China: Tesla îşi va vinde maşinile sub numele "Tuosule"

de Sebastian Toma
Vineri, 23.08.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla Motors se va numi ”Tuosule” pe piaţa din China pentru a rezolva o dispută legată de numele mărcii în respectiva ţară. Aparent, un cetăţean chinez este de vină pentru situaţie, acesta înregistrând marca Tesla şi solicitând 30 de milioane de dolari în schimbul drepturilor.

Esential 36 de milioane de dolari vrea chinezul care a înregistrat marca Tesla în China pentru a renunţa la aceasta.
Un chinez dornic de profit pe seama altora le-a provocat americanilor de la Tesla Motors o serie de bătăi de cap înainte de intrare pe piaţa din China. Baosheng Zhan a înregistrat denumirea comercială Tesla în 2006 şi le-a solicitat americanilor, în repetate rânduri, sume însemnate de bani în schimbul drepturilor aferente comercializării produselor Tesla în China. Americanii au o dispută legală cu acesta încă din 2009, dar legislaţia chineză nu le permite să-şi obţină numele cu uşurinţă, după cum este cazul domeniilor de internet, o altă luptă în care au fost implicate numeroase mărci internaţionale la intrarea pe pieţele locale, aceştia descoperind că site-ul aferent mărcii cu terminaţia locală era deja "luat" de un privat, care internţiona să-l vândă proprietarilor de drept în schimbul unei sume de bani.

Reprezentanţii Tesla au încercat şi să negocieze cu Baosheng, dar acesta a refuzat şi un cec de 326.000 de dolari, susţinând că suma nu acoperă cerinţele sale. În trecut, Baosheng Zhan le-a cerut celor de la Tesla chiar şi 36 de milioane de dolari în schimbul dreptului de a-şi comercializa modelele pe piaţa din China, cea mai mare piaţă auto din lume.

Urmareste Automarket
Echipa de avocaţi a celor de la Tesla a găsit o soluţie temporară, până când disputa de nume se va rezolva în instanţă – vânzarea modelelor sub marca "Tuosule" pe piaţa din China. Respectiva denumire reprezintă traducerea în cantoneză a cuvântului "Tesla", explică reprezentanţii companiei. Chinezii au o legislaţie care protejează mărcile renumite în lume, cu istorie de zeci sau sute de ani, dar producătorul american de vehicule electrice, înfiinţat în urmă cu un deceniu, nu poate beneficia de acest drept.

Via Autodeclics.com

Comentarii (8)

  • Chinez cu mintea castrata...
    16 6
  • Inca o data se confirma ca chinezii se pricep la copiat
    18 6
  • @lorinczi.thomas
    Minte castrata,minte castrata,da' tre' sa recunosti ca e oportunist si a vazut bine ocazia.
    12 6
  • Paraziti.
    10 6
  • AndreiRN
    De unde credeti voi ca au invatat chinezi astfel de lucruri?
    Speculeaza si ei piata din vest asa cum au invatat.
    14 6
  • Frumos, a gasit o portita de a stoarce bani. Ciudat cum un lucru elementar cum este inregistrarea numelui la nivel global a scapat exact celor ce au inventat stoarcerea banilor si din piatra seaca. Salbaticii au invatat de la specialistii in domeniu. Paraziti dar nu prosti, in ciuda celor ce de sange albastru.

    In alta ordine de idei, sprer ca elon musk sa-si rezolve problema
    10 6
  • Parerea mea ca cei de la Tesla ( Elon Musk ) trebuiau sa-i plateasca chinezului 36 milione $ ( daca se grabeau sa inregistreze numele nu se ajungea aici ) pentru ca pe termen lung pierderea inregistrata indirect de Tesla ( de imagine si nu numai ) sa fie mult mai mare . Din ce am citit eu, Baosheng Zhan vrea sa comercializeze in China ( cea mai mare piata auto ) automobile electrice sub numele Tesla, iar cum in China se poate copia foarte usor un design, sa nu mire pe nimeni daca foarte curand vor scoate un automobil aproape identic cu Tesla Model S din America ( cel original ) sub numele .... Tesla Model S . Baosheng Zhan se misca repede, are un site Tesla iar modelul prezentat seamana izbitor cu Tesla model S din SUA ( http://www.thetruthaboutcars.com/2013/08/tesla-faces-trademark-issues-with-model-e-in-u-s-and-tesla-in-china/ ) .
    7 7
  • Elon Musk a tras un part ! @Automarket !! repede la tastatura !!!
    6 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru