Chinezii au lansat o baterie revoluționară: autonomie de 400 de kilometri în doar 10 minute

de Tiberiu Safta
Joi, 17.08.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Compania chineză CATL a prezentat un acumulator nou pentru mașinile electrice. Mai exact, mașinile care vor fi echipate cu această baterie vor putea primi o autonomie de 400 de kilometri în doar 10 minute la o stație de încărcare rapidă.

CATL este unul dintre cei mai mari furnizori de acumulatori pentru mașini electrice din lume. Compania cu sediul în China are legături strânse cu nume mari din industria automobilelor, inclusiv cu Ford și cu Tesla. Acum, firma chineză tocmai a prezentat un nou tip de acumulator, care promite să ofere o autonomie foarte mare într-un timp de încărcare foarte scurt.

Mai exact, cu noua baterie, botezată Shenxing, sunt nevoie de numai 10 minute la o stație de încărcare rapidă pentru a obține o autonomie de 400 de kilometri. Cu această baterie, CATL își pune speranțe pentru crearea unui nou standard cu privire la timpii de încărcare.

"Sperăm că, prin eforturi continue de a îmbunătăți tehnologia și de a reduce costurile, Shenxing va deveni un produs standard disponibil pentru fiecare vehicul electric", a declarat Gao Han, directorul tehnic al diviziei de mașini electrice din cadrul CATL.

La final, CATL spune că producția în masă a noii baterii este programată să înceapă la finalul acestui an.

via Reuters

Comentarii (20)

  • Așa să fie… asta înseamnă că toate Electricele care sunt acum pe piață sunt uzate moral si nevandabile ca si SH… interesant, cine s-ar fi gândit ;)
    40 7
  • Tot nu e suficient.
    Un diesel are autonomie peste 1000km si se alimenteaza in 2 minute.
    Nu conteaza restul, tot mai bine cu dizal oriunde.
    7 39
  • Se pot schimba pe dreq… asta de unde ai scos-o? Din noaptea gândirii?… cazane de unică folosință. Ai si uniformă ca și restul focilor?
    PS… pentru Andrei, asta-i nu-i jignire, greu de spus mai frumos ;)
    32 5
  • Chinezii mereu mint de îngheaţă apele.... Supra estimează mult... O problemă chineză vecină cu minciuna care nici nu îi deranjează.

    Ştim de la altă minciună CATL că fac baterii mai bune ca Panasonic şi nu era adevărat...
    5 32
  • Prin alte parti, stirea are si alte detalii "picante":
    "Compania chineză CATL a făcut eforturi pentru a-și menține poziția de lider în industrie, cu toate că se confruntă cu provocări din cauza scăderii cererii și a presiunii exercitate de producătorii de mașini electrice de a diminua costurile. Acest război al prețurilor are loc, pe fondul scăderii vânzării de mașini electrice din acest an, notează Reuters."

    Cam ce ne zice Dutz de vreo cateva luni.

    https://www.euronews.ro/articole/bateria-pentru-masinile-electrice-care-se-incarca-in-10-minute-a-fost-lansata-ce

    Legat de bateria cu 400km in 10 minute, la un calcul simplu avem nevoie de: 18kwh/100km * 4 = 72kwh *6 = 420kwh. Deci pentru incarcare e nevoie de o statie de probabil 500kwh.
    Nu stiu care ar putea fi reactia operatorului de retea electrica atunci cand te va auzi ca vrei sa-ti dea o putere instalata de 2MWh ca sa pui 4 puncte de incarcare a cate 500kw. Ori se prapadeste de ras ori face infarct. Implacabil nu are cum sa ramana.

    Succesuri, electrificarea e pe val(e).
    26 3
  • @alex_cu_a_mic
    Ce ne spune Dutz de câteva luni e că vântul nu bate noaptea :))

    Există deja stații de 350kW.

    Înțeleg că te sperie cifrele mari dar nu e o problema. Te-ai gândit cât consuma un bloc de locuințe? Sunt peste 16,000 de blocuri în București. Sau un supermarket? Te asigur că 100 de puncte de încărcare de 500 kW nici nu se simt.

    PS. Vezi ca faci confuzie între kWh și kW. Puterea de măsoară în W, consumul în Wh. Stațiile ar avea 500kW. 500kWh ar fi consumul dacă o masina s-ar încarca constant la 500kW timp de 1h.
    4 25
  • Ce e cel mai important este:
    Disponibilitatea ca piese aftermarket, de schimb sau upgrade.
    Constructia facila, prietenoasa cu orice atelier, si nu de tip "de unica folosinta" cum face Apple produsele sale sau necesitand NUMAI la dealer cu niste preturi prohibitive, anti competitive, anti piata libera, tip monopol (cum incep mai toti producatorii sa faca produsele, orice produse)
    10 0
  • @01:13
    Blocurile au un coeficient de simultaneitate care e in jur de 2-2.5 kwh per apartament. Un bloc de 100 de apartamente la un consum de varf nu depaseste 250 kwh adica jumate cat o statie de aia care incarca 400km in 10 minute.

    Sau ca sa avem o imagine mai clara, 100 de puncte de incarcare de 500kw au nevoie de o putere instalata echivalenta cu 1% din consumul Romaniei pe timp de noapte (~5000MWh). Nu e putin lucru.

    S-ar putea ca la un moment dat cand/daca se va trece masiv pe electrice, nevoia de infrastructura si productie suplimentara pentru fiecare electrica sa depaseasca cu mult cei 12k euro dati de stat pentru achizitia de electrice.

    La 12k km pe an, la un consum de 20kwh/100km inseamna
    2400 kwh consumati de fiecare electrica pe an. Cam cat consumul unui apartament pe un an. Deci adaugarea unei electrice la o gospodarie, ii dubleaza consumul de curent. Iar majoritatea vor incarca acasa ca si acum. Atunci sigur nu se v-a baza nimeni pe vantul care poate sa bata la noapte si ne incarcam masina sau poate sa nu bata si atunci ne incarcam masina cu carbuni.

    Iar ca sa vezi cand si cat bate vantul, uita-te pe Transelectrica si vezi pe perioade mai largi cat si cum a batut vantul. Eu am luat la intamplare perioada 1-7 iulie si inafara de vreo 2 zile cand a mai miscat, in rest a cam tacut vantul. Cand a tacut, a incercat hidro sa acopere lipsa si cu toate ca a mers hidro la maxim, tot au fost sute de MW lipsa care s-au acoperit din import.

    Oricum, moristile sunt cel mai mare factor de dezechilibru din sistemul energetic. Pentru ca vantul poate sa bata sau sa nu bata indiferent daca e noapte sau zi. Si noaptea bate statistic mai putin decat ziua.
    11 1
  • Andrei
    1-7 Iulie nu e chiar o perioada largă. E o săptămână. Încearcă sa te uiți pe tot anul. Exista fluctuații sezoniere. Vara e mai puțin vânt dar mai mult soare. Toamna și primăvara plouă mai mult și hidro produc mai mult.

    Dpdv economic exista conceptul de calitate a energiei electrice.
    In principiu centralele pe gaz sau cărbuni au cea mai buna calitate (economică, nu ecologică) pentru ca produc cât vrei, când vrei. Sigur, în limita capacității.

    Centralele nucleare produc constant și e scump și riscant să le oprești și să le repornești, deci calitate mai mica.

    La solar e destul de previzibil, dar nu poți controla producția.

    La eoliene e cel mai rău: mai puțin predictibil și nu poți controla.

    Dar toate astea depind și de zonă, de țară. Islanda își acoperă consumul cu energie termala: ieftina, predictibilă.

    Zonele de coastă beneficiază de mai mult vânt. Cele de la vestul Europei au mult mai mult vânt iarna și noaptea (aerul cald adus de Golf Stream - furtuni puternice).

    Mai intervine și partea strategică: centralele pot fi scoase din uz de diverși factori: militar, terorism, avarii, lipsa materiei prime. În cazurile astea te poți trezi că ai un deficit imens de electricitate.

    Fermele solare și turbinele eoliene sunt, prin natura lor, distribuie geografic și independente unele de celelalte.

    In vest sunt deja zile în care întreagul necesar e asigurat din surse regenerabile, dar depinde de vreme, încă. În special de vânt, pentru că au o capacitate instalată mai mare la eoliene decât la solare.

    PS: e corect ce spui cu blocul, dar sunt 16,000 de blocuri. Calculează 16,000 x 100 kWh (e o medie de 40 de apartamente pe bloc). E muuult mai mult decât 100 x 500 kWh.

    Și, să fim serioși, nu vor fi 100 de puncte de încărcare la 500kW. Măcar sa fie 10, pe la gară și aeroport, poate și pe centură.
    1 12
  • Andrei
    Sunt 16,000 de blocuri în București. În medie 40 de apartamente pe bloc. 16,000 x 40 x 2,5kWh e muuult mai mult decât 50 MWh.
    Și oricum nu vor fi 100 de stații. Măcar sa fie 10 (gara, aeroport și centura).

    Consumul României creste constant din cauza aparatelor de aer condiționat, din care vor fi din ce în ce mai multe.
    2 11
  • Andrei
    O săptămână nu e deloc o perioada lunga. Trebuie sa te uiți pe tot anul, exista fluctuații sezoniere. Iarna bate vântul mai mult decât vara dar vara e mai mult soare.
    1 13
  • Am spus altceva… dar era prea mult pentru tine ;) si nu numai.
    Punctele de încărcare nu se “simt” pentru ca nu-s folosite, efectiv n-are omul timp in ziua de astăzi sa stea nici 10 minute sa încarce.
    In România traficul este o mizerie totală… ma scuzați dar nu am găsit un cuvânt.
    Astăzi am făcut cu “capul” in 300 km cu medie de 45/h…
    12 1
  • merci ca mi-ati sters comentariul, care era la subiect si nu jignea pe nimeni.
    vai de voi
    10 0
  • @Dutz.... TU nu ai timp să încarci, pentru că pleci de la percepţii total greşite.

    Consumul României de electricitate se va tripla în următorii maxim 5 ani, dar şi producţia va avea aceiaşi evoluţie.

    Stai tu liniştit, vrei energie electrică, imediat piaţa îţi oferă, mai ales că cea europeană este deja integrată.

    Şi eviţi elefantul din Cameră....

    În SUA există majoritatea maşinilor electrice cu o mare concentraţie în California.... Şi???... Aţi auzit vreodată că au probleme?? Că s-au dus să încarce şi nu aveau curent să le dea???

    Hai dom'le... ce dreaq...
    2 14
  • Pe bune, pentru tine California este reprezentativă? Cât la % din planetă are aceeași infrastructură?
    Cum ți-am mai spus, știi multe lucruri… dar extrapolările nu cred că-ți ies.
    Un exemplu concret, piața din Egipt s-a prăbușit cu peste 50% anul acesta.
    Eu cred că vin vremuri grele și asta va afecta tot si mai ales industria auto - toată!!!
    Faptul ca avem o ofertă foarte variată si foarte multe modele nu cred ca ajuta, din contră, diversitatea costa, varietatea costa, lipsa de volume costă… șamd.
    Tesla a făcut in general bani cu model 3 (acuma in picaj), si încă mai face cu Y… după cum cred ca știi tocmai se fac reduceri la X si S cu baterii mai mici ghici de ce?… că nu se vând.
    Mașinile sunt un produs extrem de complex si dacă un model nu “sta” pe piața 8 ani nu-si scoate banii si clar se pune presiune pe costuri… în fine cum spunea un “domn” pe aici, eu sunt de “modă veche”... vom vedea ;)
    13 1
  • Cu oameni înguşti nu am ce să mai vorbesc.

    ÎŢI REPET PENTRU ULTIMA OARĂ

    PÂNĂ ACUM, NIMENI PE GLOB, INDIFERENT DE ŢARĂ, NU S-A PLÂNS CĂ A RĂMAS FĂRĂ CURENT SĂ ÎNCARCE DE LA CELE PUBLICE.

    DA????

    ce dreaq mai e de explicat ???!!?!?!

    Tot o dai cotită, o tot întorci, o tot răscoleşteli, o tot....
    1 14
  • Oooo… sigur ca s-au plâns, luat la bătaie (chiar si în Canada), dar totul se pune sub preș cu ajutorul celor ca tine care vor să vadă totul roz.
    De mult tare (cu fostele 1300/1310), nu am mai văzut oameni cu căciuli si mănuși in mașini… dar am văzut iarna trecută o grămadă in electrice (mai ales in Canada).
    Vara asta in Finlanda, geamuri deschise pe autostrada la electrice, ca nu au timp de încărcare si știi povestea cu autonomia…
    Dacă tot este clar ca-s de moda veche, nu știu de ce te mai obosești.
    Cu sau fără mine, revoluția electrică este mișto… nu trebuie subvenționată, manipulata, distorsionată, propaganda… etc
    13 2
  • https://www.express.co.uk/life-style/cars/1715596/electric-cars-drivers-power-up-uk-drivers-charging-points/amp

    Deci?
    12 1
  • Poi ce sa te aștepți… previzibil ;))
    5 0
  • Nu ma simt ca nu-mi pierd vremea cu așa ceva. Tocmai am trecut pa lângă o Tesla vișinie cu geamuri deschise… sunt 31 de grade… :)… o temperatura perfect normală!!!
    Vezi cu sila ca dai in hepatită…. foarte elegant!!!
    PS dar de la lactate si carne nu ți se face silă, de la cum chinui si omori animalele nu ți se face silă?… ehe, ipocrizia la nivel de arta. De aceea toată îngrijorarea ta este egala cu zero… ca-i doar ipocrizie si ignoranță, exact ceea ce tu blamezi ca un sfânt. Penibil!!!
    Hai fa o plimbare sa-ți limpezește gândurile ca-i vreme frumoasă.
    Weekend plăcut, pe bune!
    8 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru