General Motors a obţinut o creştere de 11% în 2013 pe piaţa din China, aceasta fiind şi prima piaţă pentru concernul din Detroit, care se bucură de-al optulea an consecutiv în care este cel mai bine vândut producător străin al ţării Marelui Zid, cel puţin pentru primele 11 luni ale anului.
Domnia GM în cea mai mare piaţă auto a lumii ar putea fi încheiată de Volkswagen, concernul german fiind, în declaraţiile specialiştilor din industrie, cel mai bine vândut producător străin de automobile al anului 2013. Diferenţa dintre GM şi Volkswagen în primele 11 luni ale anului 2013 pe piaţa din China este de 0.2 milioane de unităţi, ecart pe care unii analişti cred că Volkswagen Group l-a depăşit semnificativ.Toyota, cel mai bine vândut producător de automobile din lume, a ajuns pe locul şase în lista producătorilor străini din China. Cu toate acestea, vânzările Toyota în China au crescut cu 9.2 procente în decursul primelor 11 luni ale anului precedent. Ford, un producător care a pus accentul târziu pe piaţa din China, a reuşit o creştere remarcabilă în 2013, de 49% în China, reuşind să vândă 935.813 unităţi în primele 11 luni ale anului, depăşind Toyota, care a realizat 917.500 vânzări în aceeaşi perioadă
Creşterile spectaculoase ale vânzărilor de automobile de pe piaţa din China ar putea deveni o amintire frumoasă, avertizează analiştii din industrie.
Pe lângă riscul efectiv de plafonare al pieţei, prezent pe orice piaţă emergentă sau în curs de dezvoltare, există posibilitatea ca autorităţile din China să limiteze numărul de automobile nou înmatriculate în oraşe. Această măsură are rolul de a limita emisiile de gaze de seră, o problemă stringentă în China. În decembrie 2013, Ministrul Industriei din China avertiza că mai multe oraşe vor limita numărul de automobile vândute, în vederea atingerii ţintelor de reducere a poluării aerului stabilite de guvernul de la Beijing.Via AutomotiveNews (înreg.)
Calmarea vanzarilor este influentata pe de o parte de masurile drastice (sper) a fi luate de autoritati privind emisiile de gaze dar si micsorarea vanzarilor producatorilor locali. Un lucru omis in articolul de fata dar extrem de important. In 2013 producatorii-vedeta din China avand un recul; pierzand aproape 1,6% din piata autohtona si scazandu-si exporturile cu 8%. Suna bine, nu?
Ar fi de dorit mai multe astfel de articole. In afara de cate zeci de modele lanseaza producatorul X sau Y ce tunning de prost gust a mai aparut astfel de informatii din industria auto le gasesc nu numai intersante dar si...educative.
Cand vezi ca in unele tari mai dezvoltate, fiecare membru al familiei are o masina personala, iar pe planeta am cam depasit cifra de 7 miliarde, iar tendinta este de crestere atat a numarului de oameni, cat si a cererii de mijloace de deplasare (ce ne place mobilitatea), nu vreau sa stiu ce se va intampla cand petrolul va fi pe terminate (oricum parca este, dar ne mintim frumos si ne facem ca nu stim) iar la capitolul poluare....poza din acest articol e "superba"
Am citit articolul cu atentie si anumite lucruri mi-au spus ceva despre Astra GTC. Aspecte in legatura cu valoarea cuplului motor, care s-ar fi dorit ceva mai buna. Faptul ca Astra GTC este ''batut usor'' de Golf, chiar daca acesta are cu 20 CP mai putin. Despre interiorul ce nu se prezinta sportiv, fiind preluat de la fratele Astra in 5 usi. De asemenea, masina vine cu un pret de pornire cam mare, atat pentru versiunea de baza cat si cea testata. La pretul cerut, era de preferat o suspensie Multilink pe puntea spate, care este costisitoare, dar in acelasi timp atat de utila. Daca tot se cere un pret marisor, sa fie si aceasta solutie, care ajuta mult trenul de rulare.
Tot in legatura cu pretul, cred ca-i poate determina pe aceia care prefera un hatchback sportiv, sa se uite in curtea concurentei, chiar si la modele care sunt din clase mai mici, dar care pot sa fie ceva mai distractiv de condus...
Se spune in articol despre Astra OPC. Am vazut cum livreaza puterea la roata acel model, intr-un comparativ prezentat aici pe Automarket, in urma cu aproximativ 3 saptamani. In acel comparativ, Astra OPC cam ramane in urma lui Megane RS, care dispune de ceva mai putini cai putere. Insa Renault Sport este un nume care spune totul si am tot respectul pentru realizarile lor.
Inca un aspect, mi se pare nepotrivit ca din cauza designului, soferul sa fie nevoit sa priveasca pe dupa montantul fata, in virajele stranse. Adica tocmai acolo unde un astfel de model ar trebui sa fie mai distractiv...
Si in felul acesta ajung la design. Cum spuneam, modelul este placut, inedit. Insa cam atat. Formele sunt ok, dar parca se straduieste prea mult. Pe langa faptul ca designul sau afecteaza vizibilitatea, contine forme rotunjite si asemanatoare cu varianta in 5 usi, mai ales la partea din spate. Care este cam rotunjita si dupa parerea mea, nu prea agresiva. Chiar daca blocurile optice spate difera putin de cele ale fratelui in 5 usi, sunt cam variatiuni pe aceeasi tema. Nici la partea frontala nu pare ca masina sta mai bine, in sensul ca grila frontala este de mici dimensiuni iar spoilerul fata este desenat destul de cuminte. Bine cel putin ca au inglobat semnalizatorul in blocurile optice fata, la Astra in 5 usi este pozitionat cam jos, daca am retinut bine.
In lateral, linia din partea inferioara a portierelor este preluata de la Insignia. Ok aici, Insignia a fost desemnata masina anului 2009 si imi place. Insa linia ce ajunge de la manerul portierei pana la blocurile optice spate, da un aspect musculos, interesant, dar in acelasi timp complica parca lucrurile. Sau sa spun altfel, cred ca masina arata mai bine daca este aleasa culoarea rosie pentru caroserie. Culoarea din test nu pare s-o avantajeze.
Toate acestea ma fac sa ma gandesc la faptul daca nu cumva masina aceasta poate sa fie mai curand un delfin, decat un rechin ;) Este valabil si pentru Astra OPC, care se prezinta cu o parte frontala destul de cuminte. In acel test comparativ, tot Megane RS mi se pare ca arata mai bine, cu o linie laterala mai simpla, mai potrivita pentru un hatchback sportiv. Cu blocuri optice spate pozitionate parca un pic mai sus. La Megane RS, partea aceea neagra din grila frontala, adauga un plus de aspect.
Spuneam de Insignia ca imi place, acolo grila frontala are dimensiuni potrivite. Asa parca imi doream si pentru Astra GTC, un aspect ceva mai incisiv, mai echilibrat in partea frontala. Mai in ton cu pretentiile sportive. Un hot hatch, de fapt, nu inseamna numai aspect, nu acesta este primordial. Inseamna in primul rand cum se simte cel de la volan, iar pentru asta, nu aspectul ar trebui sa fie principalul ''vinovat''. Uneori, linii si muchii laterale mai simple, pot sa fie mai de efect. Desigur, fiecare alege ceea ce prefera.
Acum cativa ani, cineva de la o publicatie auto era de parere ca masina cea mai buna in aceasta clasa ar fi aceea cu aspect de Astra H, motorizare de Golf si trenul de rulare de la Ford Focus. Poate si in prezent, masina cea mai buna ar insemna de fapt sa contina ce are mai bun fiecare model hot hatch in parte, dar acest lucru nu este posibil. Nu am auzit inca sa existe automobilul perfect...
De fapt, masina cea mai buna este aceea care reuseste sa ne incante pe fiecare in parte.
Parca imi este dor de cum se prezenta Opel Kadett, desemnat masina anului 1985. Admiram Kadett GSI, atunci cand vedeam un exemplar in trafic. Nu spun ca masinile sa arate ca atunci, dar imi doresc sa se obtina efectul din acele vremuri, cu posibilitatile actuale in materie de design. Adica simplu si de efect :)
A mai fost si Opel Omega Magnum, unii se intrebau la acea vreme cine are nevoie de un astfel de model... Cei pasionati, desigur. Ieri am vazut o stire de la Galati, unde un Opel Omega (masina anului 1987) reusea sa faca anumite acrobatii, printre care si mersul pe doua roti. In mana cuiva care se pricepe, este posibil.
Ca sa revin la Astra GTC, cred ca poate sa fie un automobil pentru o familie tanara (avand in vedere ca se prezinta cu un portbagaj spatios) capabil si de ceva sportivitate, dupa cum indica datele, insa pretul si celelalte aspecte enumerate, pot sa influenteze intr-o anumita masura cifrele de vanzari la noi in tara.
In viitor, cred ca vom asista la downsizing din partea constructorilor, asa cum de fapt au anuntat multi dintre acestia. Vom vedea eficienta si fiabilitatea acestor motoare turbo de cilindree mai mica decat ce se folosea pana acum, este o chestiune care tine de timp.
Sa mai fie si un pic de off topic :)... In ceea ce priveste ''Fiabilitatea europeana sucks, fara suparare! Exceptand SAAB'' (parca aceasta era exprimarea de la data respectiva), tot fara suparare pot spune ca exista o multime de proprietari de masini care pot contrazice aceasta afirmatie, in functie de ce masina conduce fiecare. Imi place SAAB si am descoperit lucruri interesante despre aceasta marca, in multe reviste pe care le detin. De fapt, imi plac masinile bune si sunt foarte deschis sa recunosc la fiecare constructor realizarile frumoase. Insa nu exista masina ''suprema'' (este o gluma, exagerez voit nuanta), care sa nu se strice niciodata. Am fost la intalnirea club SAAB din iunie si acolo am vazut un model de culoare alba, cu rugina la portiera soferului. De asemenea, inainte de intalnire, cineva spunea pe forum ca s-ar putea sa nu-i porneasca SAAB-ul, iar ceilalti s-au oferit sa-l ajute, impingand masina. Sau cautand printre anunturi auto, am gasit un SAAB ce necesita sa fie schimbat un capat de bara si completare cu freon pentru instalatia de aer conditionat (in toiul verii, asa vroia sa vanda masina...), care putea insa sa nu insemne numai completare, ca doar asta se face usor, existand multe service-uri autorizate, deci nu vad ce astepta proprietarul respectiv...
Ok, una este sa se crape carcasa de la bobina de inductie sau sa fie necesar sa fie schimbat un senzor la cutia de viteze, la preturi modice (am dat exemplu nelegat de SAAB), si alta sunt defectiuni grave. Insa nu este o regula, ca toata fiabilitatea europeana ''sucks''. Masina mai este si cum are grija de ea proprietarul. Asa si o masina cumparata de noua poate sa ajunga rapid pe dreapta, daca nu este exploatata corespunzator. Ca doar nu este tanc, pana si ala se mai defecteaza... Insa de aici la a generaliza si a spune ca exista o singura exceptie de la regula, este cale lunga... Cel putin asa stiu eu ca stau lucrurile.
Tot se discuta despre Golf 7. Frumusetea este in ochii privitorului, cred ca stiti asta. Unii prefera formele mai simple la o masina, mai cu muchii sau patratoase, altii formele ceva mai rotunjite. Sau o combinatie intre acestea... Mie-mi place Golf 6 si consider ca este un real progres, cu toata simplitatea modelului... Nu sunt fan VW si nici Opel. Voi spune despre Golf 7 mai multe la articolul respectiv. Insa anumite modele imi plac, chiar daca altora li se par banale. Eu cred ca Golf 6 vine totusi cu lucruri noi stilistice fata de Golf 5, ca sa nu mai spun ca masina este foarte inchegata si merge foarte bine. Golf 7 cred ca o sa vina si el cu lucruri noi, dupa cum descrie o publicatie de specialitate. Cum spuneam, mai multe la articolul respectiv.
Cu scuze pentru off topic, insa uneori parca este cerut, parca devine necesar. Daca in felul acesta comentariile vor fi ca intre oameni pasionati de fenomenul auto, daca foloseste cuiva ceea ce am scris si nu vor mai exista atatea discutii in contradictoriu legate de ceea ce prefera fiecare, atunci o sa fie bine... sper :)
China e o buna piata penru marii exportatori europeni,americani,cred ca si japonezi desi nu prea se au la suflet intre ei ...