Piața mașinilor electrice din Europa a crescut semnificativ în ultimii ani. Modele noi, precum Volkswagen ID3, Hyundai Ioniq 5, Tesla Model 3, Renault Zoe și chiar Dacia Spring se bucură de un succes major, astfel încât din ce în ce mai mulți producători auto au fost încurajați să facă pasul spre fabricarea mașinilor electrice. Acestor modele deja bine cunoscute li se va alătura o mașină electrică ce provine din China și aduce un design familiar. Aceasta se numește Ora Cat.
Ora Cat a fost prezentat în premieră în Europa în cadrul Salonului Auto de la Munchen, în luna septembrie. EV-ul chinezesc va debuta pe piața europeană începând din decembrie și va avea un preț de 30.000 de Euro. Mașina are un design de inspirație retro, care ne aduce aminte de legendarul Volkswagen Beetle. Are însă un aspect unic în partea din spate, acolo unde stopurile sunt integrate în linia neagră a lunetei.
Ora Cat va avea o autonomie de 336 de km cu bateria standard de 58 kWh.
Opțional, poate fi montată o baterie mai mare, de 63 kWh, care va extinde autonomia mașinii până la 420 km. Acest lucru face ca Ora Cat să aibă o autonomie mai mare cea oferită de adversarii săi, cum ar fi Renault Zoe, care are o autonomie de 394 de km. În același timp, Ora Cat va avea și un preț mai mic cu aproximativ 5000 de euro decât un Renault Zoe, cu tot cu bateria mare, și cu 6000 de Euro mai ieftin decât un Volkswagen ID3.
La capitolul performanță, Ora Cat dispune de un motor electric de 169 de cai putere (126 de kilowați) cu un cuplu de 249 Nm, iar accelerația de la 0 la 100 km/h va fi realizată în 8.5 secunde. Lista de dotări standard cuprinde faruri LED, jante din aliaj de 18 inch și un sistem multimedia ce va fi proiectat pe două ecrane tactile de 10.25 inch. Cei care doresc un aspect sportiv pot opta pentru linia de echipare GT, care aduce jante cu design nou și bare de protecție diferite, fără a schimba specificațiile tehnice.
Ora Cat va debuta în Europa luna viitoare, prima dată pe piața britanică.
Ulterior, aceasta va fi vândută și pe restul piețelor europene, iar mai apoi va debuta și pe cea americană (în 2022).via carscoops.com
Chiar mă bucur că, virgulă, Cat a revenit în forţă. Degetul în sus! Care vreţi voi.
PS. Când mă voi dota cu o asemenea splendoare (şi Mafănikkk moare!), dacă mă va întreba cineva “Ora Cat îi?”, îi voi răspunde obraznic “Da’ ce, mata’ n-ai ceas?”.
Plusează la autonomie, în 2-3 ani mai lasă și 50% din preț.
Aștept să văd producătorii de motoare termice cum vor arunca în piață ultima lor șansă, PHEV-uri la jumătate de preț, cu autonomie dublă.
Mai au și opțiunea să le trimită chinezilor prețurile halelor.
Apoi, dacă vestul cade în a cumpăra maşinile chinezeşti, cel mai scump lucru care îl cumpăra oamenii după imobiliare, în general.
Eu ma bucur, cred ca europenii trebuie sa aiba o competitie cat mai puternica pentru ca prea li s-a suit la cap. Daca ar fi dupa mintea mea, daca as fi in boardul astora care produc minunea, as lovi piata europeana imediat cu o varianta cu materiale mult mai ieftine, care sa-i reduca pretul cu inca cateva mii de Eur. Presupun ca o sa se prinda si ei de figura si o sa faca fix chestia asta. Masinuta din articol vad ca are piele si finisaje superioare, as zice chiar premium (fara sa pun mana pe ele).
Daca bateriile nu se vor duce pe apele raului Sambata dupa un an, doi, modelul o sa faca o figura excelenta pe continetul muribund. Si atunci asta o sa fie ceea ce se numeste "a ne bate cu propriile arme": o sa ne demonstreze foarte elegant ca pot sa produca la un pret mai bun (poate si o calitate mai buna?) prostiile care ne fac sa ne ventilam egourile de razboinici ai ozonului si isterici cu gargauni verzi suicidari. Asta in timp ce ei au construit anul asta peste 70 de centrale pe carbune. :)
Cand niste unii se hotarasc sa se sinucida ritualic, intotdeauna o sa se gaseasca niste altii care sa tzopaie de bucurie pe margine si eventual sa si faca niste banutzi pe prostia sinucigasilor exaltati. :)
După chinezăria asta mai vin vreo 50 de chinezării care sunt cu o generație mai evoluate decât vw, doar așteptau să expire un brevet. :))))
Personal, vreau măcel!
Mai treziti-va si voi la realitate, ca ramaneti asa cum sunteti!
Pe mine m-ai convins că vei fi primul proprietar de la noi, mai ales că pare premium .
Cipurile astea le puteam si noi produce in 2-3 ani daca cineva in guvern ar gandi doar ca ei sunt prea preocupati sa linga ce au scuipat ieri
Doi: normal să se ducă-n freză audiența, fiindcă nu seamănă nici din avion cu VW Beetle, AM -- ați confundat-o cu Ora Punk Cat (devenită de-o vreme Ballet Cat), făcută pe aceeași platformă.
Nemții amenințaseră VAG cu judecăți/sancțiuni pe GWM (Great Wall Motors), dar li s-a veștejit brusc elanul.
Trei: mașinuța-i bine concepută (de europeni, ce credeați?), dar și asamblată de gălbiori cu social-credit-score și QR-code confirmat, discutabil fiind se pare doar portbagajul mic (238 litri.)
Quattro: distopia aberantelor vremi actuale, incluzând și ”predarea” Vestului consumist, a fost coaptă treptat din anii 70, monstrulețul dogit Henry Kissinger fiind doar interfața vizibilă a manglelii neo-marxi-vaxi-planetare.
Comparativ cu o troaca de BMW, asta sa stii ca pare premium. Volanul e placut, nu o chestie ciudata ca la BMW IX, ca nu il poti numi oval sau o alta forma geometrica, asta are un display digital placut, chiar pare o masina cu gust, comparativ cu acea fata hidoasa a noilor cotete. Deci asta e tot design daca ne gandim luam masina dupa aspect, ca unii care nu judeca. Daca vorbim de fiabilitate, cum mentiona altcineva, atunci discutam de Toyota si Lexus, zicem Mazda, Honda, Kia, Hyundai, nici nu putem mentiona vreo marca germana.
În schimb, comparativ cu un ceva cu motor clasic e dezastru de-a dreptul. Oricât aș aprecia electricele, totuși, 30.000 e mult prea mult pentru ceva de genul acesta. Fără să mai spun ce perspective ți se deschid la 30 de mii...
Hao Mao asta e oricum doar spuma primului e-val galben (împreună cu MG, BYD, Nio, Xpeng etc) și se va vinde binișor la vreo 20 de mii, cu e-pomana inclusă normal.
Prevăd curând și copierea sistemului lor opresiv, că puțini știu de licitațiile de plăcuțe/numere pt mașini normal-benzinare prin Șanhai unde poți să aștepți și 5-6 ani pt unul dacă nu decartezi 7-8000 coco mai repede.
De fapt și gâtuirea scandinavă prin mega-taxe e tot cam pe acolo, vin vremuri interesante nu-i așa?
@f: de acord. Cu mentiunea ca nu numai motoarele dau fiabilitatea unei masini, ci si toate porcarioarele care se strica mult mai des, cum ar fi trenul de rulare si directia, electrica, samd.
ce conteaza ca e chinezeasca, daca se va dovedi bine conceputa si fiabila? in caz ca nu stiati, china este o forta colosala la nivel tehnologic astazi, probabil prima forta in lume, datorita tenacitatii si perseverentei cu care chinezii si-au urmarit scopurile si datorita unitatii/solidaritatii lor, mai mult sau mai putin dirijate de conducere... e imposibil sa rezisti unui astfel de tsunami tehnologic/financiar/uman, mai ales atunci cand tsunami-ul e mare cat china. metodele prin care au capatat forta nu ma intereseaza pe mine, ma intereseaza doar sa obtin un produs calitativ. cert e ca au actionat oricum prin cai legale, intelegeri, parteneriate, business intr-un cuvant ...nu am auzit de tancuri chineze ca au zdrobit orase si uzine europene pe care le-au carat apoi la ei in tara bucata cu bucata, precum au facut altii. doar niste incuiati ar putea sa refuze masina asta pe criteriul provenientei, in lumea total interdependenta de astazi. nu fara motiv vin in europa calcand primul pas in anglia, care datorita statutului ei de stat insular, nu a fost limitat ca mentalitate la preferinte pentru anumite zone, iar englezii de rand nu au prejudecati in ceea ce priveste provenienta bunurilor sau a oamenilor (in ciuda prostirii sistematice a lui nea farage, care le-a turnat in urechi minciuni cu galeata non stop, pana i-a convins sa brexiteze). apoi urmeaza nordicii si vest europenii, apoi central si sud-europenii, iar la polul opus sunt est-europenii, cu romanii la coada vacii, cei mai incuiati si reticenti, care mor de oftica daca nu stiu al cui esti si de unde vii, ca sa stie daca si cum te accepta in cercul lor de vietati marunte.
PS: la articol era frumos sa mai existe informatii precum: punte motoare fata, garantie 5 ani fara limita de km, garantie baterie 8 ani, 5 stele anticipate la EuroNCAP (abia astept testarea efectiva) in lipsa carora masina nu se va comercializa pe piata europeana, conform declaratiilor producatorului, care este Great Wall Motors, ampatament 2,65, cote exterioare: L: 4,23, l 1,82, h: 1,59, deci foarte apropiate de VW ID.3; cat despre audienta AM, normal ca scade, daca ei se bazeaza pe cititori (Kiro de ex., cel mai saritor) sa le faca gratis completarile si corectarile articolelor, uneori inclusiv corectari de exprimare, traducere, etc.
@dan_grc: cred ca ti-a scapat ca eu nu laud chinezaria. Ma bucur doar pt ca e cazul sa aiba europenii concurenta. Cred ca preturile masinilor noi au urcat absurd de mult. Stiu ca vin cu tehnologii adaugate, care costa, dar totusi, cresterile nu sunt sustenabile.
Asadar sper ca sefii din industria auto sa se trezeasca si sa nu mai accepte cu capetele plecate orice traznaie vine de la Bruxelles. Pt ca de la UE nu mai am nicio speranta de trezire... Marsul spre autodistrugere e cap de agenda pentru aia.
de curiozitate, pana la urma exista sau nu exista pandemie de covid 19? din cate imi amintesc, erai unul care manca rahat pe aici...conspiratii cu inculta mondiala!
Pe urmă vezi schimbarea ”întâmplătoare” a definiției pandemiei de către OMS fix înainte de mega-manevră, la fel și aia a vaxurilor ca să cuprindă zemurile noi de crotaliere și reprogramare genetică.. dacă scapi.
Înapoi la subiectul Orei, calitatea electrocasnicelor va fi una otova din cipuiri spre deosebire de trecut, așa că o să mai conteze doar diferențele de briz-brizuri vizibile.
Și de preț normal.
De fapt, de vreo 100 de ani se muncesc reptilele frankfurtiene şi alte creaturi Illuminati să sădească în mintea prostimii planetare cea mai comică iluzie a tuturor timpurilor, aceea că ei ar fi nu doar “dă Driapta” d.p.d.v. politic, ci şi mentori ai “principiilor, valorilor şi standardelor civilizaţiei occidentale”. Este un fel de antrenament pentru situaţia în care Antihrist se va pretinde Hristos (revenit), astfel încât ar fi capabil de orice plăsmuire ca să-i “convingă” pe toţi pământenii obtuzi, superficiali, comozi, în definitiv slabi în credinţă.
Prin urmare, teatrul vostru absurd, cripto-socialiştilor, recte joaca de occidentalismul, înseamnă apă de ploaie faţă de adevărata provocare, care îi va viza chiar şi pe cei mai vigilenţi creştini.
Cât despre (co)vid, băi Rilă Securilă (în loc de Iepurilă), întrebarea care contează nu priveşte realitatea sau falsitatea bolii, ci…cui prodest? Ce se urmăreşte în definitiv? Fiindcă n-avea cum să apară fix la întâmplare, cică din cauza unor lilieci. Hai, bre, mă laşi???
Pentru împrospătarea memoriei tale (desigur, numai dacă îţi scoţi ochelarii de cal) :
https://www.automarket.ro/stiri/salonul-auto-de-la-beijing-ar-putea-fi-amanat-din-cauza-epidemiei-de-96237.html