Producția și exporturile auto ale Chinei au atins niveluri record în 2023, pe măsură ce piața internă s-a redresat, iar producătorii au umplut golul lăsat de companiile occidentale care s-au retras din Rusia.
Potrivit datelor publicate joi de Asociația Chineză a Producătorilor de Automobile (CAAM), producătorii auto au produs 30,16 milioane de vehicule anul trecut, iar livrările en-gros (care includ transportul către dealeri), au crescut la 30 de milioane. Exporturile au înregistrat o creștere spectaculoasă de 58%, în 2023 fiind 4,91 milioane de unități date la export.
Rusia a fost destinația principală pentru exporturile auto chinezești în 2023, primind peste 841.000 de vehicule în primele 11 luni ale anului, de două ori mai mult decât numărul trimis către următoarea țară clasată, Mexic.
Producătorii auto chinezi au profitat de retragerea unor companii precum Volkswagen și Toyota, în urma invaziei Rusiei în Ucraina la începutul anului 2022.
Cu toate acestea, impulsul exporturilor din Rusia nu este așteptat să se repete în acest an, pe măsură ce piața locală se stabilizează.În același timp, Uniunea Europeană a lansat o investigație asupra vehiculelor electrice chineze, iar unele țări precum SUA iau în considerare creșterea tarifelor de import. SAIC a rămas cel mai mare exportator auto al Chinei, în timp ce Chery a ocupat locul doi, stimulată de expedierile sale către Rusia. Geely și Changan au urmat pe locurile trei și patru, potrivit CAAM.
Este cu adevărat impresionant și chiar dacă sunt multe aspecte negative legat de achiziția unei mașini din China se pare ca pentru mulți nu mai este o problemă.
Vestea “proastǎ” pentru ceilalți producători este ca valul va crește și producătorii din China au înțeles că le trebuie fabrici și in afara Chinei, deci lucrurile se complică și mai mult pentru Kia, Hyundai, Toyota, VW… dar nu numai.
Ca și orice alt produs, ce se produce în China este mai ieftin și dacă vor, pot produce calitate fără probleme.
Va fi interesant… :-|
Cat despre calitatea masinilor, n-as arunca cu pietre in chinezi cunoscand cat de cat gherlele mai noi sau mai vechi ale tuturor producatorilor majori indiferent de origine, seriozitate si epoca.
Eu insumi sunt posesor al unei astfel de podoabe de motor, rodul concubinajului "de-o pedala" a doi mari si cu traditie producatori europeni. Au fatat un Frankenstein de motor, mare premiant la nastere dar cu fiabilitaea si rezistenta unui pui de-o zi. Tot de-o zi e si inteligenta celor care premiaza.