu numele 9-3X, ce va fi produs întâi în China, cu posibilitatea unui debut European în anii următori.
Via Autocar
@Tatraurs, eu, unul, nu aș pune pe picior de egalitate Volvo și Saab nici măcar ȋn privința șanselor. Primul a fost ȋntotdeauna clar mai puternic. Ironia sorții sau nu, Volvo Aero livra odată motoare lui…Saab aviatic. Este drept ȋnsă că drumul spre independență tehnică al lui Volvo nu ar fi fost posibil fără investițiile lui Geely, singura companie auto din China care ȋmi place (prin prisma acestor acțiuni de real succes).
Așa cum am mai precizat, cred că singura soluție de renaștere a lui Saab Cars poate veni numai de la…Saab (firma-mamă), ȋn sensul de a lansa o nouă afacere cu mașini, aidoma perioadei postbelice, deși mai mult ca sigur că ar fi vorba tot despre…electrice, că de! alt grâne nu vrea să macine moara actuală a automobilului.
@vianu
Vezi că suedezii or să dea "socoteala Partidului Comunist Chinez prin trimisii lui"... ba chiar de două ori, acum că SAAB a ales calea ciumei roșii, ca și Volvo de altfel.
:))