China ridică restricțiile pentru constructorii străini: Mercedes, Audi sau BMW vor putea să se dezvolte fără obligații față de companiile locale

de Petre Barac
Miercuri, 18.04.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Guvernul chinez a anunțat că va elimina restricțiile pentru constructorii auto străini, începând cu anul 2022. La ora actuală, producătorii precum Mercedes, Audi sau BMW trebuie să formeze joint-venture-uri cu parteneri chinezi ca să aibă acces la cea mai mare piață auto din lume.

China a decis să relaxeze regulile privind prezența producătorilor auto străini pe teritoriul său. Conform unor legi din 1994, companiile străine care vor să se dezvolte pe piața auto chineză trebuie neapărat să formeze alianțe cu firme locale.

În plus, constructorii din afara Chinei nu au voie să dețină mai mult de 50% din partenerul chinez. China luase această decizie pentru a sprijini dezvoltarea companiilor locale cu ajutorul producătorilor auto din străinătate.

Toate aceste reguli urmează să fie eliminate, conform unei decizii a guvernului de la Beijing. Astfel, constructori precum Mercedes, Audi sau BMW vor putea să se dezvolte în China fără să mai fie obligați să facă parteneriate cu firmele locale.

Tranziția va fi făcută gradual, după cum urmează: 2018 – pentru producătorii de mașini 100% electrice și hibrizi plug-in, 2020 – pentru producătorii de vehicule comerciale, 2022 – pentru restul producătorilor de pe piață.

Via Reuters

Comentarii (2)

  • mda...articolul de aici e destul de ambiguu parand ca decizia face referire doar la producatorii europeni, identificandu-se (si nu pricep de ce) ca principaliii beneficiari ai acestei decizii doar triada germana.

    trebuie sa merg la sursa sa vad ca TOTI producatorii auto din lume se vor bucura de relaxarea politicilor guvernului chinez.
    4 2
  • Scrooge
    Nu mi se pare ambiguu deloc. Cine e destept intelege. Se face referire la triada Germana pentru ca momentan sunt externii cei mai prezenti pe piata chineza. De obicei decizii de genul asta au in spate un lobby foarte puternic.....facut oare de cine ? :).....eu cred ca triada germana a avut un loc important la masa.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru