La finalul anului trecut, chinezii de la Zeekr au prezentat sedanul 007. Acum, modelul cu zero emisii va primi o nouă baterie dezvoltată de asiatici.
Acumulatorul are o compoziție litiu-fier-fosfat și suportă încărcare ultra-rapidă 5.5C. În aceste condiții, repriza 10-80% durează doar 10 minute. În plus, la temperaturi foarte scăzute, de -10 grade Celsius, aceeași repriză 10-80% durează 30 de minute.
Autonomia, în ciclul chinezesc CLTC, ajunge până la 688 de kilometri. O așteptare de 15 minute înseamnă 500 de kilometri autonomie.
Așa cum spuneam, noua baterie va debuta pe sedanul Zeekr 007. Livrările vor demara chiar săptămâna viitoare.
via Carscoops
Totuși competiția din China va duce mai degrabă la scăderea prețurilor. Probabil în vreo 5 ani toți vom conduce electrocasnice chinezești. Ca telefoane chinezești avem deja
Cine este curios si just, o sa concluzioneze faptul ca beneficiile ICE raman imbatabile.
Dar mai ales... Cate sute de km faci înainte sa te oprești 10 minute?
In rest, business as usual: in fiecare saptamana apar noi si noi descoperiri si noi si noi baterii care o sa ne dea un viitor luminos, verde si pe baza de ozon. :))
Esti doar un teoretician ingenuu, in viata de zi cu zi sunt destule elemente care complica existenta posesorilor de BEV-uri, si pe care, constat, ai uitat sa le amintesti, sau, mai stii, dominat tocmai de rea vointa, observ ca voluntar le treci cu vederea.
Contraargumentatia ta, cea care nu face rabat de la insiruirea de aparente dileme in posibile "randamente" prin activitati infractionale care mai de care, chiar nu face altceva decat sa solidifice si mai mult prima mea interventie.
Pentru ce ma calomniezi ?
Doar pentru faptul ca ti-am raspuns cat se poate de civilizat ?
https://youtube.com/shorts/HUhds64Cc34
Hai focile cu BMW-irile care au mințit la vânzări și fac accidente în parcare, cocalarii, softuri mincinoase EGR-uri etc.
doar voi sunteți “cinstiți” și înțelegeți marea minciună cu încălzirea globală, doar vouă va pasă (nu-i așa?), cred ca deja levitați în deplasare. La toate problemele este o singură soluție… vaccinul, pardon BEV-ul.
Doar că nu se cere dl-e, nu vor oameni… csfncsf ;)
Ne arăți studiul în care rezulta ca un ev încărcat în Germania poluează dublu fata de un diesel?
Dacă nu exista ești fix cum zice mai sus. Oricum ești, dar... The benefit of a doubt.
Dar ne explici si de ce noaptea polueaza dublu? Ca nu e soare pe cer? Sau nu bate vantul?
Motorina aia extras, prelucrata din titei, transportata cu camioane diesel, cam cat e de Verde?
https://www.automarket.ro/stiri/acesta-este-noul-bmw-m5-touring-727-cp-si-portbagaj-de-1630-litri-119203.html
A fost dezvoltata special de BMW ca sa respecte normele de poluare si sa ii respecte pe ceilalti participanti la trafic.
Sunt convins ca cei care o cumpara sunt familisti grijulii si o iau ca sa se duca relaxati in concedii. Desigur masina consuma REAL doar 2 litri la suta.
Lasand gluma la o parte chinezii sunt destul de departe cu masinile electrice si in curand germanii vor da faliment cu petardele lor V8 PHEV.
Aceleasi performante le vor obtine chinezii fara termice si la jumatate de pret, asa ca in curand Bemveu, Haudi sau Mercedes Benz cu cate 700 CP din termice vor fi istorie.
Felicitari chinezilor pentru performante.
Pana acum europenii se puteau lauda ca sunt tari la tehnologie, dar se pare ca le iau fata chinezii la toate: fac telefoane, construiesc poduri peste mari si tari, fac masini electrice.
Avand in vedere ca China e cea mai mare piata de desfacere pentru masinile din Europa, deocamdata, cred ca in curand europenii vor avea un soc la vanzari. In maxim 10 ani chinezii vor domina piata europeana si pe producatorii auto europeni ii vor ingropa cu toate masurile luate de guverne.
https://www.euronews.com/next/2024/08/17/which-countries-are-home-to-the-most-educated-people-in-europe
https://www.edupedu.ro/romania-fara-prezenta-in-reputatul-clasament-international-al-universitatilor-shanghai-2024-pentru-al-doilea-an-consecutiv-dupa-socul-produs-acum-un-an-de-iesirea-babes-bolyai-din-academic-ranking/
Deci romanii e prosti boss, dar se cred destepti pentru ca au sh-uri obosite de la germani.
Pe de altă parte sistemul de învățământ (NU educational, educație se face în casă), este cum spui un dezastru și este unul din motivele (pe lângă corupție, și indolență) pentru care am decis să trăiesc in străinătate.
Unii se plâng alții găsesc soluții, iar focile trag concluzii “pe întunericul” minții.
Aproape finalizez cele 8 săptămâni de concediu (unii pot) în care am străbătut aproape 6.000 de km cu rulota prin Europa, iar ultima parte (vreo 10 zile) prin România. Suntem ceva mai bine, dar încă foarte departe.
PS am parcurs și puțin peste 1.500 km cu bicicleta electrică … un BOSCH Performance CX fără limitare la 25/h… ;)
In plus, povestea cu preturile mai mici nu se verifica in realitate. Uita-te la MG. Au preturi mari pentru ce ofera. Am vazut deunazi o recenzie cu masina lor mica, cica hibrid cu nu stiu cate motoare si 195 CP. Costa 22.000. :)
https://www.bmwblog.com/2024/08/12/bmw-separate-lane-for-evs/
Vor benzi speciale pentru masinile electrice:)) si asta recomanda nimeni altii decat cei de la BMW :))
Fara numar pentru Danut, Dutz, PMC si alti fani behemveuri.
Eventual ai putea spune ca au trecut la televizoare fabricate in China. Asta e cu totul si cu totul altceva.
Eu cumpar de pe Amazon. Acolo e oferta bogata. De toate pentru toti. Nu pentru ca-s purist sau pretentios, dar absolut niciodata nu cumpar no-name-uri din china. Le evit pentru ca-s patit. Am incercat, si sunt ieftine dar extrem de proaste, aproape fara exceptii. Si asa ca mine au patit si altii.
Nu spun ca absolut totul e prost ce vine din China. Dar de obicei poti spune linistit fara sa gresesti ca sunt extrem de multe gunoaie care vin din China. Si vorba aia, suntem prea saraci sa cumparam lucruri ieftine si proaste.
Și asta doar ca sa ieși tu bine ca nu cumperi chinezării deși sunt făcute în China. Parol!
Citam: "Sales of EVs are rising
BMW Group (including Mini and Rolls-Royce) recently published its H1 results for 2024. Although the group sold fewer cars than last year, the share of EVs in total sales continues to grow. BMW sold 190,164 EVs in the first half of 2024, almost a quarter more than in the year before. The EV share in total sales grew from 12.6% to 15.7%."
In traducere libera pentru cei ce se inchina la DIZAL:
Vânzările de vehicule electrice sunt în creștere.
BMW Group (inclusiv Mini și Rolls-Royce) și-a publicat recent rezultatele H1 pentru 2024. Deși grupul a vândut mai puține mașini decât anul trecut, ponderea vehiculelor electrice în vânzările totale continuă să crească. BMW a vândut 190.164 de vehicule electrice în prima jumătate a anului 2024, cu aproape un sfert mai mult decât în anul precedent. Ponderea vehiculelor electrice în vânzările totale a crescut de la 12,6% la 15,7%.
Iauzi, cica a vandut mai putine masini per total, dar cu un sfert mai multe electrificate.
Cine ar fi crezut ca va face asta chiar BMW...
Aveti cuvantul baieti: Danut, Dutz, PMC si altii.
Ultima lor problemă sunt cererile de genul, care apropo fac exact ce trebuie să facă pentru cei ca tine… te fac să pui botul ca le pasă. ;)
Marea jmecherie la un produs (indiferent de ce vorbim) este vânzarea și la cine se adresează. Poți să produci ceva de calitate, dar nu este suficient… lumea cumpără Apple, Garmin, Suunto, Salomon, Merelle, Ecco, Tesla, Mercedes, Audi, BMW, Lincoln etc nu doar pentru calitate…. cred ca ai prins ideea. Calitatea unui produs este dată de cultura companiei care-l dezvolta și își pune numele pe el și nu de țara și locul unde este produs.
Și nu în ultimul rând, da este vorba și de snobism… daaaar, toți suntem snobi mai mult sau mai puțin. Ori ești maxim de ipocrit și nu recunoști ;)
Foarte similare scăderile prognozate în 2025, 2026, 2027 pe proiecte deja contractate. Altfel spus “băieții” plătesc la greu compensații pentru furnizorii care au dezvoltat capacități și sunt neutilizate iar concedierile au început deja de 2 luni. Pentru mine (lăsând la o parte polemica distractivă de altfel BEV VS ICE), situația nu mai este îngrijorătoare, este o realitate tristă și va fi mai nasol. În rest fiecare înțelege ce vrea.