Chinezii au copiat deja electricul Renault Zoe
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Nici nu s-a lansat bine în versiune de serie la Salonul Auto de la Geneva, că Renault Zoe a şi fost copiat în China. O serie de imagini înregistrate de constructorul Greenwheel la oficiul de patente din China trădează asemănările izbitoare dintre modelul francez electric şi un viitor produs al chinezilor, ce va fi botezat J0.
Pe lângă asemănările evidente, J0 îşi propune să concureze şi în segmentul B. Decizia îi va înfuria probabil pe francezi şi va duce la un proces iminent pentru interzicerea comercializării în Europa. Surse chineze susţin însă că modelul va fi mai mic decât Zoe şi va rivaliza cu un alt produs local Chery QQ.
Diferenţele dintre Zoe şi J0 sunt destul de mici. Doar linia blocurilor optice, ultimul rând de montanţi şi mânerele portierelor sunt distincte. Şi pentru ca diferenţele să fie şi mai mici, chinezii promit încă un lucru în comun cu Zoe: propulsia electrică.
Renault nu a oferit momentan o poziţie oficială faţă de plagiatul chinezilor.
via l leftlane
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Renault in Romania
-
Renault Captur facelift Preţ: 12.950 - 19.350 €
-
Renault Clio Estate facelift Preţ: 10.950 - 16.700 €
-
Renault Clio facelift Preţ: 10.350 - 24.850 €
-
Renault Kadjar (2015-prezent) Preţ: 18.150 - 27.400 €
-
Renault Kadjar facelift Preţ: n/a - 29.150 €
-
Renault Kangoo Express Maxi facelift (2013-prezent) Preţ: 18.972 €
-
Renault Koleos Preţ: n/a - 37.900 €
-
Renault Master facelift Preţ: 19.150 - 20.250 €
-
Renault Megane Preţ: 14.450 - 32.099 €
-
Renault Megane Estate Preţ: 15.850 - 25.800 €
-
Renault Megane Sedan Preţ: 14.400 - 21.200 €
-
Renault Talisman Preţ: n/a - 31.800 €
-
Renault Trafic Preţ: 19.500 - 25.300 €
-
Renault Trafic Van (2014) Preţ: 21.080 - 23.560 €
-
Renault Twizy (2014) Preţ: 6.800 - 7.500 €
-
Renault ZOE facelift Preţ: 31.250 - 34.750 €
Ultimele stiri din General
-
Aston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. (20.11)
-
Hyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. (19.11)
-
Uniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. (18.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Este evident succesul iminent pentru ca la pretului unui Clio in Franta (Zoe costa 15.700 euro) iti poti lua o masina electrica superba cu costuri de exploatare net inferioare (reviziile si curentul sunt mai ieftine, pe cand pretul carburantilor in crestere).
PS: "singura solutie" e doar in mintea ignorantilor de teapa ta.
Problema e ca foarte multi sunt de acord cu o schimbare radiala in lumea propulsoarelor, dar, ca si "lol", unora le e teama sa nu picam din lac in put doar pentru ca niste oameni cu foarte multi bani si idei perverse s-au gandit sa schimbe ordinea mondiala si piramida bogatiei. Exista tehnologii mult mai avansate decat incarcarea de la priza care au fost inabusite din fasa doar pentru ca nu imbogateau pe cine trebuie si cu cat trebuie, iar ideea asta cu motoare electrice si baterii nu e noua deloc, ci de prin secolul 19 chiar, fiind chiar ea inabusita atunci.
Aici in discutie e Zoe, nu i-Miev. Renault Zoe are un sistem complet diferit si mai avantajos decat i-Miev. In primul rand, fata de Mitsubishi, Renault nu te lasa cu bateria in brate la sfarsitul duratei de viata, ci iti permite accesul la o tehnologie de generatie noua, mai moderna, mai performanta, cu autonomie marita etc. , totul prin natura contractului si a redeventei platite pana atunci. Implicit devalorizarea masinilor va dezavantaja i-Miev. Deasemenea: Zoe e 15.700, i-Miev e 37.000 euro. Zoe e clasa mica, i-Miev clasa mini. Asta vis-a-vis de Zoe vs. alte electrice.
Zoe vs. masini benzina/diesel.
Aici Prom a facut recent un calcul si a reiesit ceea ce orice om normal la cap ar fi intuit: costurile de alimentare sunt de 2-3 ori mai mici la Zoe decat o masina cu motor 1.2 benzina sau 1.5 diesel. Asta neluand in calcul costurile reviziilor care sunt mai mici la o masina electrica (partile in miscare sunt mult mai putine) si nici cresterea exponentiala a pretului carburantilor in raport cu electricitatea.
Calcul Promotor - Zoe 88cp vs. Clio 1.2 75cp vs. Clio 1.5dci 75cp
Cost consum urban in 3 ani, 37.500 km:
Zoe ---- - 1300 euro
Clio 1.2 - 4845 euro
Clio 1.5 - 2700 euro
O masina electrica se incarca ca pe telefon, noaptea, nu ziua si e o alternativa a celor care vor sa circule in oras rapid, ieftin si curat.. Autonomia de 210 km e mai mult decat suficienta pentru utilizarea zilnica. E clar ca nu te apuci sa-ti cumperi o electrica daca n-ai o casa cu garaj si o a 2-a masina. Cel putin deocamdata. Dar daca cele 2 conditii sunt indeplinite, atunci masina electrica devine o alternativa extrem de atractiva.
Daca luam cel mai nou, mai anemic si mai putin poluant motor diesel existent pe piata, tot scoti ~90 g CO2/km , pe cand pe cand la o masina electrica emisiile rezultate in urma procesului de producere a energiei electrice si fabricare propriu-zisa a masinii va fi maxim 10 g -12g co2/km.Totusi cel mai important e ca o masina electrica NU EMITE NOXE (aspect mult prea putin apreciat in Romania).
http://www.reuters.com/article/2009/05/25/us-lithium-analysis-idUSTRE54O2CP20090525
http://science.howstuffworks.com/science-vs-myth/everyday-myths/does-hybrid-car-production-waste-offset-hybrid-benefits1.htm
http://www.examiner.com/new-england-automotive-in-national/the-lithium-ion-battery-from-the-frying-pan-into-the-fire
Chestiunea e ca voi "petrol-heads" va duceti in exteme si aveti impresia ca aparitia masinilor electrice implica disparitia motoarelor cu ardere interna maine. Asta-i principala cauza pentru care cauza pt care cautati nod in papura. Mie sincer mi se pare o copilarie.
Realist vorbind cota masinilor electrice va fi in jur de 10% in 7-8 ani, adica de exemplu la 70 milioane unitati vandute anual in intreaga lume, aprox 7 milioane vor fi masini 100% electrice. Un target absolut realist. Singura piedica e in capacitatea de productie, dar deja Renault-Nissan are capacitatea de a produce 500.000 unitati pe an.
S-a estimat ca litiul ajunge pentru 4,6 - 5,6 miliarde de masini. Deci e o resursa de viitor. Iar aici nu vbim de hibrizi, ci de masini 100% electrice. Zoe este o masina electrica.
http://0-100.hotnews.ro/2010/06/10/resursele-de-litiu-ar-fi-suficiente-pentru-fabricarea-a-cel-putin-4-miliarde-de-masini-electrice/
In primul rand, o sa te rog sa lasi radicalitatea la o parte si sa nu te mai referi la mine ca fiind "petrol head". Citeste atent! Am zis ca toata lumea isi doreste o alternativa, dar unii mai si gandesc pe termen lung si nu le place sa fie luati de prosti.
Daca tie iti convine sa inghiti gogosi, n-ai decat, eu nu am avut si nu voi avea niciodata incredere in faptul ca mai marii guvernanti de pe intreg mapamondul ne vor binele la toti si de-aia renunta la venituri de miliarde de euro din carburant ca sa se apuce sa scormoneasca muntii dupa litiu. Pentru ca, poate nu stiai, dar toata treaba asta cu electricele n-a venit de la producatori asa, tam nesam, ca li s-a facut lor mila de ursii polari, ci de la guvernanti, direct sau indirect.
Tu stii ca s-au facut sute de miliarde de euro din toata isteria asta cu reducerea emisiilor de carbon?
Nu am zis ca e MUSAI ca in viitorul apropiat curentul electric sa explodeze ca pret, dar cine nu spune ca, prin reducerea rolului hidrocarburilor in producerea de curent, nu o sa scumpeasca treptat, ca si benzina, cu motivatii de genul "e scump de produs prin nu stiu ce metoda, s-a marit cotatia, e mare cererea" sau mai stiu eu ce? De ce crezi ca se trage tare cu liberalizarea pietei energiei peste tot, de florile marului?
Aici nu e vorba de teorii ale conspiratiei, ci de crudul adevar care se tot repeta sub o alta forma, mereu si mereu, cu alte motivatii, dar cu acelasi scop: banii! Nimic nu conteaza in lumea asta pt porcii aia ordinari de ne conduc, nu o sa-ti doreasca niciodata sanatatea, ci sa fii bolnav constant ca sa le poti cumpara pastilele.
Gandeste putin si dup-aia vino cu injurii aiurea.
Ai imaginatie prea bogata si prea putin din ce stii sau crezi tu ca stii are legatura cu realitatea. N-ai reusit decat sa-mi starnesti amuzamentul. N-o sa ma complic. Esti dus.
@Marian
Raportat la targetul de vanzari 2012-2014, cei cu case cu garaj in Romania sunt arhisuficienti. Chestiunea e ca Romania nu prea conteaza in imaginea de ansamblu. Plus de asta, voi vreti totul azi daca se poate. Nu dom'le, vor fi statii de incarcare rapida la mall, restaurante, hoteluri, reprezentante auto etc, dar in timp. Durata de incarcare se va scurta, iar autonomia va creste. In 3 ani e preconizata o autonomie de ~350 km. Amintiti-va ca primele telefoane mobile erau cat o caramida, se incarcau intr-o zi intreaga si tineau 5 minute. Priviti unde am ajuns.
Eu sunt curios ce % din componentele lui Zoe sunt de fapt fabricate in China. Mai mult ca sigur motorul si bateriile.
Acuma daca chinezi fac milioane de componente pt firmele din vest ce ii opreste sa asambeleze si ei acele componente pt piata interna?
Si asta si fac.
Ca doar nu or sa le taie contractele.
Ca doar nu or sa se supere cei din vest si nu mai cumpara Made In China.
Combustibil.
Pretul de la pompa nu este pretul real al combustibilului.
Mai mult de jumatate din bani merg la guvernanti si proiectele lor.
La curent sau gaze naturale nu exista acest impozit mare in prezent si de aceea este mult mai ieftin.
Si cum sa mai spus curent mai stiu si alti sa faca prin metode mai naturale.
Chiar este un proiect in care odata cu masina electrica primesti su un grup de panouri solare pt acoperisul garajului tau.
Dar unde taxele atunci?
Cand le schimbi scoti din buzunar TOTI bani pe care i-ai economisit (fata de un motor pe combustibili fosili).
O sa vedeti acest lucru cand o sa scoateti din buzunar 4000-5000 EURO pentru schimbarea bateriei (LiIon sau LiPo, ca de NiMH nu poate fi considerata baterie ca o schimbi si mai des).
Pretul energiei electrice este in CRESTERE continua.
Cand au explodat tigarile electronice rupand dintii utilizatorului, a fost nimic
Cand au explodat laptop-uri sau alte jucarele, a fost nimic.
Cand va exploda o baterie de masina va veni craciunul in cartier si se va vedea frumos si in plina zi.
Puneti mana pe carte si invatati sa aveti bani de baterii, ca de energia pentru reancarcare o sa aveti (un timp).
O camera de filmat in ani '80 era $800 si acuma sa micsorat de 4 ori si a si scazut pretul de 4 ori.
Preturile la electronice au cazut dramatic in timp deoarece se produc cu milioanele.
Chiar daca datorita inflatiei preturile ar trebui sa creasca ele au scazut.
Acuma se mai si recicleaza.
Bateriile de performanta erau si sunt ceva rar si scump dar incepe productia lor in masa curand.
Pe langa asta din proiect sunt facute reciclabile.
Pronosticul spune ca in urmatori 5 ani pretul lor va scadea cu 30%.
Dar hai sa vedem si daca dupa 5 - 10 ani de folosinta a unei masini electrice facem socoteala si .... nu am economisit mai nimica.
Faptul ca nu am incarcat atmosfera orasului cu gaze nocive eu cred ca e un lucru bun.
Cat de muuult? Ai idee? Sau doar faci figuratie? Aruncati niste pastile vagi si va asteptati sa fiti luati in serios? La mijloc e reputatia si viitorul constructorilor, iar ei au declarat ca dupa 10 ani bateriile inca pastreaza 80% din capacitate, ceea ce e bine. Cu siguranta nu stiai lucrul asta si nici ce voi scrie in continuare.
Un alt produs al Aliantei Renault-Nissan, Leaf ofera garantie 8 ani pentru pachetul de baterii.
Pretul de 4000-5000 euro pt baterie l-ai scos tu din joben, nu? sau cum? De unde stii cum vor evolua preturile si tehnologia in viitor? In plus Renault-Nissan are sistemul lease-back pentru baterii ce usureaza efortul clientului.
Preturile masinilor electrice se duc in jos, pe cand pretul carburantilor numai in sus . Speculatiile asupra pretului energiei nu-si au rostul. In primul rand metodele de obtinere a energiei au loc sa evolueze. Energia se poate obtine si din surse regenerabile, pe cand petrolul si gazele sunt epuizabile. Asta e un factor major ce influenteaza pretul. Energia electrica e mai usor obtinut si de transportat pe distante lungi cu pierderi minime decat combustibilii fosili, deci iata alt factor ce influenteaza pretul. Gandeste-te ca petrolul pe langa extractia propriu-zisa are nevoie de rafinare si transport cu nave specializate sau prin conducte mari. Ca avantaj al energiei electrice mai e si convertibilitatea ei in alte forme de energie primara. Daca ai vazut Nissan Leaf poate alimenta o casa timp de 2 zile:
http://www.automarket.ro/stiri/bateriile-lui-nissan-leaf-pot-alimenta-o-casa-timp-de-doua-zile-39730.html
Referitor la asa-zisele temeri cu bateriile care explodeaza, e cam aceeasi chestie ca aparatul foto care-ti fura sufletul sau mostruoasele "trasuri fara cai" de acum 120 de ani... care acum iata sunt sustinute acum cu atata "vitejie".
Atat va spun deocamdata: Nissan Leaf a intrat intr-un zid la 64 km/h si n-a avut nici pe naiba! A primit 5 stele EuroNcap.
Degeaba ne iei cu vrajeala si faci pe cunoscatorul daca nu vezi imaginea de ansamblu. Eu inteleg ca-i in natura umana sa te opui schimbarii, dar ia-o mai usor...
Astfel multi constructori de acumulatoare declara ce vor, dar dupa ce bateria a atins aceasta limita minima se considera ca si-a incheiat durata de serviciu.
Afirmatiile tale nu fac de cat sa confirme "10 ani - 80% din capacitate".
Daca nu te doare ca in loc de 100km autonomie sa mergi doar 20-30 de km te priveste (le poti folosi asa si 30 de ani ca sa ajungi pana la colt si inapoi).
Mai analizeaza si o sa constati ca unele dintre bateriile performante au sistem propriu de racire, ca sa-i asigure nu doar conditii de functionare, dar si ca sa- lungeasca viata catre cea promisa.
"MUULT" inseamna ca in loc sa-ti asigure autonomia necesara cei 10 ani promisi, daca o exploatezi anapoda trebuie sa fii multumit ca te tine 4-5 ani (din cauza aceasta exista sisteme electronice speciale "antiprost" care ajuta mult la respectarea conditiilor de exploatare/incarcare).
Mai inteaba si tu niste detinatori de Segway cati ani au tinut bateriile si de care varianta au fost.
Cei 8 ani garantie sunt o forma de exprimare care da bine in piata (marketing) dar care are in spate si 10000 de conditii pe care le pune (necomunicate inca) si pe care trebuie sa le indeplinesti.
PS: aplicatiile ciclice masoara durata de serviciu in cicluri nu in ani, deci te intereseaza cate cicluri poti sa faci, nu cati ani are capacitatea nominala daca o tii in garaj / vitrina.
Referitor la pret cauta sa aflli cat costa un pachet de baterii (Li-ion nu NiMH) pentru Segway (care au capacitate mult mai mica).
Referitor la pretul automobilelor se pricepe TOATA lumea, ca le compara cu televizoare si camere foto.
PRETUL AUTOMOBILELOR (strict ca valoare aritmetica) a crescut de cand s-au inventat pana acum.
(un exemplu apropiat tie este chiar LOGAN-ul, a pornit ca pret promis pe hartie de la 4000 USD si a ajuns real la minim 6000.EURO in cativa ani / da si-l permite "tot romanul").
Vorbim de evolutia preturilor la autoturisme care respecta alte reguli de cat cele de la electronice (nu mai pomenim si ca productia de serie este una, iar productia de masa este alta).
Referitor la aerul curat,da este un pas in plus substantial, dar numai daca locul in care se produce acea elergie electrica cu care reancarci este la fel de "green" iar aici capacitatie de productie sunt mult in urma si au nevoie de investitii, motiv pentru care au nevoie de un pret mai mare /kw si deci preturile trebuie sa creasca MUULT intr-o prima faza si apoi vor ramane asa.
Cer scuze ca revin cu aceeasi concluzie:
"Puneti mana pe carte si invatati sa aveti bani de baterii, ca de energia pentru reancarcare o sa aveti (un timp)."
Nu neg necesitatea masinii electrice din 2 motive:
1. poluare
2. un factor de presiune pt companiile petroliere
Fabrica de "mituri dacia" n-are nicio relevanta in contextul actual.
Lucram cu date concrete, nu fabulatii: Zoe costa 15.700 euro in Franta dupa aplicarea subventiei, ceea ce o face cea mai ieftina masina electrica de serie la ora actuala.
Referitor la baterii, cred ca n-ai priceput ce am scris pana acum. Sistemul lease-back presupune ca dupa 3-4 ani cand apare o tehnologie noua mai moderna, posesorul unui Zoe poate sa-si inlocuiasca bateria veche foarte avantajos.
De ce, unde, cum si cand exact, ramane de vazut.
"Un pas substantial" se numeste cand reduci emisiile globale prin inmultirea masinilor electrice, pentru ca producerea cu poluare a enerigiei electrice e o falsa problema, atat timp cat termocentralele care folosesc pacura (titei brut) si carbune nu polueaza mai mult decat industria conexa rafinarii si distribuirii produselor petroliere. In plus, energia electrica se poate obtine si din surse nepoluante precum hidrocentralele, atomocentralele, centrale eoliene, solare, geotermoelectrice etc. ultimele avand un procent mai mic, dar in crestere.
Una peste alta, o sa-ti inghiti vorbele peste cativa ani cand masinile electrice vor lua avant, timpul de incarcare se va scurta, autonomia se va dubla, tripla, samd.
@LSM
Nu ma ambalez deloc. Mi-ai multumit pentru informatia legata de Datsun si acum ma vad nevoit sa fiu politicos cu tine :)) Autonomia omologata in ciclu NEDC este 210 km, dar sunt o multime de variabile aici la fel ca si in cazul unei masini cu ardere interna. Iarna la noi (Romania are clima temperata) e asteptat sa atinga 100-150 km autonomie, ceea ce e unui om normal ii e mai mult decat suficient. Chiar si iarna. Inca o mentiune: daca au motor termic, atunci nu se mai numesc masini electrice, ci hibrizi. O zi buna!
Pe 6 sticle de vin
Din ce an e vinul? Sa-ti dau adresa?
Atomocentralele nu mi se par deloc surse nepoluante pentru producerea energiei electrice si ma gandesc la ce au patit japonezii iar francezii in cativa ani vor sa renunte la ele .
Hidrocentralele, avand lacurile de acumulare, pun multe probleme, mai ales ecologice, gen periclitarea inmultirii faunei piscicole, etc .
Centrale eoliene sunt putin mai avantajoase, deoarece, curentul pe care-l produc, acopera aproape toata revizia si intretinerea acestora .
In fine,sa inteleg ca schimbi discutia de la poluarea rezultata din productie la poluarea aparuta in urma dezastrelor naturale si accidentelor? De ce? Cauti cu orice pret sa te contrazici cu mine? Nu ma pune sa incep cu explozii de platforme petroliere, deversari de la nave, tancuri petroliere, conducte etc. ce au marcat istoria, pentru ca nu o s-o fac. Nu are sens.
Legat de eoliene ai scris bineinteles o alta cretinitate. Nu trebuie sa ne uitam prea departe pentru ca Romania e cea mai dinamica tara pentru dezvoltarea energiei eoliene in regiune. Zeci de companii, multe cu nume grele, se inghesuie si fac investitii de sute de milioane de euro in parcuri eoliene si tu imi zici ca "energia pe care o produc, acopera aproape toata revizia si intretinerea acestora".... Mda, niste prosti astia ca nu stiu ce inseamna amortizarea unei investitii :)) Unde erai tu sa-i tragi de urechi?
Visezi reno pe paine, oricte argumente realiste ti s-ar oferi nu raspunzi i consecinta..
ex:
laptopuri si durata bateriei lor de viata. un utilizator avansat si interesat (in special tinerii it-isti) care stiu cu ce se papa, reusesc sa aibe bateria si la 2-3 ani cu o capactate asemanatoare.
pe laptopul de servici, acum la sub 2 ani, cand il scot din priza full charged are drect 61%. nu il ingrijsc prea mult si nu stau sa urmaresc cand se descarca sa bag la incarcat. urmat mai apoi de scoatere a mufei cand e incarcat. cu ciclu reptat de prea multe ori in cele 8 ore d program.
utilizatorul obisnuit de masina electrica o va folosi cum il taie capul si prea multi vor abuza de bateriile alea scumpe. pt ei, in 2 -3 ani poate ca le va conveni cat platesc si drumurile electrice, dar apoi masna sh e praf, cu lipsa unei posibilitati reale si economice sa o utilizezi, tu al doilea proprietar.
bateriile in sine se degradeaza in timp, fara utilizare (citeste pe internet tot felul de tutoriale si idei pt prezervarea specificatiilor cat mai mult)
"
avem de vazt in 2 ani de zile cum se prezinta Leaf
In primul rand, tu n-ai avut absolut niciun contraargument solid la ce am scris eu pana acum. De ce? Confunzi tehnologia bateriilor de laptop Litiu-Polimer, cu cea a masinilor electrice precum Zoe cu baterii Litiu-Ion. Doi la mana, se ofera garantie 8 ani pentru pachetul de baterii, deci toata "teoria" ta (pentru ca asta este) se prabuseste ca un joc de carti.
Si nici sa nu indraznesti sa aduci Leaf in discutie! Nissan Leaf e cea mai vanduta masina electrica la nivel planetar cu peste 25.000 unitati, cifra pe care Nissan se asteapta s-o dubleze intr-un an.
"avem de vazt in 2 ani de zile cum se prezinta Leaf" Nu, nu ai vazut niciun Leaf in realitate, iar masina e senzatie pe piata. Pana nu-mi demonstrezi ca gresesc cu dovezi reale, esti doar un alt mascarici pentru mine.
http://www.foxnews.com/leisure/2012/03/16/after-15-months-driver-loves-life-with-his-electric-nissan-leaf/?intcmp=features
http://www.youtube.com/watch?v=i1B4ncIJJH8