China este cea mai mare piață auto din lume, una în care revoluția electrică a început deja.
Potrivit celor mai recente estimări, făcute de marile companii de investiții ca UBS, HSBC, Morningstart și Wood Mackenzie, până în 2025, vânzările de mașini pur electrice vor depăși vânzările de mașini termice pe această piață.
Până la finalul anului 2024, în China vor fi comercializate 12 milioane de mașini cu zero emisii, cu 20% mai multe decât în 2023. Vânzările de mașini termice vor fi mai mici cu 10%, la mai puțin de 11 milioane de unități.
În urmă cu patru ani, autoritățile din China au stabilit ca, până în 2035, mașinile electrice să reprezinte 50% din vânzările de mașini noi. În acest caz, obiectivul va fi atins cu 10 ani mai devreme.
Publicația The Financial Times arată că, dacă acest trend va continua, vânzările de mașini electrice vor depăși pragul de 18 milioane de unități până în 2034. În ceea ce privește mașinile echipate cu motoare termice, numărul lor va scădea la 2.93 milioane, în China.
Nu în ultimul rând, estimările arată că, în 2025, vor fi comercializate, pe această piață, 4.39 milioane de mașini plug-in hybrid (6.05 milioane până în 2033).
via Carscoops
Sa luam spre exemplu un brand european, dupa care tot romanu moare, Foltvagăn
- id3 in chinezia land pleaca de la 120.000 scoici de ale lor.
Salariul pentru un vanzator in magazin, stii, retail worker, in medie este 100.000 scoici pe an, (si orice mucea fara experienta 60.000 scoici/an) NET, deci in mana, ce duce acasa.
Deci orice neavenit care se duce sa lucreze la "ocean", in 2 ani de zile poate cumpara un id3
...
Hai sa vedem pe taramul mioritic.
Salariul de pornire pt un vanzator, unu care nu are deloc experienta, nimic, primeste gen 2500 lei (500 euro) in mana, adica 6000 euro / an
Daca facem acelasi calcul, romanul nostru in 2 ani aduna 12.000 euro.
Cat este id3 in romania?!
43.000 euro Deci de vreo 4 ori mai nasol
Plus in romania, cu 12.000 euro nici macar logan nu mai cumperi, nimic.
China nu vorbeşte de electrificate şi alte vrăjeli vestice. Vorbeşte de full electrice.
Eu au virat de mult către economia verde şi rezultatele se văd.
Da, încă au mai deschis alte centrale pe cărbuni dar din inerţie dar sunt enorm de multe dovezi că migrarea către energia verde este prioritatea unu a Chinei.
În 10-20 de ani, când China nu va mai importa cărbune, petrol şi gaze, mărimea banilor care le rămân în ţară se va dubla, ajungând spre un trilion de $ pe an.
1. cu baterii - BEV
2. cu generator pe benzina - HEV
3. baterii+generator pe benzina - PHEV
4. cu generator pe hidrogen - FCEV
5. solar cars (exista prototipuri)
s.a.
BEV nu e singurul tip de masina electrica !
BEV nu e singurul tip de masina electrica !
romania trebuie sa intre si in brics cred...this is the green way!
Ar trebui sa ne uitam la Made in Germany, mai un soft la dieseluri, mai o abureala cu niste combustibili sintetici care cica ar ajuta, mai o gargara.
Electricele nu sunt de viitor si China nu face ce trebuie. Sa revina la dieseluri.
Grammar nazi şi alţii ca tine, care nu văd ideea şi evidentul.
Să îţi explicăm ca la copii:
1) ce mănâncă şoareci, pisică este... dacă bagi în ea benzină degeaba este hibridă, (mai nou găselniţa că este full hibridă
.... că deh indienii de la Suzuki au inventat mild hibrid cu starterul folosit şi ca generator, ieftineală pentru indieni exportată ca aur pentru vestici.... )
degeaba îi zice electrificată (... Ca să sune frumos, să dea bine pe hârtie, la clasamente, că "am evoluat")
că tot sursă fossil fuel şi deci tot poluantă.
2) eu cred că toţi cei cu minimă logică înţelegem, că azi cel puţin, full electrice înseamnă BEV
cele pe pile de hidrogen sunt câte? Alea Mirai.... 80.000 produse vreodată pe pământ ??
Porcăria japoneză care ar face orice dar să nu vadă evidentul ??
"stiai ca fermierii pun butelii cu co2 in solarii ca sa creasca plantele? plantele cresc daca au co2"
ai reusit sa transferi ridicolul si stupizenia postarilor de pe FB aici pe AM.
Și România depășea planurile ceva de speriat.... în realitate... știulete.
Comparația este superficiala, una ca încasările dintr-un an nu înseamnă ca se pot duce pe o achiziție, de acolo trebuie sa scazi niște cheltuieli, apoi în China poti sa rămâi cu mai mulți bani, de acord, dacă dormi la fabrica în containere și mănânci un bol de orez pe zi, nu mai plătești facturi, nici compania nu mai cheltuiește prea mult cu angajații, de aia o chinezească costă acolo 20k, iar în Europa dublu ( înaintea taxelor ), iar id3 este vândută la super discount, evident în pierdere pentru VW, nu întâmplător se plâng de scăderea profitului, nimeni nu poate concura cu PCC, pentru tine și clonele Mihai, Vali, etc, va doresc sincer sa va duceți în China, mai ales ca deja este raiul electricelor, nu tu diesel, sh-uri obosite, fără cocalari, dacă nici acum, atunci cand ?
Nu, eu nu ma duc în Rusia, dacă asta urma, vedeți voi, pupați în dos China, dar urâți Rusia, când de fapt cele două sunt prietene, cel puțin la nivel de conducere, diferența este că China pare mult mai prietenoasă și deschisă, dar în realitate te-ar beli amândouă fără sa clipească.
Este încă o ţară comunist capitalistă, dar sunt mult mai bine faţă de ce erau sub Mao sau alţi nebuni.
Exact, Rusia şi China sunt două feţe a aceiaşi monede.
Ambele ar invada şi ocupa ce şi-ar dori dacă ar putea şi ar face-o foarte dur şi nu le pasă de nimic.
Sunt cele 2 surse a răului din trunghi, unde a 3a sursă este Iran, Afganistan şi toţi nebunii de tipul lor.
China istoric raporteaza BEV-urile si PHEV-urile la un loc iar lumea care pare ca se naste cu cateva ore inainte de a scrie pe net, continua sa se umezeasca si sa considere ca gata, China e 100% BEV. E pe la 30% bev cu semne de plafonare pentru sector.
PHEV nu e BEV.
E comuna tactica asta de propagandă. Ia o statistica, o exagerează, trage o concluzie prestabilita și te invită să "do your own research".
In realitate omenirea emite 75% din cantitatea de CO2 emisă de toate mașinile.
Sigur ca și asa e foarte mult dar:
- cantitatea de CO2 emisă de oameni și animale prin respirație era absorbită de plante. Adică planeta era în echilibru. Cum pădurile sunt tăiate în neștire nici asta nu mai e absorbită în totalitate.
- cantitatea de CO2 și alte gaze cu efect de seră emisă indirect din activitatea umana nu e absorbită și contribuie la încălzirea climei
Daca Vestul nu face ceva, latul se va strange "inexorabil" in jurul gatului.
ps: ce mai zic extraterestrii?