Chinezii de la Geely vor să revoluționeze piața mașinilor electrice cu o nouă baterie care promite să fie foarte durabilă. Noua baterie este de tip LFP (litiu fier fosfat), și are forma unei lame scurte. Despre această baterie, Geely spune că rezistă un milion de kilometri și poate fi folosită timp de 50 de ani.
Mai mult, noua baterie se încarcă mai rapid și rezistă mai bine chiar și la temperaturi foarte scăzute. Bateria va putea fi încărcată de 3500 de ori, iar repriza de încărcare de la 10% la 80% durează 17 minute și 4 secunde. Pe lângă asta, noua baterie reușește să-și păstreze 90.54% din capacitatea sa la o temperatură de -30 de grade Celsius. Celula bateriei are o capacitate de 192 Wh/kg.
Secretul vieții lungi al noii baterii stă în construcția acesteia. Acumulatorul are în compoziția sa materiale cu electrozi dopați pentru a reduce rata reacției chimice interne. Bateria a fost supusă la mai multe teste extreme. Aceasta a fost împunsă cu 8 ace din oțel cu diametru de 5 milimetri și a fost lăsată așa timp de o oră.
Bateria nu a suferit alte avarii.Compania chiar a împușcat bateria cu un glonț de 5.8 milimetri și nu a luat foc. De asemenea, bateria a fost scufundată și în apă de mare, a fost aruncată în foc și a fost chiar strivită de 26 de tone.
Deocamdată, Geely nu a anunțat când va începe producția noii baterii.
via Carscoops
Doar un milion de km?
Tot nu e bune. Mai bine DIZAL.
initial am crezut ca e in jurul unei placute de ram..tb de energie! :)
Polestar are deja o baterie( gasiti pe site acest articol) care se incarca in 10' la 80%', 77kw,320 km pt un polestar 5. Acum cateva luni citeam ca s-a inventat o baterie care se incarca in 10' cu autonomie de 1000km. Ieri citeam pe ziare.com ca in UK Nybolt a prezentat o baterie de 35kw care se incarca in 5' si duce 4000 cicluri. La fel ca 95% dintre locuitorii planetei, nu suntem interesati ce face la -30 de grade.
Deocamdata doar tesla are o baterie care se incarca cu supercharger in cca 20' la 80% in anumite conditii si cu un cost pe masura.
Astfel ca, pana cand nu vom vedea o masina compacta de 20 mii euro , cu autonomie reala de 4-500 km, cu acumulatori de 1000 euro care se incarca in 5' si duc macar 3-4000 de cicluri si are garantie de minim 10 ani, toate aceste povesti despre superbaterii sunt doar marketing ieftin.
Ori cu 3500 de încărcări nu poate acoperi 1 milion de km europeni (?-2).
Poate s-a greșit la numărul de încărcări.
Și mai rezultă din articol că au început testarea ei acum 50 de ani (că altfel nu au cum să zică că rezistă 50 de ani) de pe vremea lui Mao, Ciu En Lai și Muci-n Ceai când proiectul de înființare a lui Geely de către cactualii șefi a firmei nu ajunse încă în faza de spermatozoid și ovul.
Asta cu bateria impunsa cu 8 ace (iti mai da si diametrul exact, sa para informatia credibila) pe urma trage in ea cu gloante, o baga in mare, o baga in foc si la sfarsit o striveste cu 26 de tone (din nou cifra aleatoare, dar exacta)
Pai daca in loc de baterie era o tzatzoasa imbracata sumar, calitatea textului e tot aia.
Guma de mestecat pentru creier si pierdut timpul de-amboulea. Cateodata am impresia ca cu cat se coboara nivelul intelectual mai jos, cu atat se complace si populatia in jocul asta. Psihologic, te fac sa te simti destept, dar de fapt te trag in jos pentru ca tu ti-ai pierdut minute pretioase din viata intr-un mediu de sub-cultura.