Chinezii au făcut o nouă ofertă pentru Saab: 446 milioane de dolari
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Chinezii de la Zhejang Youngman Lotus au făcut o nouă ofertă pentru Saab, informează Reuters. Noua ofertă a chinezilor este de 446 de milioane de dolari, iar investitorii susţin că vor să producă din nou autombile la uzina din Trollhattan. Din păcate pentru chinezi, creditorii Saab vor să vândă compania "bucată cu bucată", ceea ce le-ar aduce un venit mai mare în urma vânzării mărcii suedeze, dar ar periclita repornirea producţiei la uzina din Trollhattan.
Cei de la Youngman deţin deja drepturile pentru vechiul Saab 9-3 şi pentru un model Lotus. Ambele modele ar putea fi produse la uzina din Trollhattan dacă vânzarea mărcii Saab va avea loc. Chinezii de la Youngman au permisiunea de a construi şi comercializa modele Lotus în China, ceea ce i-ar ajuta să finanţeze dezvoltarea platformei PhoeniX, care ar fi trebuit să reprezinte baza viitoarelor modele Saab. Respectiva platformă nu foloseşte foarte multe componente General Motors, dar orice cumpărător ar trebui să facă o investiţie serioasă pentru a pregăti de producţie respectiva platformă. Estimările interne ale celor de la Youngman arată că respectiva platformă ar fi gata de producţie în termen de 12-18 luni.
Cel mai mare creditor al Saab este Biroul de Datorii din Suedia, care a preluat împrumutul mărcii de la Banca Europeană de Investiţii. Doar această entitate trebuie să obţină circa 2.2 miliarde de coroane, în condiţiile în care oferta celor de la Youngman este de 3 miliarde de coroane suedeze.
Chinezii de la Youngman nu sunt singurii investitori ai mărcii Saab, indienii de la Mahindra fiind interesaţi, alătrui de turcii de la Brightwell Holdings şi suedezii de la Semcon. Spre deosebire de ceilalţi potenţiali investitori sugeraţi de presa din Suedia, chinezii de la Youngman şi-au arătat interesul pentru achiziţie în repetate rânduri şi au afirmat cu tărie că sunt interesaţi de această marcă.Via | Reuters
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Toyota oferă acum modelul Alphard sub forma unui Plug-in Hybrid. Cu o autonomie electrică de 73 de kilometri, este primul monovolum PHEV de pe piața japoneză. (22.12)
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
-
După mai multe luni de incertitudine, Volkswagen a ajuns într-un final la un acord cu sindicatul IG Metall. Prin urmare, producătorul nu va mai fi nevoit să închidă fabricile din Germania. (21.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
R.I.P Saab!
Drepturile pentru vechiul 9-3 (de asemenea si pentru vechiul 9-5) au fost cumparate de BAIC, actualul 9-3 este un facelift al acelui model. Youngman trebuie sa se inteleaga cumva cu BAIC pentru 9-3, GM nu are influenta la acest model. Din pacate pentru Youngman, BAIC este interesat sa produca masini electrice si doreste doar o parte din SAAB, deci sunt concurenti.
@lorinczi.thomas frumos 9-3X ti-ai pus la avatar! Eu nu astept o asemenea stire, cand ma gandesc ce a facut BMW cu Rover... bine macar ca au vandut Land Rover pentru ca erau gata sa faca praf si aceasta firma. Cel putin se poarta frumos cu Mini si cu Rolls Royce. E suficient ca BMW sa livreze doar motoarele, asa cum avusesera contract cu SAAB inainte de faliment.
La un articol tot de asta, el a comentat ca i-ar place ca SAAB sa fie sub tutela bavarezilor!
Cu alte cuvinte, i-au pus pe altii sa le faca studiul de rentabilitate si sa elaboreze strategii pentru viitor, au preluat gratuit aceste informatii (pentru care se platesc bani grei) si apoi le-au ras tuturor in fata.
Cu SAAB au schimbat un pic strategia, sa nu mai para ca lucreaza asa cum au facut-o cu Opel. Si-au ales cu grija un pretendent care nu dispune de fonduri suficiente pentru a intretine firma timp de doi ani, pana cand se pune iar pe picioare, l-au facut sa accepte conditii umilitoare, si-au asigurat toate drepturile pentru 9-5 si 9-4X (desi aceste modele au fost in primul rand concepute de SAAB, nu inainte ca suedezii sa-i sprijine intai pe americani la Cadillac SRX si la Insignia, ca, deh, 9-5 a fost gata inainte de Insignia, dar Opelul era mai important pt. ei) - pentru a putea poza mai apoi in nevinovati sau victime ale unor intrigi...
Toate aceste marsavii m-au convins ca in curtea mea nu va mai intra niciun produs GM. Tot respectul pentru Ford, pentru modul in care s-au desfasurat negocierile, iar apoi vanzarea Volvo catre chinezi. Ah, da, nu trebuie uitat ce a facut Ford in timpul crizei si cum au fost salvati GM pe banii contribuabililor. Pacat de acei bani, politica GM nu s-a schimbat defel, au pastrat aceeasi gandire ilustra.
Ma pufneste rasul cand aud ca Saab ar putea fi un rival pt marcile din cadrul GM.
Bye...
Saab a pornit ca o firma de guvern si cum in cele mai multe cazuri au delapidat fonduri producand ceva ce nu se vindea profitabil ca sa-si acopere atat cheltuielile cat si dezvoltarea pe viitor.
Guvernul sa trezit la un moment dat si ia pus la vanzare.
GM chiar daca stia situatia au bagat mana in buzunar si ia cumparat si le-a pus in vedera ca trebuie sa se apuce de treaba si sa faca ceva ce publicul doreste si la un pret real.
Cum ei erau deja la a doua generatie de delapidat nu au luat in serios si doar s-au jucat la locul de munca amestecand sasiu Subaru cu motorul lor si piese chinezesti si au cerut un pret nejustificat.
GM a bagat milioane si milioane in ei fara sa iasa mai nimica din aceasta investitie. Chiar le-a dat technologie noua ca ...........
Dar pana cand?
Pana cand dai de pomana cuiva care nu vrea sa munceasca?
Acuma chinezi vor sa se pricopseasca pe care legala cu tecnologie moderna ca oricum la ei pe piata au copiat si au vandut ce au dorit ei.
In cazul in care reusesc or sa produca 80% din piese in china si or sa le asambleze acolo unde se vand masinile.
Dar cine le va mai cumpara?
1958: Centura de siguranta . Saab a fost primul producator de automobile care a introdus centura de siguranta in dotarea standard. Inca de la inceput, compania Saab a pus accent pe dezvoltarea componentelor de securitate, fie pe cont propriu sau in colaborare cu terti.
1963: Sistem de franare cu circuit dublu . Sistemul de franare impartit pe diagonala reduce riscul de pierdere a puterii de franare chiar si in cazul unei avarii de sistem.
1969: Faruri cu stingere si aprindere automata . Condusul cu farurile aprinse este o masura de siguranta dovedita. Sistemul de stingere si aprindere automata elimina riscul de descarcare accidentala a bateriei.
1969: Cheia de contact instalata intre scaunele din fata . Pozitionarea traditionala a cheii de contact poate cauza ranirea zonei genunchiului chiar si in cazul accidentelor usoare. Amplasarea acesteia intre scaune elimina acest risc. Mai mult, aceasta pozitionare este logica tinand cont de faptul ca este in apropierea schimbatorului de viteze si a franei de mana.
1970: Stergatoare pentru faruri . Ploaia si murdaria reduc cu pana la 90% luminozitatea farurilor. Solutia simpla oferita de Saab a fost instalarea unui sistem de spalare si stergere a acestora, sistem care mai tarziu a devenit obligatoriu prin lege in multe tari.
1971: Bara amortizanta . Masinile echipate cu bare de protectie obisnuite pot suferi avarii costisitoare chiar si la tamponari usoare. In schimb, barele de protectie amortizante protejeaza atat de eficient in cazul coliziunilor cu viteza de pana la 8km/h incat masinile nu necesita nici un fel de reparatii.
1971: Scaune incalzite electric . O imbunatatire majora in ceea ce priveste confortul. La inceput au fost proiectate din motive medicale deoarece statul pe scaun rece este nesanatos. Astazi, aceasta inovatie Saab face parte din dotarile standard ale celor mai multe autovehicule.
1972: Sistem de protectie in caz de coliziune laterala . Saab a fost primul producator de autovehicule care a folosit barele de protectie in usi pentru a mari siguranta in caz de impact lateral. In mod surprinzator, a fost si singura masina care oferea acest plus de siguranta multi ani de la aparitia lui.
1976: Catalizator in 3 cai . Pentru a se conforma reglementarilor riguroase in ceea ce priveste emisia de gaze, Saab a fost unul dintre primii constructori de masini care a folosit catalizatorul in 3 cai cu senzori Lambda. Astazi catalizatorul in 3 cai este dotare standard pentru toate masinile Saab, iar tehnicienii lucreaza continuu pentru a imbunatati pozitia Saab in acest domeniu.
1976: Tehnologia turbocharge . Saab a fost primul producator de automobile care a reusit sa produca un motor turbo suficient de fiabil pentru a fi folosit zi de zi. Alimentarea turbo a asigurat o marire a puterii si cuplului motorului fara a afecta greutatea, costul sau consumul acestuia.
1978: Coloana reglabila a volanului . Datorita design-ului Saab, coloana volanului nu patrunde in cabina soferului in cazul unui impact frontal. In comparatie cu alte design-uri similare, acesta are avantajul ca afecteaza capacitatea soferului de a vira nici dupa un accident.
1978: Filtrul de aer interior . Alergiile sunt o problema actuala, iar calitatea aerului este foarte importanta pentru oamenii care au astfel de afectiuni. Filtrul de aer electrostatic Saab elimina polenul si alte particule cu o marime mai mare de 0,004mm din aerul filtrat.
1980: Control automat al performantei (APC ) . Sistemul APC a fost dezvoltat in conditiile unei preocupari din ce in ce mai accentuate in ceea ce priveste mediul inconjurator. Acesta permite motorului sa foloseasca carburanti cu o cifra octanica inferioara fara a afecta eficienta sau durabilitatea lui. Acest lucru este posibil monitorizand procesul de combustie pentru a controla alimentarea turbo.
1981: Oglinda laterala cu doua campuri . Aceasta inovatie Saab elimina asa numitul punct mort. Simplu si necostisitor, acest sistem a devenit un standard.
1982: Placute de frana fara azbest . Saab a fost probabil primul producator care a utilizat materiale noi pentru a inlocui azbestul.
1985: Aprinderea directa . Folosind acest sistem, Saab a eliminat cablurile de aprindere si distribuitorul. Fiecare bujie are o bobina separata care produce 40000 volti. Rezultatul este o combustie mai buna si o imbunatatire a pornirii motorului la rece.
1991: Saab Trionic . Este o inovatie proprie Saab care constituie si in ziua de azi unul din cele mai performante sisteme de management al motorului. Acesta masoara parametrii care joaca un rol important in procesul de combustie. Informatiile astfel obtinute sunt folosite in controlul activ al alimentarii turbo, injectiei si aprinderii. De asemenea, sistemul masoara gradul de ionizare din interiorul cilindrilor in timpul rularii.
1991: Sistem turbo de presiune usoara . Saab a introdus acest sistem turbo pentru masinile mai putin performante. El ofera avantaje in ceea ce priveste optimizarea rularii si forta de depasire.
1991: Aer conditionat fara freon . In mod traditional, agentii de racire ai instalatiilor de aer conditionat au la baza freonul care are insa un efect nociv asupra mediului. La inceputul anilor ‘90 au aparut alternative la acest sistem, iar Saab a fost printre primele marci care le-a adoptat in standard.
1993: Scaunele sigure Saab . Acestea au fost lansate in ideea imbunatatirii protectiei interioare. Scopul a fost acela de a asigura interactiunea corecta intre elementele de siguranta ale masinii in asa fel incat sa se obtina un maxim de protectie a pasagerilor.
1993: Panel nocturn . Aceasta functie stinge aparatele de bord cu exceptia vitezometrului, reducand astfel riscul ca atentia soferului sa fie distrasa in timpul mersului. Elementele de bord se ilumineaza individual in momentul in care este necesara atentia soferului asupra unuia dintre ele. Acesta este un bun exmplu al mostenirii aeronautice Saab.
1995: Ecopower . Optimizarea motoarelor nu este focalizata exclusiv pe performanta. Puterea trebuie sa fie oricand disponibila, insa nu in detrimentul factorilor economici sau de protectie a mediului. Ecopower este termenul generic care descrie eforturile Saab in aceasta directie. Sistemul turbo, aprinderea, managementul motorului si catalizatorii nu sunt considerate elemente separate, ci sunt optimizate pentru a crea o sursa de putere armonioasa.
1996: Tetiere active Saab . Numarul leziunilor in zona gatului ar scadea in mod dramatic daca toate masinile ar avea tetiere cu forma si pozitionare corecta. Tocmai din acest motiv, Saab a dezvoltat sistemul de tetiere active. Acestea se aseaza automat in pozitia corecta in cazul unui impact din spate, controland miscarea capului si a vertebrelor.
1997: Sistem electronic de distributie a fortei de franare . Pentru a optimiza sistemul de franare, aceasta functie distribuie forta de franare intre rotile din fata si din spate ale masinii in functie de distributia greutatii din masina. Spre deosebire de sistemele de franare uzuale, mai prezinta avantajul de a nu diminua forta totala de franare.
1997: Scaune ventilate . Saab 9-5 a fost prima masina cu scaune ventilate. Ca un element complementar al aerului conditionat, acesta ofera un confort sporit.
1997: Sistemul ComSense . Saab a introdus un sistem care reduce riscul ca soferul sa fie distras intarziind apelurile telefonice daca acestea apar in momentul franarii sau al virajelor. Acest sistem permite concentrarea maxima a soferului atunci cand acesta efectueaza un viraj, o depasire sau se apropie de o intersectie.
2000: Compresia variabila Saab(SVC) - Saab a lansat odata cu acest sistem un concept cu totul nou. Sistemul SVC, datorita design-ului specific, ofera puterea unui motor de capacitate dubla insa pastreaza consumul la cote scazute. Motoarele SVC sunt motoare de 1.6L si produc 225 cp oferind un cuplu de 305 Nm.
2002: Sistemul ReAxs . Aparut odata cu lansarea modelului 9-3 sport sedan, acest sistem permite rotilor din sparte sa vireze usor asigurand o mai buna stabilitate a masinii in curbe.
2003: CargoSET . O functie aparuta la modelul 9-3 cabrio care foloseste spatiul lasat liber de soft-top cand acesta este ridicat ca si spatiu suplimentar pentru bagaje. Astfel porbagajul masinii ofera un volum de depozitare de 380L.
2011: probabil ca lista ar fi putut continua, daca nu exista GM in ecuatie...
Consider ca toate aceste inovatii au devenit nu un lux, ci o necesitate pt orice sofer decent din ziua de azi. Cu ocazia asta, poti vedea unul din principalele motive pt care sunt fan Saab. Nu vreau sa ii denigrez pe fanii celorlalte marci. Pe multi dintre ei ii respect. Dar vreau numai atat: aratati-mi o marca auto, un constructor auto, oricare vreti voi, care a realizat mai multe inovatii decat Saab si faceti-mi si o lista cu acele inovatii! Sa vedem... Va multumesc pt atentie :)
http://www.istoricauto.ro/stiati-ca-inventii_saab.html
probabil ora tarzie de la care tastez acum isi spune cuvantul :)
Thanks Devo
Poate asa ii linistim pe carcotasi, daca se mai uita pa stire...
"Din cite vad pe saabsunited se pare (si cred ca asta este realitatea ) ca sunt corupti absolut peste tot!!!Ultima stire ar fi ca oferta Youngman de a cumpara Saab in intregime si de a produce 9-3 fara piese GM si lotus in prima faza a fost " tratata cu indiferenta" si ca cei imputerniciti sa rezolve falimentul Saab prefera sa il vanda pe bucati.
Mi se pare mie ca puritanii de suedezi sunt (si scuze..niste CURVE ordinare), mai josnici decit ar putea fi orice politician roman pentru ca mai ales pozeaza in cei mai curati dintre curati (si aici pot sa ii includ si pe elvetieni).
In fapt este mai mult ca sigur ca acesti avocati sunt platiti de catre GM sa se asigure ca firma asta nu va mai reprezenta niciodata un posibil concurent pe piata pentru ei :evil:"
Exact aceleasi idei adicale, dar incontestabile, le-am emis eu pe acest topic, daca va uitati mai sus...Asadar si prin urmare, nu mai tine smenozeala: ori se infig puternic in fata unul dintre urmatorii potentiali investitori - BMW, Koenigsegg, Mahindra, Youngman sau chiar si turcii de la Brightwell - fluturand pe sub nasul lui mester Bergqvist si al lui madam Pouteaux (parca asa ii cheama pe admini...da' Pouteaux-area asta ce cauta in tarasenie? stai, Udreo, acasa, vezi-ti de gentile si rujurile tale, caci SAAB inseamna o cosmeticala prea complicata pentru mintea matale aia blonda la origine!) miliardul de coco bani gheata, ori gm triumfa si astfel s-a cam zis cu SAAB Automobile, ramanandu-ne doar perspectiva putin mai indelungata si destul de greu accesibila a renasterii ca sectie auto (redivivus 1947) de sub pulpana companiei-mama...Orice alte variante sau propuneri egal vorbe in vant...Chiar nu mai am ce sa adaug pe aceasta tema obositoare care mi-a strepezit creierii...Poate doar sa precizez, pentru cei interesati, ca a aparut pe Youtube un rezumat al intalnirii din Bucuresti a Clubului SAAB Romania de pe 15 ianuarie a.c. - scrieti la cautare "Autoforum presents "We are many, we are SAAB" meeting from Bucharest - ROMANIA", la care a participat si subsemnatul...Vizionare placuta!
Si de asemenea e lumea plina de demagogi plini de aere care nu isi pun banul acolo unde dau din gura.
Cluburile Saab sa faca cheta si sa finanteze firma.
http://losangeles.craigslist.org/search/cta?query=saab&srchType=T&minAsk=&maxAsk=
Nu e vorba ca Bmw s-a purtat urat cu Rover si Land Rover, au incercat dar au pierdut f multi bani in anii "90 cu ele, eu tin minte c-au pierdut aproape un miliard de dolari atunci. Cu Mini si Rolls le-a iesit, dar sunt convins c-au avut acelasi intentii si cu Rover si Land Rover, plus ca la sf anilor "90 nu stateau chiar atat de bine ca astazi din punct de vedere financiar. Eu unul chiar mi-as dori ca Bmw sa ajute Saab, asta insemnand sa-l cumpere de fapt fiind convins ca nu-i va altera spiritul,
Este cu atat mai dureros cu cat esti mai departat de realitate.
Saabpacalici asta mi-a facut impresia de individ cu probleme la etaj.
Pe langa faptul ca este instabil in public si isi schimba numele se pare ca se streseaza singur pt lucruri ce nu depind de el.
Odata cu aparitia internetului a aparut o generatie educata pe net.
Asta nu ar fi rau daca ar mentine legatura cu realitatea inconjuratoare dar un anume % nu poate face asta si ajung experti virtuali in anumite domenii.
Pe mine m-ar amuza mult de tot sa ma pun cu pacalici la o competitie de desfacut motorul unui Saab si asamblarea funcionala apoi.
Eu banuiesc ca nu stie de la ce capat se tine o cheie.
Oricum am vazut ceva Saaburi pe la cimitirele de masini de aici si ......... sunt perfecte.
Nu le lipseste nicio piesa si au scaune de piele de calitate si ......... luxul si paduchii de lemn.
Dar in schimb ........ nu functioneaza.
Candva, in trecut, fabricile erau conduse de ingineri si oameni technici dar de vreo 10 ani locul lor a fost luat de contabili si astia nu stiu decat numere si socoteli.
Se vinde si este profitabil ............. cat de repede poti face 10 mii de unitati?
Tot acuma de curand guvernele nu mai vor sa arunce bani in domenii neprofitabile si astfel multe din firmele profitoare au ajuns falimentare.
Asta este viata.