Chinezii au făcut cea mai mare staţie de realimentare pentru electrice: 30 de maşini simultan cu încărcare în 10 minute

de Daniel Popescu
Marti, 08.12.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Chinezii nu se joacă deloc: au inaugurat cea mai mare staţie de încărcare rapidă din lume, care permite realimentarea simultană a 30 de maşini electrice în numai 10 minute.

Esential 30 de maşini se pot realimenta simultan cu energie de la noua staţie de încărcare din Beijing
10 este timpul de încărcare completă pentru acumulatorul unui autobuz
360 este capacitatea celor mai multe puncte de încărcare
Chinezilor le plac maşinile electrice. Ceea ce nu este deloc surprinzător, mai ales că poluarea aerului în marile oraşe a atins niveluri fără precedent, iar autorităţile oferă numeroase bonusuri şi stimulente pentru a impulsiona producţia şi vânzările de maşini fără carburant tradiţional.

Creşterea numărului de maşini electrice trebuie însă corelată şi cu extinderea punctelor de încărcare, motiv pentru care autorităţile au inaugurat cea mai mare staţie de încărcare rapidă.

Întinsă pe o suprafaţă de 26.500 de metri pătraţi, noua staţie permite încărcarea simultană a 30 de maşini, iar o "sesiune" de încărcare completă durează 10, maxim 15 minute. Sistemul este compus din 25 de puncte de reîncărcare de 360 kW şi alte 5 puncte de încărcare de 90 kW. 

Amplasată în Beijing, staţia de încărcare este folosită pentru început doar de autobuzele electrice din cadrul sistemului public de transport.

Acestea pot parcurge de câteva ori un traseu dus-întors înainte de a se realimenta cu energie de 2-3 ori pe zi în timpul pauzelor obişnuite ale şoferilor, astfel că programul de transport nu este deloc afectat.

Staţia de încărcare reprezintă doar startul unui proiect ambiţios pentru extinderea punctelor de încărcare a maşinilor electrice în perioada 2016-2020.

Anterior, autorităţile chineze au încercat un sistem diferit, prin care bateriile autobuzelor erau înlocuite din cauza timpilor mari de încărcare. Sistemul avea însă ca dezavantaje investiţiile suplimentare în spaţii de stocare pentru acumulatori şi utilizarea unor roboţi pentru manipularea acestora.

Via PureGreenCars

Comentarii (1)

  • AndreiRN
    China a pornit deja productia de autobuze electrice in Lancaster, California.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru