Chinezii au făcut o nouă ofertă pentru Saab: 446 milioane de dolari

De Sebastian Toma
Publicat Luni, 06.02.2012
Youngman Automotive, compania din China interesată de marca Saab, a făcut o nouă ofertă de achiziţie a constructorului din Trollhatan, anunţă Reuters.

Chinezii de la Zhejang Youngman Lotus au făcut o nouă ofertă pentru Saab, informează Reuters. Noua ofertă a chinezilor este de 446 de milioane de dolari, iar investitorii susţin că vor să producă din nou autombile la uzina din Trollhattan. Din păcate pentru chinezi, creditorii Saab vor să vândă compania "bucată cu bucată", ceea ce le-ar aduce un venit mai mare în urma vânzării mărcii suedeze, dar ar periclita repornirea producţiei la uzina din Trollhattan.

Cei de la Youngman deţin deja drepturile pentru vechiul Saab 9-3 şi pentru un model Lotus. Ambele modele ar putea fi produse la uzina din Trollhattan dacă vânzarea mărcii Saab va avea loc. Chinezii de la Youngman au permisiunea de a construi şi comercializa modele Lotus în China, ceea ce i-ar ajuta să finanţeze dezvoltarea platformei PhoeniX, care ar fi trebuit să reprezinte baza viitoarelor modele Saab. Respectiva platformă nu foloseşte foarte multe componente General Motors, dar orice cumpărător ar trebui să facă o investiţie serioasă pentru a pregăti de producţie respectiva platformă. Estimările interne ale celor de la Youngman arată că respectiva platformă ar fi gata de producţie în termen de 12-18 luni.

Cel mai mare creditor al Saab este Biroul de Datorii din Suedia, care a preluat împrumutul mărcii de la Banca Europeană de Investiţii. Doar această entitate trebuie să obţină circa 2.2 miliarde de coroane, în condiţiile în care oferta celor de la Youngman este de 3 miliarde de coroane suedeze.

Chinezii de la Youngman nu sunt singurii investitori ai mărcii Saab, indienii de la Mahindra fiind interesaţi, alătrui de turcii de la Brightwell Holdings şi suedezii de la Semcon. Spre deosebire de ceilalţi potenţiali investitori sugeraţi de presa din Suedia, chinezii de la Youngman şi-au arătat interesul pentru achiziţie în repetate rânduri şi au afirmat cu tărie că sunt interesaţi de această marcă.

Via | Reuters

Comentarii (36)

  • Hmm...
    Astept titlul " SAAB a fost salvat! BMW a cumparat divizia GM din Trollhaltan cu ... milioane de dolari!
    6 17
  • Saab e mort si nu-l mai invie nimeni!!! Probabil chinezii se plictisesc si mai agita putin apele....
    R.I.P Saab!
    11 14
  • GM
    Problema este la GM,nu vor sa cedeze,au falimentat si distrus o serie de marci consacrate.
    14 11
  • hmmm...
    Prioritatea nr. 1 este de a vinde SAAB in intregime. Inca nu s-a terminat perioada in care se depun ofertele, deci nu se pune inca problema de a vinde SAAB pe bucati.

    Drepturile pentru vechiul 9-3 (de asemenea si pentru vechiul 9-5) au fost cumparate de BAIC, actualul 9-3 este un facelift al acelui model. Youngman trebuie sa se inteleaga cumva cu BAIC pentru 9-3, GM nu are influenta la acest model. Din pacate pentru Youngman, BAIC este interesat sa produca masini electrice si doreste doar o parte din SAAB, deci sunt concurenti.

    @lorinczi.thomas frumos 9-3X ti-ai pus la avatar! Eu nu astept o asemenea stire, cand ma gandesc ce a facut BMW cu Rover... bine macar ca au vandut Land Rover pentru ca erau gata sa faca praf si aceasta firma. Cel putin se poarta frumos cu Mini si cu Rolls Royce. E suficient ca BMW sa livreze doar motoarele, asa cum avusesera contract cu SAAB inainte de faliment.
    8 1
  • 900_S
    Merci, SaabCuantic a cam disparut de aci', nici urma de comentariu!
    La un articol tot de asta, el a comentat ca i-ar place ca SAAB sa fie sub tutela bavarezilor!
    4 2
  • @tocean78
    Ai mare dreptate, pacat ca multi "comentatori" de pe aici sunt prea sadic batuti in cap ca sa realizeze adevarul gol-golut: cum se iveste vreo oportunitate ca Saab sa fie preluata, GM obiecteaza, comenteaza, guitaie, da din colt in colt ca o asemenea afacere sa nu aiba loc! Se pare ca multi de pe aici au si memorie scurta: au uitat ca prin 2009, atunci cand Spyker Cars erau pe punctul de a bate palma cu Saab, GM a mai avut o tentativa de a sabota afacerea: chipurile suspectau o posibila legatura dintre Victor Muller (CEO la Spyker) si mafia rusa! Au cerut chiar si o ancheta in acest sens, dar nu le-a iesit :))))
    8 1
  • GM...
    ... sunt specialisti ai jocurilor murdare. Nu pot uita episodul Opel. S-a facut mare zarva cu vanzarea Opel si s-au anuntat foarte multi potentiali cumparatori. GM a cerut de la fiecare sa prezinte o documentatie despre modul in care vor sa salveze Opel de la faliment si sa-l duca pe profit. In ultimul moment, cand era gata ca Magna sa preia Opel, GM "s-a razgandit" si a terminat orice discutie despre Opel.

    Cu alte cuvinte, i-au pus pe altii sa le faca studiul de rentabilitate si sa elaboreze strategii pentru viitor, au preluat gratuit aceste informatii (pentru care se platesc bani grei) si apoi le-au ras tuturor in fata.

    Cu SAAB au schimbat un pic strategia, sa nu mai para ca lucreaza asa cum au facut-o cu Opel. Si-au ales cu grija un pretendent care nu dispune de fonduri suficiente pentru a intretine firma timp de doi ani, pana cand se pune iar pe picioare, l-au facut sa accepte conditii umilitoare, si-au asigurat toate drepturile pentru 9-5 si 9-4X (desi aceste modele au fost in primul rand concepute de SAAB, nu inainte ca suedezii sa-i sprijine intai pe americani la Cadillac SRX si la Insignia, ca, deh, 9-5 a fost gata inainte de Insignia, dar Opelul era mai important pt. ei) - pentru a putea poza mai apoi in nevinovati sau victime ale unor intrigi...

    Toate aceste marsavii m-au convins ca in curtea mea nu va mai intra niciun produs GM. Tot respectul pentru Ford, pentru modul in care s-au desfasurat negocierile, iar apoi vanzarea Volvo catre chinezi. Ah, da, nu trebuie uitat ce a facut Ford in timpul crizei si cum au fost salvati GM pe banii contribuabililor. Pacat de acei bani, politica GM nu s-a schimbat defel, au pastrat aceeasi gandire ilustra.
    9 4
  • Slow down
    Lori,eu zic sa nu ne mai inflamam de speranta desarta ca acum 2 ani in cazul Spyker...Prietenii mei 900s si Devo au insirat aici niste adevaruri dureroase,din care reiese fara echivoc ca Groparii Masinilor nu dorm noaptea de spaima cumplita pentru ei ca micul spin din coasta lor ciocoiasca,vizat pentru exterminare secreta intre 1990 si 2010,anume martiricul SAAB,ar renaste odata si odata din propria-i cenusa si astfel le-ar inabusi in fum Buick-urile pe cea mai ravnita piata a momentului,cea galbena...Si,oricum,odiseea epuizanta de-a falimentul si joaca puerila de-a vanzarea la ofertantii reali sau inchipuiti x1,x2...xn...a inceput sa ma sictireasca,administratorii curului scotandu-ma din sarite cu fandoseala lor institutionalista,care cam pute a complicitate dosnica si josnica cu tartorii din Detroit,in timp ce loialii fani SAAB sufera precum cainii,nesensibilizand pe nimeni...Da,repet,Lori: ori vine BMW sau Koenigsegg cu o oferta credibila,doldora de oportunitati futuriste bine chibzuite,ori ne invartim cu totii in jurul cozii,visand ceea ce este de nevisat in ziua haina de azi...
    7 4
  • @Saabcuantic
    In sfarsit ai mai aparut:)
    3 2
  • http://www.autoforumtv.ro/
    Poate ai aparut in clip:)
    3 2
  • aiurea....
    GM detine puterea,degeba va agitati ca maimutoii pe aici.
    Ma pufneste rasul cand aud ca Saab ar putea fi un rival pt marcile din cadrul GM.
    Bye...
    4 4
  • @lorinczi
    Da, am aparut si eu, dar as prefera mai degraba sa apara finalmente soarele pe strada noastra, astfel incat sa ne focusam si noi atentia pe probleme tehnice si atitudini estetice, cum le este caracteristic fanilor autentici, nu sa ne franga inima zi de zi pârjolul economico-financiar...Apropo, ce fericiti sunt, de pilda, iubitorii de Nissan: ei isi bat capul cu versiunile de performanta ale lui GT-R, caci la nivelul managerial al companiei sunt toate bune si frumoase. De ce Dumnezeu nu se poate crea un astfel de cadru feeric si pentru bietii saabisti? Cred ca suntem blestemati sa ne amaram sufletele cu atat mai mult cu cat nadajduim mai mult! Ca SAAB Automobile va ajunge totusi redutabil in acest secol al nimicului ridicat la rang de valoare si standard, nu ma indoiesc! Dar pretul asteptarii pare cam costisitor...Eu sunt programat genetic sa-l platesc, dar si cand ne vor blagoslovi vremurile exuberantei, aleluia cu calvarul de acum, caci cine isi va mai aminti de el?...
    3 3
  • :)
    Superb clipul, multumesc :)
    3 0
  • Semn de intrebare...
    Este normal ca, in Romania, vidul de autoritate sa se propulseze netulburat pana pe piscurile politichiei, dar hiba statului suedez care o fi ?? Mie mi se pare ca asa-zisii administratori ai falimentului lui SAAB au adoptat un comportament inoportun pentru niste reprezentanti politico-tehnocrati cu pretentii principiale, mizand pe o promovare excesiva a intereselor creditorilor firmei in dauna evidenta a portitelor de salvare ivite, pe alocuri chiar promitatoare, sperand sa obtina pe patrimoniul si/sau brandul SAAB mai mult decat valoreaza la nivel de audit financiar corect, de parca i-ar intereseaza numai dobanda grasa in contul celor pe care (prea) ii protejeaza (legalmente, cum sa nu)...Si marmota (alias comisionul "aferent", inclusiv cel de origine transoceanica...) ce zicea? Per ansamblu, perversitatea "unsa cu toate alifiile" specifica acestor canalii "de stat" se impleteste adorabil de compatibil cu indiferenta sforaitoare, crasa, persistenta si terifianta a lui SAAB AB, deci iata ca "rentabilul" cap de pod dintre politic si privat "merge strong" si pe alte meleaguri decat cele mioritice...In definitiv, contest si eu o singura fraza din Scriptura: "Sa ne supunem inaltelor stapaniri"...Intr-adevar, traim niste vremuri foarte "religioase" :D
    2 4
  • Lamurire
    Poate o sa ma intrebati: "Se naste o contradictie grava din explicatiile tale: tu zici ca administratorii vor sa vanda SAAB la suprapret, dar, pe de alta parte, GM vrea s-o vada distrusa mituindu-i in acest sens pe respectivii domni care au painea cu cutitul...Cum vine asta??"...Vine! Americanii sunt constienti ca trebuie vanduta neaparat compania pentru a i se stinge datoriile, asa ca tot varianta schimbului de proprietate aleg si ei, nu-i bai, insa nu pe intreaga companie, cum i-ar dezavantaja ulterior datorita unei foarte posibile redresari productive impulsionata masiv dpdv investitional, ci le-ar placea ca SAAB sa fie imprastiata pe bucati, fragmentata, ceea ce ar semnifica decesul nu numai juridic, ci si de identitate...Jighinelele de peste Ocean mai stiu si ca creditorii ii preseaza pe administratori sa scoata un pret cat mai consistent, care sa acopere si penalitatile de intarziere a achitarii datoriilor, respectivii creditori "plusand" in particular pentru ca actiunea sa se desfasoare cu certitudine, asa ca Gangsterii inteleg perfect ca lacomia oficialilor suedezi este gata starnita, "plusand" si ei pentru interesul pe care il urmaresc, care sa impace si capra, si varza, adica SAAB sa fie vanduta sigur si supraevaluat (avantaj creditori plus avantaj personal administratori), dar musai dezmembrata, pe parcele, imposibil de reconstituit apoi ca intreg (avantaj gm)...Sa nu cumva sa credeti in mitul fecioarelor imaculate care cica i-ar invalui pe politicienii suedezi...Luati aminte la o vorba din batrani: de atata lup, a inceput si oaia sa muste...Lupul, in cazul nostru, este reprezentat de criza economica globala, care chiar exista si...devasteaza pretutindeni (cine si in ce scop a provocat-o artificial si ocult, este alta mancatorie de legume).
    2 4
  • He he he
    Exista o singura sansa logica pentru ca planul malefic gm-ist sa fie zadarnicit: ofertantii seriosi sa ridice foarte sus stacheta disponibilitatii de cumparare, undeva la un miliard de euro...caz in care adminii ar putea lesne sa le traga clapa americanilor...Cel putin pentru Mahindra si Youngman acest cuantum n-ar parea o neobrazare, dar oare au sange in instalatie ca sa-l vizeze?...Pana atunci insa, de la morocanosii de admini n-o sa auzim regulat decat cliseul tembeloid "We want to sell, but parts of SAAB, not the entire company"...
    2 3
  • GM = Groparii Masinilor:):):):):):):)))))))))))
    3 2
  • Interesant
    Se pare ca Mahindra a semnat un "acord de confidentialitate" cu adminii...Poate ca tipul si tipesa desemnati de Justitia suedeza sa se ocupe de viitorul lui SAAB n-or fi chiar atat de tălâmbi si poate isi vor da seama ca inclusiv ei insisi vor avea de castigat in mod considerabil daca Mahindra le va propune o suma incitanta pentru 100 % din companie, astfel incat spaga gm-ista sa li se para praf in ochi si sa renunte la ea...Am cercetat mai profund conglomeratul indian si, sincer, chiar m-a impresionat, inclusiv pe latura aeronautica! In acest moment, am mai multa incredere in urmasii lui Gandhi decat in aceia ai lui Mao :) Nu afirm ca Youngman n-ar putea sa resusciteze SAAB-ul, dar ma uit la cazul Tata-JLR si parca mirajul hindus ma atrage mai mult...In concluzie, poate ne va lovi norocul fabulos sa ne pricopsim cu GM...adica Great Mahindra :P
    1 2
  • AndreiRN
    Istorie.
    Hmmmm, interesant ca mi-a disparut postul de ieri dar ......
    Saab a pornit ca o firma de guvern si cum in cele mai multe cazuri au delapidat fonduri producand ceva ce nu se vindea profitabil ca sa-si acopere atat cheltuielile cat si dezvoltarea pe viitor.
    Guvernul sa trezit la un moment dat si ia pus la vanzare.
    GM chiar daca stia situatia au bagat mana in buzunar si ia cumparat si le-a pus in vedera ca trebuie sa se apuce de treaba si sa faca ceva ce publicul doreste si la un pret real.
    Cum ei erau deja la a doua generatie de delapidat nu au luat in serios si doar s-au jucat la locul de munca amestecand sasiu Subaru cu motorul lor si piese chinezesti si au cerut un pret nejustificat.
    GM a bagat milioane si milioane in ei fara sa iasa mai nimica din aceasta investitie. Chiar le-a dat technologie noua ca ...........
    Dar pana cand?
    Pana cand dai de pomana cuiva care nu vrea sa munceasca?
    Acuma chinezi vor sa se pricopseasca pe care legala cu tecnologie moderna ca oricum la ei pe piata au copiat si au vandut ce au dorit ei.
    In cazul in care reusesc or sa produca 80% din piese in china si or sa le asambleze acolo unde se vand masinile.
    Dar cine le va mai cumpara?
    2 5
  • hm..
    Lutz, lasa-ma sa ghicesc: GM detine puterea, iar tu esti sclavul ei, nu-i asa? Uite ca noi, fanii astia "frustrati" dupa mintea unora, nu gasim nicio placere in a fi masochisti! ;)
    6 0
  • Buna sau rea, viata este un dar. Pentru multi insa, este un dar(kness)!
    Doamne, ia-ma, stinge-mi neamul! Vai si amar de saracia lucie de idei care paralizeaza complet perspectivele atator "savanti"...Cum de nu-i lasa zgarciul cela grunjos de inima sau petecul cela jerpelit de constiinta al dansilor sa lanseze in eter macar o vorbulita de bun augur, de curaj onest, de incurajare omeneasca, de indemn cald la solidaritate si de consimtire intru nadejde, daca nu pentru amaratii de fani, macar ca simplu gest de elocinta...Oare cum poti sa traiesti numai cu spiritul distorsionat de o ura irationala fata de un modus vivendi care, cum am tot subliniat, ne-a innobilat viata (noua, "pateticilor"), iar celorlalti (doar admiratori sau "neutri") le-a sugerat o tarie de caracter demna de cauze esentiale! Astfel, te mai miri, Andrei, de ce Automarket se vede nevoit sa-ti bareze unele iesiri in decor care probabil n-au nici o conexiune cu elementara buna cuviinta?! Cine crezi ca se uita in gura ta de ciumeg ofticat?? Ce tot mesteci sablonul acela dilimandros despre "furturile" si "pacalelile" firmei SAAB de-alungul timpului?! Pai daca ar fi fost asa, atunci inseamna fara doar si poate ca la actiunile "Save SAAB" si "We are many, we are SAAB" au participat numai "furati" si "pacaliti"...Dar uite ca si eu sunt foarte aproape de a fi "furat" si "pacalit" de un SAAB personal, pe care voi scrie "Furat si pacalit, nu ca AndreiRN, famat si mucalit". Deci, rogu-te, scuteste-ne de "anchetele" tale online si de incursiunile tale "justitiare" in trecut...Pentru SAAB este valabila alta deviza: "La trecutu-ti mare, mare viitor!"...Halal "pragmatism" din partea ta! Mai degraba lumineaza-te ca lumea va pieri sufleteste, chiar daca molfaie toata ziua intre buze numele lui Dumnezeu! Retine: eu raman pe metereze, neclintit...Cum scoti teasta din cutie, cum trosc! o trepidez...cu ghioaga cuvantului, evident. Dar numai in cazul tau voi reactiona astfel si prompt de fiecare data. Hai sa vedem: care pe care.
    2 2
  • Ce beneficii ne-a adus noua marca Saab?
    AndreiRN si alti carcotasi, va invit sa parcurgem impreuna pentru ce anume "nesimtitul" brand Saab a supt atatia bani de la guvernul suedez. Iata ce a au realizat inginerii "delapidatori" de la Saab cu acei bani:

    1958: Centura de siguranta . Saab a fost primul producator de automobile care a introdus centura de siguranta in dotarea standard. Inca de la inceput, compania Saab a pus accent pe dezvoltarea componentelor de securitate, fie pe cont propriu sau in colaborare cu terti.

    1963: Sistem de franare cu circuit dublu . Sistemul de franare impartit pe diagonala reduce riscul de pierdere a puterii de franare chiar si in cazul unei avarii de sistem.

    1969: Faruri cu stingere si aprindere automata . Condusul cu farurile aprinse este o masura de siguranta dovedita. Sistemul de stingere si aprindere automata elimina riscul de descarcare accidentala a bateriei.

    1969: Cheia de contact instalata intre scaunele din fata . Pozitionarea traditionala a cheii de contact poate cauza ranirea zonei genunchiului chiar si in cazul accidentelor usoare. Amplasarea acesteia intre scaune elimina acest risc. Mai mult, aceasta pozitionare este logica tinand cont de faptul ca este in apropierea schimbatorului de viteze si a franei de mana.

    1970: Stergatoare pentru faruri . Ploaia si murdaria reduc cu pana la 90% luminozitatea farurilor. Solutia simpla oferita de Saab a fost instalarea unui sistem de spalare si stergere a acestora, sistem care mai tarziu a devenit obligatoriu prin lege in multe tari.

    1971: Bara amortizanta . Masinile echipate cu bare de protectie obisnuite pot suferi avarii costisitoare chiar si la tamponari usoare. In schimb, barele de protectie amortizante protejeaza atat de eficient in cazul coliziunilor cu viteza de pana la 8km/h incat masinile nu necesita nici un fel de reparatii.

    1971: Scaune incalzite electric . O imbunatatire majora in ceea ce priveste confortul. La inceput au fost proiectate din motive medicale deoarece statul pe scaun rece este nesanatos. Astazi, aceasta inovatie Saab face parte din dotarile standard ale celor mai multe autovehicule.

    1972: Sistem de protectie in caz de coliziune laterala . Saab a fost primul producator de autovehicule care a folosit barele de protectie in usi pentru a mari siguranta in caz de impact lateral. In mod surprinzator, a fost si singura masina care oferea acest plus de siguranta multi ani de la aparitia lui.

    1976: Catalizator in 3 cai . Pentru a se conforma reglementarilor riguroase in ceea ce priveste emisia de gaze, Saab a fost unul dintre primii constructori de masini care a folosit catalizatorul in 3 cai cu senzori Lambda. Astazi catalizatorul in 3 cai este dotare standard pentru toate masinile Saab, iar tehnicienii lucreaza continuu pentru a imbunatati pozitia Saab in acest domeniu.

    1976: Tehnologia turbocharge . Saab a fost primul producator de automobile care a reusit sa produca un motor turbo suficient de fiabil pentru a fi folosit zi de zi. Alimentarea turbo a asigurat o marire a puterii si cuplului motorului fara a afecta greutatea, costul sau consumul acestuia.

    1978: Coloana reglabila a volanului . Datorita design-ului Saab, coloana volanului nu patrunde in cabina soferului in cazul unui impact frontal. In comparatie cu alte design-uri similare, acesta are avantajul ca afecteaza capacitatea soferului de a vira nici dupa un accident.

    1978: Filtrul de aer interior . Alergiile sunt o problema actuala, iar calitatea aerului este foarte importanta pentru oamenii care au astfel de afectiuni. Filtrul de aer electrostatic Saab elimina polenul si alte particule cu o marime mai mare de 0,004mm din aerul filtrat.

    1980: Control automat al performantei (APC ) . Sistemul APC a fost dezvoltat in conditiile unei preocupari din ce in ce mai accentuate in ceea ce priveste mediul inconjurator. Acesta permite motorului sa foloseasca carburanti cu o cifra octanica inferioara fara a afecta eficienta sau durabilitatea lui. Acest lucru este posibil monitorizand procesul de combustie pentru a controla alimentarea turbo.

    1981: Oglinda laterala cu doua campuri . Aceasta inovatie Saab elimina asa numitul punct mort. Simplu si necostisitor, acest sistem a devenit un standard.

    1982: Placute de frana fara azbest . Saab a fost probabil primul producator care a utilizat materiale noi pentru a inlocui azbestul.

    1985: Aprinderea directa . Folosind acest sistem, Saab a eliminat cablurile de aprindere si distribuitorul. Fiecare bujie are o bobina separata care produce 40000 volti. Rezultatul este o combustie mai buna si o imbunatatire a pornirii motorului la rece.

    1991: Saab Trionic . Este o inovatie proprie Saab care constituie si in ziua de azi unul din cele mai performante sisteme de management al motorului. Acesta masoara parametrii care joaca un rol important in procesul de combustie. Informatiile astfel obtinute sunt folosite in controlul activ al alimentarii turbo, injectiei si aprinderii. De asemenea, sistemul masoara gradul de ionizare din interiorul cilindrilor in timpul rularii.

    1991: Sistem turbo de presiune usoara . Saab a introdus acest sistem turbo pentru masinile mai putin performante. El ofera avantaje in ceea ce priveste optimizarea rularii si forta de depasire.

    1991: Aer conditionat fara freon . In mod traditional, agentii de racire ai instalatiilor de aer conditionat au la baza freonul care are insa un efect nociv asupra mediului. La inceputul anilor ‘90 au aparut alternative la acest sistem, iar Saab a fost printre primele marci care le-a adoptat in standard.

    1993: Scaunele sigure Saab . Acestea au fost lansate in ideea imbunatatirii protectiei interioare. Scopul a fost acela de a asigura interactiunea corecta intre elementele de siguranta ale masinii in asa fel incat sa se obtina un maxim de protectie a pasagerilor.

    1993: Panel nocturn . Aceasta functie stinge aparatele de bord cu exceptia vitezometrului, reducand astfel riscul ca atentia soferului sa fie distrasa in timpul mersului. Elementele de bord se ilumineaza individual in momentul in care este necesara atentia soferului asupra unuia dintre ele. Acesta este un bun exmplu al mostenirii aeronautice Saab.

    1995: Ecopower . Optimizarea motoarelor nu este focalizata exclusiv pe performanta. Puterea trebuie sa fie oricand disponibila, insa nu in detrimentul factorilor economici sau de protectie a mediului. Ecopower este termenul generic care descrie eforturile Saab in aceasta directie. Sistemul turbo, aprinderea, managementul motorului si catalizatorii nu sunt considerate elemente separate, ci sunt optimizate pentru a crea o sursa de putere armonioasa.

    1996: Tetiere active Saab . Numarul leziunilor in zona gatului ar scadea in mod dramatic daca toate masinile ar avea tetiere cu forma si pozitionare corecta. Tocmai din acest motiv, Saab a dezvoltat sistemul de tetiere active. Acestea se aseaza automat in pozitia corecta in cazul unui impact din spate, controland miscarea capului si a vertebrelor.

    1997: Sistem electronic de distributie a fortei de franare . Pentru a optimiza sistemul de franare, aceasta functie distribuie forta de franare intre rotile din fata si din spate ale masinii in functie de distributia greutatii din masina. Spre deosebire de sistemele de franare uzuale, mai prezinta avantajul de a nu diminua forta totala de franare.

    1997: Scaune ventilate . Saab 9-5 a fost prima masina cu scaune ventilate. Ca un element complementar al aerului conditionat, acesta ofera un confort sporit.

    1997: Sistemul ComSense . Saab a introdus un sistem care reduce riscul ca soferul sa fie distras intarziind apelurile telefonice daca acestea apar in momentul franarii sau al virajelor. Acest sistem permite concentrarea maxima a soferului atunci cand acesta efectueaza un viraj, o depasire sau se apropie de o intersectie.

    2000: Compresia variabila Saab(SVC) - Saab a lansat odata cu acest sistem un concept cu totul nou. Sistemul SVC, datorita design-ului specific, ofera puterea unui motor de capacitate dubla insa pastreaza consumul la cote scazute. Motoarele SVC sunt motoare de 1.6L si produc 225 cp oferind un cuplu de 305 Nm.

    2002: Sistemul ReAxs . Aparut odata cu lansarea modelului 9-3 sport sedan, acest sistem permite rotilor din sparte sa vireze usor asigurand o mai buna stabilitate a masinii in curbe.

    2003: CargoSET . O functie aparuta la modelul 9-3 cabrio care foloseste spatiul lasat liber de soft-top cand acesta este ridicat ca si spatiu suplimentar pentru bagaje. Astfel porbagajul masinii ofera un volum de depozitare de 380L.

    2011: probabil ca lista ar fi putut continua, daca nu exista GM in ecuatie...

    Consider ca toate aceste inovatii au devenit nu un lux, ci o necesitate pt orice sofer decent din ziua de azi. Cu ocazia asta, poti vedea unul din principalele motive pt care sunt fan Saab. Nu vreau sa ii denigrez pe fanii celorlalte marci. Pe multi dintre ei ii respect. Dar vreau numai atat: aratati-mi o marca auto, un constructor auto, oricare vreti voi, care a realizat mai multe inovatii decat Saab si faceti-mi si o lista cu acele inovatii! Sa vedem... Va multumesc pt atentie :)
    8 0
  • p.s.
    Imi cer scuze, am uitat sa precizez si sursa documentarii de mai sus:

    http://www.istoricauto.ro/stiati-ca-inventii_saab.html

    probabil ora tarzie de la care tastez acum isi spune cuvantul :)
    6 0
  • Of course not
    Precum ursul din hibernare, m-am trezit din somn ca sa-i raspund lui Devo ca nu s-a nascut inca acea marca mai revolutionara decat a noastra de suflet: Svenska Aeroplan Aktie Bolaget-cars version! Si nici mai stoica decat ea...Ba inca Devo n-a vrut sa mai puncteze si inovatiile de pe EV-1 si AeroX, care, daca SAAB ar fi avut bani sa le produca in serie, ar fi dat peste nas multor supercaruri cu pretentii, dar le-am pomenit eu cu putin timp in urma...Cat despre "slabiciunea" in privinta motoarelor reclamata mereu in dreptul marcii noastre, iarasi v-am mai povestit ca mi se pare o isprava mai delicioasa sa preiei stifturi ordinare de la altii (DKW two-stoke, Ford V4 Taunus si Triumph inline-4), pe care sa stii cum sa le prelucrezi, sa le performezi si cu care sa sperii apoi la raliuri, decat sa-ti fauresti de la zero motoare proprii, pe baza de conceptii si materiale proprii, ceea ce, in definitiv, poate reusi oricine cu ceva resurse in buzunar si cu acces facil la prea accesibila tehnologie globala, ce mare scofala!
    2 1
  • Pentru cei impotriva SAAB:
    La cate inventii a insirat Devorattor, ma si plictisesc sa citesc tot:)
    Thanks Devo
    Poate asa ii linistim pe carcotasi, daca se mai uita pa stire...
    5 0
  • Bine ar fi!
    ...sa fie cum speri tu, Lori. Pana la urma, toti gresim, mai mult sau mai putin, mai grav sau mai neglijabil, mai des sau mai rar, mai devreme sau mai tarziu - un truism de gradinita. De regula insa, detractorii SAAB-ului depasesc cu brio sfera acceptabila a criticii, alunecand in derizoriu si peroratie...Si trebuie urgent sa-si descopere furunculul launtric, pentru a nu-i eroda in intregime...Si eu am gresit de atatea ori, din nestiinta sau rea-vointa, uneori uluindu-ma pe mine insumi, cum a fost cazul primului an de tutela Spyker asupra lui SAAB, cand, indiferent ce intreprindea sau intentiona Muller, eu il injuram cu foc, dar apoi eroismul lui pactizant cu cauza lui SAAB m-a fortat sa-mi inghit mizeriile cu ghionturi si sa-i recunosc in mod public competenta in primul rand de tenta morala (desi si dansul mai comitea niste erori tot greu de inghitit, recte plamadirea unui eventual model 9-1 pe o carcasa Mini Countryman, ceea ce m-a inflamat la culme, socotind-o o deviatie conceptuala la fel de ingrozitoare ca panaramele gm-iste 9-2X si 9-7X). Sintetizand, daca AndreiRN si omologii isi vor revizui atitudinea detestabila si vor imbratisa un cu totul alt stil de a ne aborda, atunci n-ar fi nici un impediment de dialog sincer, avizat si prolific! Nu intotdeauna este adevarat ca "din rahat nu poti sa faci bici"...Ba, si va dau un exemplu concret, raportat la industria alimentara: va place iaurtul cu bifidobacterii (un gust sublim si o promovare ardenta pro-eco), dar, daca ar sti toata lumea de unde provin (de unde sunt selectate, prelevate si adaptate) respectivele microorganisme, ar ramane indelung socata...Asadar, Andreiut tata, ce-ar fi sa incetezi a mai fi o bifidobacterie daunatoare si sa te transformi gradat intr-o probiotica incantatoare? :D
    0 1
  • Nu suntem singurii care inteleg tenebrele bine camuflate ale situatiei lui SAAB...
    ...Exista destui oameni cerebrali pe care nu-i pot prosti jocurile de glezne made in gm...Fiti atenti, de pilda, la userul "ess1902" de pe forumul "Saab Club Romania", pe care nu-l cunosc personal si nu l-am citit niciodata pana astazi si a carui opinie exprimata pe respectivul site in urma cu cateva zile imi permit s-o reproduc integral aici:
    "Din cite vad pe saabsunited se pare (si cred ca asta este realitatea ) ca sunt corupti absolut peste tot!!!Ultima stire ar fi ca oferta Youngman de a cumpara Saab in intregime si de a produce 9-3 fara piese GM si lotus in prima faza a fost " tratata cu indiferenta" si ca cei imputerniciti sa rezolve falimentul Saab prefera sa il vanda pe bucati.
    Mi se pare mie ca puritanii de suedezi sunt (si scuze..niste CURVE ordinare), mai josnici decit ar putea fi orice politician roman pentru ca mai ales pozeaza in cei mai curati dintre curati (si aici pot sa ii includ si pe elvetieni).
    In fapt este mai mult ca sigur ca acesti avocati sunt platiti de catre GM sa se asigure ca firma asta nu va mai reprezenta niciodata un posibil concurent pe piata pentru ei :evil:"
    Exact aceleasi idei adicale, dar incontestabile, le-am emis eu pe acest topic, daca va uitati mai sus...Asadar si prin urmare, nu mai tine smenozeala: ori se infig puternic in fata unul dintre urmatorii potentiali investitori - BMW, Koenigsegg, Mahindra, Youngman sau chiar si turcii de la Brightwell - fluturand pe sub nasul lui mester Bergqvist si al lui madam Pouteaux (parca asa ii cheama pe admini...da' Pouteaux-area asta ce cauta in tarasenie? stai, Udreo, acasa, vezi-ti de gentile si rujurile tale, caci SAAB inseamna o cosmeticala prea complicata pentru mintea matale aia blonda la origine!) miliardul de coco bani gheata, ori gm triumfa si astfel s-a cam zis cu SAAB Automobile, ramanandu-ne doar perspectiva putin mai indelungata si destul de greu accesibila a renasterii ca sectie auto (redivivus 1947) de sub pulpana companiei-mama...Orice alte variante sau propuneri egal vorbe in vant...Chiar nu mai am ce sa adaug pe aceasta tema obositoare care mi-a strepezit creierii...Poate doar sa precizez, pentru cei interesati, ca a aparut pe Youtube un rezumat al intalnirii din Bucuresti a Clubului SAAB Romania de pe 15 ianuarie a.c. - scrieti la cautare "Autoforum presents "We are many, we are SAAB" meeting from Bucharest - ROMANIA", la care a participat si subsemnatul...Vizionare placuta!
    2 1
  • AndreiRN
    Abureala
    Foarte multi inventatori au murit cu buzunarele goale si pantaloni rupti in fund.
    Si de asemenea e lumea plina de demagogi plini de aere care nu isi pun banul acolo unde dau din gura.
    Cluburile Saab sa faca cheta si sa finanteze firma.
    http://losangeles.craigslist.org/search/cta?query=saab&srchType=T&minAsk=&maxAsk=
    1 4
  • Bai RN-ule, esti dezaxat congenital sau ce?! Nu intelegi de vorba buna?
    Ai ales sa ne sfidezi in continuare, plavan narod ce esti! Eu m-am saturat de enormitatile tale gratuite, de indaratnicia ta de catâr si de obraznicia ta de maidanez ca de mere padurete! De cand trebuie sa-ti dea tie socoteala fanii SAAB in legatura cu ceea ce fac cu banii lor?! Nu-i suficient ca platesc afectiv, pana la cota de avarie, in contul interminabilelor nemernicii care se abat asupra marcii lor iubite din 1990 incoace?...Oricum, este la mintea cocosului ca si-au achitat pecuniar SAAB-urile, doar n-au oferit in schimb boabe de fasole, de ce dracu' ai capul atat de colturos!? Ma vad nevoit sa-ti repet: daca vrei zilnic chelfaneala, ti-o servesc de te damblagesc, caci nu obosesc, desi ma exasperezi...
    2 1
  • Ultimul avertisment
    Dupa ce ca avem nervii eminamente zdrentuiti si simtim ca o sa capiem de atata amaraciune in privintii sortii crancene a lui SAAB, basca trebuind sa suportam si celelalte cazne cotidiene, mai torni si tu gaz peste foc...Chiar atat de insensibil esti, nu te viziteaza nici o intelegere si nici o mila, nimic omenesc nu te defineste?! In toata viata mea n-am intalnit o constiinta mai histrionica decat a ta...adica esti fenomenal de crud! Insufla-ti macar un dram de bunavointa si lasa-ne odata in durerea noastra! Tine-ti icrele otravite pentru tine si huleste SAAB-ul si pe fidelisimii lui greu incercati unde vrei si unde te excita pe tine, dar nu aici, unde nu putem sa te admitem in halul tau dobitocesc, punct!
    2 1
  • Andrei, uite, hai sa facem pace!
    Hai nu sa presupunem, ci chiar sa admitem feroce de ferm ca SAAB se caracterizeaza in general fix asa cum crezi tu: foarte mediocra tehnic, extrem de problematica la rulare, costisitoare si exasperanta la intretinere, cu interioare de rasu'-plansu', scumpa cu draci fata de valoarea reala de piata, fara nici o viziune economica, total inapta financiar si ca marketing, paroxistic si inutil bugetivora, delapidatoare inraita de fonduri publice, tepuitoare si dispretuitoare fata de clienti, atragatoare numai de fani tampiti, inculti si agresivi si, per ansamblu, compatibila cu toate bubele din lume...OK, asa este, fara poante! Insa eu iti adresez acum cea mai transanta intrebare cu putinta: si totusi, in toata istoria ei de 65 de ani, SAAB a efectuat macar un singur...recall oficial din cauze tehnice?...Ma refer la masini noi si relativ noi, nu la cele care au rulat x ani, ca asa orice constructor si orice dealer al sau, inclusiv din directia "germanelor", s-a pretat la asa ceva macar o data. Pe bune, iti jur in mod solemn, in numele redactiei Automarket si al tuturor utilizatorilor forumului, ca, daca tu imi raspunzi corect si argumentat la intrebare, eu nu te voi mai baga in seama nicicum, niciunde si nicicand, indiferent ce texte si de ce maniera ai posta tu aici, iar daca altcineva va raspunde in locul tau, dar asa cum trebuie, asisderea, promit pe toti dumnezeii sa nu mai am nici un contact cu acest site cate zile voi mai trai...Daca imi voi incalca cuvantul, atunci ii rog respectuos pe editori sa ma rejecteze de fiecare data cand as incerca sa mai intru aici si toata lumea va avea dreptul natural si providential sa ma califice drept cea mai nenorocita fiinta de la Geneza incoace! Nu exagerez si nu glumesc!! Deci?...
    2 2
  • o veste nu prea buna...
    Din pacate, caracatita GM-guvern suedez corupt se lasa foarte greu batuta... http://www.rushlane.com/saab-rejects-youngman-1228377.html
    4 0
  • @Devorattor
    Nu e vorba ca Bmw s-a purtat urat cu Rover si Land Rover, au incercat dar au pierdut f multi bani in anii "90 cu ele, eu tin minte c-au pierdut aproape un miliard de dolari atunci. Cu Mini si Rolls le-a iesit, dar sunt convins c-au avut acelasi intentii si cu Rover si Land Rover, plus ca la sf anilor "90 nu stateau chiar atat de bine ca astazi din punct de vedere financiar. Eu unul chiar mi-as dori ca Bmw sa ajute Saab, asta insemnand sa-l cumpere de fapt fiind convins ca nu-i va altera spiritul,
    4 0
  • AndreiRN
    Viata
    Adevarul este dureros.
    Este cu atat mai dureros cu cat esti mai departat de realitate.
    Saabpacalici asta mi-a facut impresia de individ cu probleme la etaj.
    Pe langa faptul ca este instabil in public si isi schimba numele se pare ca se streseaza singur pt lucruri ce nu depind de el.
    Odata cu aparitia internetului a aparut o generatie educata pe net.
    Asta nu ar fi rau daca ar mentine legatura cu realitatea inconjuratoare dar un anume % nu poate face asta si ajung experti virtuali in anumite domenii.
    Pe mine m-ar amuza mult de tot sa ma pun cu pacalici la o competitie de desfacut motorul unui Saab si asamblarea funcionala apoi.
    Eu banuiesc ca nu stie de la ce capat se tine o cheie.
    Oricum am vazut ceva Saaburi pe la cimitirele de masini de aici si ......... sunt perfecte.
    Nu le lipseste nicio piesa si au scaune de piele de calitate si ......... luxul si paduchii de lemn.
    Dar in schimb ........ nu functioneaza.
    Candva, in trecut, fabricile erau conduse de ingineri si oameni technici dar de vreo 10 ani locul lor a fost luat de contabili si astia nu stiu decat numere si socoteli.
    Se vinde si este profitabil ............. cat de repede poti face 10 mii de unitati?
    Tot acuma de curand guvernele nu mai vor sa arunce bani in domenii neprofitabile si astfel multe din firmele profitoare au ajuns falimentare.
    Asta este viata.
    0 1
  • Olandezu visator
    Saab nu ne place ca sunt putine si sterse ca niste blonde fara machiaj. Noua ne plac masinile muulte si proaste!
    Locul inginerilor a fost luat de contabili, ok. Dar tu de partea cui esti? Tu ai da banii pe o masina gandita de niste contabili (asa cum sunt chevrolet, cadillac, buick, renault, hyundai, etc) sau o masina gandita cu profesionalism de ingineri (saab, bmw, mercedes, volvo, toyota, honda, fiat si cam atat). Tema de gandire pt neuronul tau...
    1 0
  • AndreiRN
    Realitate
    Eu conduc MBZ - S de 15 ani de zile si Dodge.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru