Chinezii au dezvoltat o baterie care se încarcă până la 80% în 10 minute

de Alexandru Monenciu
Vineri, 16.08.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Chinezii de la Zeekr au dezvoltat o baterie cu încărcare rapidă. Spre exemplu, repriza 10-80% durează doar 10 minute, iar autonomia (în ciclul chinezesc CLTC) ar fi de 688 kilometri.

La finalul anului trecut, chinezii de la Zeekr au prezentat sedanul 007. Acum, modelul cu zero emisii va primi o nouă baterie dezvoltată de asiatici.

Acumulatorul are o compoziție litiu-fier-fosfat și suportă încărcare ultra-rapidă 5.5C. În aceste condiții, repriza 10-80% durează doar 10 minute. În plus, la temperaturi foarte scăzute, de -10 grade Celsius, aceeași repriză 10-80% durează 30 de minute.

Autonomia, în ciclul chinezesc CLTC, ajunge până la 688 de kilometri. O așteptare de 15 minute înseamnă 500 de kilometri autonomie.

Așa cum spuneam, noua baterie va debuta pe sedanul Zeekr 007. Livrările vor demara chiar săptămâna viitoare.

via Carscoops

Comentarii (34)

  • Seamănă a tesla dar cred că e mai buna
    Totuși competiția din China va duce mai degrabă la scăderea prețurilor. Probabil în vreo 5 ani toți vom conduce electrocasnice chinezești. Ca telefoane chinezești avem deja
    7 6
  • Jian de la Calafat
    Cate rezervoare de benzina/motorina de capacitate medie putem umple(de la 0 litri la 50-60 litri) in acelasi interval de 10 minute ?

    Cine este curios si just, o sa concluzioneze faptul ca beneficiile ICE raman imbatabile.
    10 12
  • Pai nu știu... Câți știuleți de porumb poți fura în 10 minute? Câte portofele șterpelești in 10 minute?

    Dar mai ales... Cate sute de km faci înainte sa te oprești 10 minute?
    16 8
  • @Jian de la Calafat
    poate pentru tine, in timp ce pentru altii beneficiile EV raman imbatabile.
    10 7
  • Oaleleeeeu cum se hiperventileaza electrificatii intru preacuviosii Polimerie si Litiuminarie. :)))

    In rest, business as usual: in fiecare saptamana apar noi si noi descoperiri si noi si noi baterii care o sa ne dea un viitor luminos, verde si pe baza de ozon. :))
    8 11
  • Jian de la Calafat
    @@
    Esti doar un teoretician ingenuu, in viata de zi cu zi sunt destule elemente care complica existenta posesorilor de BEV-uri, si pe care, constat, ai uitat sa le amintesti, sau, mai stii, dominat tocmai de rea vointa, observ ca voluntar le treci cu vederea.
    Contraargumentatia ta, cea care nu face rabat de la insiruirea de aparente dileme in posibile "randamente" prin activitati infractionale care mai de care, chiar nu face altceva decat sa solidifice si mai mult prima mea interventie.
    3 7
  • @cocalar hAUR
    In fiecare zi ne aburești cu ceva pe bază de gaz metan sulfuros.
    8 6
  • Jian de la Calafat
    @
    Pentru ce ma calomniezi ?
    Doar pentru faptul ca ti-am raspuns cat se poate de civilizat ?
    2 6
  • @cocalar hAUR
    Am răspuns gherțoiului PWC, dar nu e de mirare ca te simți și tu cu musca pe căciulă.
    8 5
  • Trilulilu
    Până atunci asta e la modă:

    https://youtube.com/shorts/HUhds64Cc34
    0 6
  • Cine-și încarcă un BEV peste noapte în Germania, poluează dublu față de un diesel… astăzi și acum.
    Hai focile cu BMW-irile care au mințit la vânzări și fac accidente în parcare, cocalarii, softuri mincinoase EGR-uri etc.
    doar voi sunteți “cinstiți” și înțelegeți marea minciună cu încălzirea globală, doar vouă va pasă (nu-i așa?), cred ca deja levitați în deplasare. La toate problemele este o singură soluție… vaccinul, pardon BEV-ul.
    Doar că nu se cere dl-e, nu vor oameni… csfncsf ;)
    6 14
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Poluează dublu? Ești prostul satului. Nici nu era nevoie sa menționezi vaccin. Știm cât ești de prost. Toate sunt la pachet: noaptea NU bate vântul, vaccin, 5g, ev poluează dublu, chem trails, flat earth...
    11 5
  • @dutz
    Ne arăți studiul în care rezulta ca un ev încărcat în Germania poluează dublu fata de un diesel?
    Dacă nu exista ești fix cum zice mai sus. Oricum ești, dar... The benefit of a doubt.
    6 4
  • Daca nu pute si nu se incarca cu motorina, tot degeaba.
    Dar ne explici si de ce noaptea polueaza dublu? Ca nu e soare pe cer? Sau nu bate vantul?
    Motorina aia extras, prelucrata din titei, transportata cu camioane diesel, cam cat e de Verde?
    6 2
  • Dutz mâncați cicluri de găină
    Face cancer de la EVs.
    2 1
  • Pentru tine exista o masina net superioara:
    https://www.automarket.ro/stiri/acesta-este-noul-bmw-m5-touring-727-cp-si-portbagaj-de-1630-litri-119203.html
    A fost dezvoltata special de BMW ca sa respecte normele de poluare si sa ii respecte pe ceilalti participanti la trafic.
    Sunt convins ca cei care o cumpara sunt familisti grijulii si o iau ca sa se duca relaxati in concedii. Desigur masina consuma REAL doar 2 litri la suta.
    Lasand gluma la o parte chinezii sunt destul de departe cu masinile electrice si in curand germanii vor da faliment cu petardele lor V8 PHEV.
    Aceleasi performante le vor obtine chinezii fara termice si la jumatate de pret, asa ca in curand Bemveu, Haudi sau Mercedes Benz cu cate 700 CP din termice vor fi istorie.
    Felicitari chinezilor pentru performante.
    Pana acum europenii se puteau lauda ca sunt tari la tehnologie, dar se pare ca le iau fata chinezii la toate: fac telefoane, construiesc poduri peste mari si tari, fac masini electrice.
    Avand in vedere ca China e cea mai mare piata de desfacere pentru masinile din Europa, deocamdata, cred ca in curand europenii vor avea un soc la vanzari. In maxim 10 ani chinezii vor domina piata europeana si pe producatorii auto europeni ii vor ingropa cu toate masurile luate de guverne.
    4 2
  • Ca sa intelegi comentariile romanilor:
    https://www.euronews.com/next/2024/08/17/which-countries-are-home-to-the-most-educated-people-in-europe
    https://www.edupedu.ro/romania-fara-prezenta-in-reputatul-clasament-international-al-universitatilor-shanghai-2024-pentru-al-doilea-an-consecutiv-dupa-socul-produs-acum-un-an-de-iesirea-babes-bolyai-din-academic-ranking/
    Deci romanii e prosti boss, dar se cred destepti pentru ca au sh-uri obosite de la germani.
    5 2
  • Te avem pe tine și “ne-am” scos… unii sunt proști alții deștepți și alții foci :)
    Pe de altă parte sistemul de învățământ (NU educational, educație se face în casă), este cum spui un dezastru și este unul din motivele (pe lângă corupție, și indolență) pentru care am decis să trăiesc in străinătate.
    Unii se plâng alții găsesc soluții, iar focile trag concluzii “pe întunericul” minții.
    Aproape finalizez cele 8 săptămâni de concediu (unii pot) în care am străbătut aproape 6.000 de km cu rulota prin Europa, iar ultima parte (vreo 10 zile) prin România. Suntem ceva mai bine, dar încă foarte departe.
    PS am parcurs și puțin peste 1.500 km cu bicicleta electrică … un BOSCH Performance CX fără limitare la 25/h… ;)
    1 12
  • Dutz mâncați cicluri de găină
    Ai făcut și băiță cu rățuștele?
    11 1
  • Clique
    De câțiva ani tot apar știri cum că X, Y, Z au dezvoltat nu știu ce baterii Dumnezeiești, însă practic nimic...
    3 12
  • Pai mă, de asta oamenii nici nu mai cumpăra electrotroace. Fiecare zice că mai merita așteptat 5 - 6 ani până apare bateria aia perfecta. Poate 56 de ani...
    3 9
  • @putz de maimutz
    Nu te mai lăuda atât, grandomane, că nu te invidiază nimeni, la cât de prost ești.
    6 1
  • viziteaza si niste cursuri de bio si poate te plimbi cu electrica data viitoare.
    2 1
  • @@PMC 21:35 - Ia-o usor. Mai e mult pana departe. Nu m-as entuziasma absolut deloc in ce-i priveste pe chinezi vs. auto. Chinezii nu stiu nimic in ce priveste ind. auto. Copiaza tot ce pot, uneori le iese, nu spun ca nu, dar in 95% din cazuri sunt praf si cumparatorul european va fi extrem de greu de convins sa dea banii pe chinezarii.
    In plus, povestea cu preturile mai mici nu se verifica in realitate. Uita-te la MG. Au preturi mari pentru ce ofera. Am vazut deunazi o recenzie cu masina lor mica, cica hibrid cu nu stiu cate motoare si 195 CP. Costa 22.000. :)
    1 0
  • Cumpărătorul european dă tot timpul bani pe chinezării. Mașinile sunt mai scumpe, de aceea exista mai multa reținere decât la televizoare sau altele. Dar asa cum europenii au trecut de la televizoare japoneze sau germane la chinezării, asa vor trece și la mașini, când vor vedea ca sunt la fel de bune dar mai ieftine.
    1 0
  • Ii ajuta germanii cu vanzarile:
    https://www.bmwblog.com/2024/08/12/bmw-separate-lane-for-evs/
    Vor benzi speciale pentru masinile electrice:)) si asta recomanda nimeni altii decat cei de la BMW :))
    Fara numar pentru Danut, Dutz, PMC si alti fani behemveuri.
    0 0
  • Cred ca e o mare confuzie acolo la tine la 14:23. Europenii nu au trecut niciodata la televizoare chinezarii. Au trecut cel mult la coreene, dar astia au traditie pe partea de audio video. Au traditie cat incape.
    Eventual ai putea spune ca au trecut la televizoare fabricate in China. Asta e cu totul si cu totul altceva.
    Eu cumpar de pe Amazon. Acolo e oferta bogata. De toate pentru toti. Nu pentru ca-s purist sau pretentios, dar absolut niciodata nu cumpar no-name-uri din china. Le evit pentru ca-s patit. Am incercat, si sunt ieftine dar extrem de proaste, aproape fara exceptii. Si asa ca mine au patit si altii.
    Nu spun ca absolut totul e prost ce vine din China. Dar de obicei poti spune linistit fara sa gresesti ca sunt extrem de multe gunoaie care vin din China. Si vorba aia, suntem prea saraci sa cumparam lucruri ieftine si proaste.
    1 0
  • A, dacă sunt făcute în China nu sunt chinezării. Doar chinezăriile făcute în China de către chinezi sunt chinezării. Are logica... chinezească.
    Și asta doar ca sa ieși tu bine ca nu cumperi chinezării deși sunt făcute în China. Parol!
    0 1
  • Da, geniule. Te-ai prins. Apple nu face chinezarii. Bingo! Genius! :)))) omg... nu esti cel mai luminos bec din candelabru, este? :)))
    0 2
  • Ba da, e chinezărie. Doar ca ești tu snob și nu vrei sa fie. N-am candelabru ca nu locuiesc în palat țigănesc.
    1 1
  • https://newmobility.news/2024/08/12/bmw-board-memberevs-should-have-their-dedicated-lane-on-motorways/
    Citam: "Sales of EVs are rising
    BMW Group (including Mini and Rolls-Royce) recently published its H1 results for 2024. Although the group sold fewer cars than last year, the share of EVs in total sales continues to grow. BMW sold 190,164 EVs in the first half of 2024, almost a quarter more than in the year before. The EV share in total sales grew from 12.6% to 15.7%."
    In traducere libera pentru cei ce se inchina la DIZAL:
    Vânzările de vehicule electrice sunt în creștere.
    BMW Group (inclusiv Mini și Rolls-Royce) și-a publicat recent rezultatele H1 pentru 2024. Deși grupul a vândut mai puține mașini decât anul trecut, ponderea vehiculelor electrice în vânzările totale continuă să crească. BMW a vândut 190.164 de vehicule electrice în prima jumătate a anului 2024, cu aproape un sfert mai mult decât în ​​anul precedent. Ponderea vehiculelor electrice în vânzările totale a crescut de la 12,6% la 15,7%.
    Iauzi, cica a vandut mai putine masini per total, dar cu un sfert mai multe electrificate.
    Cine ar fi crezut ca va face asta chiar BMW...
    Aveti cuvantul baieti: Danut, Dutz, PMC si altii.
    1 1
  • Așa și…??? Mai dă o “raitǎ” prin Germania și o să vezi ca nu-s așa roz lucrurile nici pe la ei (pe alocuri chiar pestrițe rău). Fără să irosesc timp inutil (oricum obsesiile tale sunt pe veci), Germania are grave probleme cu podurile vechi si infrastructura învechită pentru care trebuie alocate sume colosale pentru a se remedia situația.
    Ultima lor problemă sunt cererile de genul, care apropo fac exact ce trebuie să facă pentru cei ca tine… te fac să pui botul ca le pasă. ;)
    1 0
  • Serios???… da un Mercedes produs in Turcia mașina turcească? Da un Audi produs în Ungaria este mașina ungurească? Sunt o multitudine de exemple din toate domeniile.
    Marea jmecherie la un produs (indiferent de ce vorbim) este vânzarea și la cine se adresează. Poți să produci ceva de calitate, dar nu este suficient… lumea cumpără Apple, Garmin, Suunto, Salomon, Merelle, Ecco, Tesla, Mercedes, Audi, BMW, Lincoln etc nu doar pentru calitate…. cred ca ai prins ideea. Calitatea unui produs este dată de cultura companiei care-l dezvolta și își pune numele pe el și nu de țara și locul unde este produs.
    Și nu în ultimul rând, da este vorba și de snobism… daaaar, toți suntem snobi mai mult sau mai puțin. Ori ești maxim de ipocrit și nu recunoști ;)
    1 0
  • Poi, pare constipată rău situația… BMW in acest an a scăzut cu aprox 5% față de ce au planificat iar în cazul Stellantis (de ex) cu aprox 40%. Pentru mine arată foarte rău mai ales că Stellantis ar trebui să ofere soluții mai ieftine și cu impact mai mare în total vânzări anuale, ori situația arată ca cei mai bogați (unii) își mai permit o a 2-a sau a 3-a mașină de oraș, dar în scădere… ponderea în propriul portofoliu si creșterea penibilă, este motiv de emoționare doar pentru spălații pe creier și ușor manipulabili de propriile obsesii.
    Foarte similare scăderile prognozate în 2025, 2026, 2027 pe proiecte deja contractate. Altfel spus “băieții” plătesc la greu compensații pentru furnizorii care au dezvoltat capacități și sunt neutilizate iar concedierile au început deja de 2 luni. Pentru mine (lăsând la o parte polemica distractivă de altfel BEV VS ICE), situația nu mai este îngrijorătoare, este o realitate tristă și va fi mai nasol. În rest fiecare înțelege ce vrea.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru