China, care inițial și-a subvenționat masiv industria de vehicule electrice, crește din nou presiunea. Comisia de Dezvoltare și Reformă și Ministerul Finanțelor din China au anunțat noi măsuri de sprijin pentru cumpărătorii de mașini electrice și hibride plug-in. Noile reguli spun că cei care cumpără se pot bucura de dublul subvențiilor atunci când înlocuiesc vehiculele vechi cu unele noi.
Dacă un consumator renunță la o mașină cu combustie internă înmatriculată până la 30 aprilie 2018 și cumpără un vehicul nou electric, acesta se califică pentru o subvenție de 20.000 de yuani (2.530 de euro) pe vehicul. Dacă vehiculul dat la schimb are un motor cu o capacitate de până în 2.0 litri, subvenția scade la 15.000 de yuani (1.900 de euro). Regula este valabilă până la sfârșitul acestui an.
Noua subvenție vine după ce China a întrerupt subvenția directă la nivel național pentru mașinile electrice în 2022. Dar în urma cererii mai slabe decât se aștepta, China a introdus o nouă subvenție mai mică la mijlocul anului 2023.
Țara a început să scutească electricele de până la 30.000 de yuani (3.800 de euro) din taxa de vânzare.Combinată cu creditul pentru renunțarea la un vehicul pe bază de combustibili fosili fabricat înainte de 2018, scutirea fiscală ar putea aduce unui client chinez până la 6.330 de euro . Aceasta este mai puțin decât ceea ce pot obține de exemplu, cumpărătorii din SUA, dar este o reducere mare pentru cumpărătorii dintr-o țară care odată încerca să renunțe la subvenții.
Ideea de renunțare la subvenții a apărut deoarece economia Chinei a încetinit în ultimele luni după mai bine de un deceniu de creștere explozivă și a fost, de asemenea, lovită de o criză imobiliară în desfășurare.
De aceea bine face Europa ca taxeaza masiv chinezariile pe baterii. Asta nu e concurenta neloiala ci haiducie. Musai sa lupti cum poti cu asemenea "strategii de vanzari".
ok, tu dormi linistit in adierea vantului de noapte. cand te vei trezi va fi prea tarziu.
Desigur, ceea mai mare subvenție sunt sutele de miliarde pompate in industria de petrol, fără de care benzina și motorina ar fi prohibitive.
La subiect: China își reduce dependenta de petrol, și bine face. E o investiție strategică.
A fost un link de curand pus de un comentator de unde reiesea clar ca cele mai mari cresteri de vanzari de electrice (+30%yoy) erau in China. Restul lumii balteste. Asta pe langa faptul ca 3 din 5 masini electrice vandute la nivel mondial erau vandute in China.
E un mare semn de clatinare a pietei daca e nevoie de atatea stimulente pentru a creste vanzarile cu cateva procente.
Si e un mare semn de intrebare asupra unei tehnologii daca are nevoie de atatea resurse ca sa se impuna sau ca sa fie impusa.
Unii încă vizează economia de piață când lumea se reașează pe termen lung, fiecare națiune încercând sa fie într-o poziție favorabilă.
Numai imbecilii pot susține dependenta de petrol importat (inclusiv de la state agresoare), care se va scumpi pe măsură ce devine din ce în ce mai scump de extras, când îți poți produce singur energia din alte surse. E de ajuns sa vezi ce gălăgie fac Ungaria și Slovacia ca s-a oprit conducta de la ucrainieni ca sa îți dai seama ca nu e ok sa depinzi de o resursa externa asupra căreia nu ai niciun control.
Ce face China se cheamă siguranța națională.
Resursele acelea sunt la ei în țară, China având cele mai mari rezerve de metale rare, de departe. 95% din rezervele globale sunt în China.
Și nu, nu sunt mai greu de extras decât petrolul de la adâncimi de 20.000-30.000 de picioare și 10.000 picioare sub fundul mării. Metalele rare se extrag in cariere de suprafață.
Și, din nou, nu, extractia lor nu e foarte poluanta. Rafinarea lor e.
Și, iar, faptul ca sunt mai puține decât petrol e irelevant. E nevoie nu mult mai mult petrol decât de metale rare.
Și, în fine, nu toate bateriile au nevoie de metale rare. Bateriile LPF nu folosesc nichel și cobalt, iar bateriile be bază de sodiu nu folosesc nici litiu.
Resursele acelea sunt la ei în țară, China având cele mai mari rezerve de metale rare, de departe. 95% din rezervele globale sunt în China.
Și nu, nu sunt mai greu de extras decât petrolul de la adâncimi de 20.000-30.000 de picioare și 10.000 picioare sub fundul mării. Metalele rare se extrag in cariere de suprafață.
Și, din nou, nu, extractia lor nu e foarte poluanta. Rafinarea lor e.
Și, iar, faptul ca sunt mai puține decât petrol e irelevant. E nevoie nu mult mai mult petrol decât de metale rare.
Și, în fine, nu toate bateriile au nevoie de metale rare. Bateriile LPF nu folosesc nichel și cobalt, iar bateriile be bază de sodiu nu folosesc nici litiu.
Desigur, în timp ce ești idiotul util de care are atâta nevoie industria de petrol și tovarășii noștri din Siberia.
- metale rare sunt peste tot dar mineritul e o treaba murdara si foarte costisitoare la care chinezii spre deosebire de fandositii occidentali, si-au suflecat manecile pana la umar; si in general zacamintele de minerale si metale contin multe soiuri de minerale si metale rare pe langa cele de baza abundente si necesita multa prelucrare pentru a le extrage;
- prospectiunile sunt la fel de grele si scumpe ca si extragerea unor materii. Ca sa stii daca stai pe un zacamant trebuie in primul rand sa stii ce ai sub talpi. Rareori da solul semne cu ce are.
- dependenta de petrol nu este o problema pentru o tara care nu are pretentii de fel de fel de cuceriri culturale spre deosebire de marele imperiu;
- India e una din potitele de export pentru petrolul rusesc; toata lumea stie asta dar pretul e bun asa ca e usor de trecut cu vederea.
- China pedaleaza tare si pe motoarele termice dar in sensul eficientizarii lor. Au fost recent stiri total trecute cu vederea despre motorul diesel (cancer, bube, bebelusi, apocalipsa) cu 53% eficienta termica si platforma plugin BYD DM-i cu 3% consum de benzina. Dealtfel, hibridele si plug-inurile par a fi solutia castigatoare pe termen scurt si mediu pana apar baterii mai potrivide pentru masini electrice.
Vezi ca s-au cautat americanii prin buzunare si au gasit cel mai mare zacamant de litiu din lume.
https://www.sciencealert.com/a-vast-untapped-source-of-lithium-has-just-been-found-in-the-us
Mineritul e o chestie murdara. Majoritatea metalor rare se extrag exclusiv cu cianuri. A fost si la Rosia Montana discutia ca pe langa au, argint si platina mai erau aproximativ 10% din tabelul Mendeleev si defapt aia era miza principala a proiectului care ar fi adus beneficii exclusiv RMGC.
https://piataauto.md/Stiri/2023/09/Oamenii-de-stiinta-au-descoperit-posibil-cel-mai-mare-zacamant-de-litiu-din-lume-resursele-decenii-de-productie-a-masinilor-electrice/
Nu mai departe de cateva luni, CE a cerut statelor membre sa raporteze ce resurse cunoscute are fiecare tara. Oare de ce? Sa nu ne miram daca in 5-10 ani vor incepe extractia de la Rosia Montana.
E foame mare de resurse pentru ca aparent nu se pot crea produse doar din reglementari si legiferari.
2035 va fi sau nu va fi in functie de cat de repede isi vor da seama decidentii ca trebuie sa suflici manecile si sa te murdaresti.