China este cel mai mare exportator de mașini. A depășit Japonia

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 10.01.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit estimărilor, China tocmai a devenit cel mai mare exportator de mașini, depășind Japonia. Cel mai mare succes pentru industria auto chineză este, fără îndoială, BYD.

Cele mai recente estimări arată că Japonia a exportat, în 2023, 4.3 milioane de vehicule. Chiar și așa, nu a fost de ajuns pentru ca Țara Soarelui Răsare să rămână cel mai mare exportator de mașini.

Potrivit cifrelor, China a exportat 5.26 de milioane de vehicule, devenind astfel mai mare exportator de mașini, la nivel global. Mai interesant este că țara asiatică a reușit această performanță fără să comercializeze nicio mașină în Statele Unite ale Americii.

A exportat, însă, în piețe emergente ca Rusia și Mexic, dar și în Europa.

În China, vânzările de mașini electrice au crescut cu 21%, iar cele ale mașinilor plug-in hybrid cu 83%.

Fără îndoială, cea mai de succes marcă din China este BYD. Compania a comercializat, anul trecut, nu mai puțin de 3.024.417 vehicule și a intrat, pentru prima oară, în top 10 constructori de automobile din lume. Din cele peste 3 milioane de vehicule vândute, 1.57 milioane au fost cu zero emisii.

Mai mult, în al patrulea trimestru din 2023, BYD a depășit Tesla.

via Automotive News

Comentarii (4)

  • Astea sunt rezultatele cand iti faci o strategie pe termen lung si te tii de ea fara sa iti fie frica de esec dar in acelasi timp cu gandul la succes. Si tot in acelasi timp bagi cercetare grupa mare si iti asiguri resurse pentru planurile marete. Si nu e valabil doar pentru masini electrice.
    De cealalta parte UE are planuri si mai ambitioase dar nu s-a gandit nici o clipa la resursele implicate.
    7 1
  • Alex… planurile mărețe ale UE, se bazează pe importurile din China :)))
    Deci totul conform planului.
    Ai fost într-o fabrică de asamblare auto? Este greu, forfotă, stat în picioare, pe brânci, pe spate, pe burtă, o grămadă de mașinării, componente… multe bătăi de cap.
    Nu-i cu power point și home office, cafeluțe și pauze dese.
    În China este un singur factor decizional și decizia (ordinul) se execută fără discuție chiar dacă se știe că-i o prostie.
    În UE nu se mai poate face un drum, doar birocrație și tărăgănare, reguli, norme și restricții.
    Pe de altă parte au și China belelele lor, se cam bagă “all in” și când o dau de gard este cutremur… și va fi. Cunosc persoane care s-au scăpat de “chinezării” și si-au luat din nou mașini. O colegă a “stat” 2 săptămâni cu un Jetour într-o parcare de supermarket… nu l-a mai putut deschide :))), acuma are din nou Tiguan.
    7 3
  • @inoperabil
    china nu mai poate fi oprita. pana la sfarsitul secolului vom cere azil/viza pt china.
    2 0
  • @Dutz
    Am zis-o de mai multe ori ca UE se viseaza verde cu produse din China. Momentan dai cu tunul dupa un panou sau invertor care sa nu fie facut in China. In majoritatea categoriilor de produse defapt dai cu tunul dupa ceva ce nu e facut in China. Asta nu mai e intamplare si nu mai tine doar de forta de munca ieftina. E strategie pe termen lung.
    Si de bagat "all in", China e bagata in foarte multe domenii. Inclusiv in fabricarea cipurilor si a echipamentelor de fabricatie, China conform celor mai pesimiste surse "vestice" e in urma cu cel mult cu 5 ani fata de cele mai avansate companii "vestice" care e defapt una si se afla in Taiwan.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru