Chinezii de la NIO, compania producătoare de mașini electrice, au început să livreze primele stații de înlocuire a bateriilor în Europa, mai ales în țările membre Uniunii Europene. Cu ajutorul stațiilor de înlocuire a bateriilor NIO Power Swap, clienții modelelor constructorului chinez vor putea beneficia de servicii de încărcare, precum și de înlocuire a bateriilor.
Potrivit companiei, înlocuirea unei baterii la o astfel de stație durează numai 3 minute, de la momentul în care mașina este parcată și până când înlocuirea este gata. De asemenea, clienții acestei mărci vor putea lua gratuit un model NIO fără baterii montate. Acestea vor fi montate în schimbul unei chirii. Nu se știe cât va costa chiria în Europa, însă în China, valoarea chiriei este echivalentul a 140 de euro pe lună.
Utilizatorii vor avea de ales între un acumulator de 75 kWh sau unul de 100 kWh. De asemenea, ei vor beneficia și de 6 schimbări ale bateriei în fiecare lună.
Aici trebuie menționat că în prima lună, schimbarea bateriilor este gratuită.Noile stații NIO Power Swap au început să fie livrate către țările din Uniunea Europeană. Germania a primit deja o astfel de stație săptămâna trecută, iar în Ungaria ar urma să fie construită astfel de stație în capitala Budapesta. Serviciul este deja operațional în Norvegia, prima țară europeană care a primit noua stație NIO Power Swap.
În China, serviciile oferite de NIO Power Swap sunt extinse. De exemplu, clienții vor putea chema o dubă care ajunge în 10 minute la locul în care se află și vor putea beneficia de o autonomie extinsă cu până la 100 de kilometri. De asemenea, clienții pot cere ca angajații companiei să preia mașina de la domiciliu și să o ducă la o stație de încărcare, pentru ca apoi aceasta să fie returnată cu bateria complet încărcată.
Serviciul în China costă echivalentul a 140 de euro pe lună, iar clienții beneficiază de până la 15 reîncărcări pe lună și un consum de până la 1000 kWh pe lună de la prize.
NIO dorește ca până în 2025 să fie prezente 4000 de astfel de stații în lume. Dintre acestea, 1000 vor fi asamblate în țările europene. Potrivit companiei, peste 1000 astfel de stații în China sunt deja funcționale.
via NIO
Intre timp pe planeta PAMANT in lumea reala.
Asta e viitorul baieti, care mai puneti botul la vrajeala asta sunteti ori nebuni, ori efectiv nu aveti ce face cu banii si cu viata voastra.
Masina in ziua de azi nu e un lux la care sa renunti, pentru marea majoritate e o necesitate, se foloseste pentru a merge cu ea la munca, la cumparaturi si pe unde ai treaba. Ca in weekend mai mergi sa te si plimbi, e perfect normal, ai nevoie sa te mai si relaxezi, auzi tu sa inchiriezi masina, inchiriaza tu.
@Seriff nu ti se pare normal sa fie suprataxate si chiar scoase toate sobele euro 2,3, 4??? care umplu orasul de fum si polueaza aerul pe care noi il inspiram??
habar nu are de nimic la modul serios, e superficial, a prins de la alti exferti 2-3 convingeri false dar de nezdruncinat si pe baza lor face generalizari.
Dar oricum masini sub euro 4 sunt mega putine in ziua de azi, le numeri pe degete, asa ca e irelevant.
Eu ma refer la masini noi, nu la sh, ca si tu vorbesti de electrice noi, nu de sh.
Apropo, fraierii care stateau la coada la PROMENADA or fi apucat sa incarce?
Asa cum spune colegul de mai sus: esti superficial, expert si parerolog. Spargatorul de seminte de la coltu blocului cu educatie medie. In cel mai fericit caz.
Masinile electrice s-au dovedit a fi niste tepe scumpe pentru proprietarii care au crezut ca vor merge ieftin, in realitate nu merg deloc ieftin, pierd mult timp si nervi, cine nu vede asta e orb ori nu are masina electrica si vorbeste din vise.