Potrivit Asociației Constructorilor de Automobile din China, țara asiatică a exportat 3.11 milioane de vehicule în 2022, o creștere de 54% față de anul precedent.
În consecință, China a depășit Germania (2.61 milioane de vehicule) și urcă pe locul 2 în topul celor mai mari exportatori de automobile la nivel global.
Japonia rămâne lider, dar nu pentru mult timp. Deși rezultatul anual nu este cunoscut, în primele 11 luni ale anului 2022, Japonia a exportat 3.2 milioane de vehicule. Mai puține decât în 2021, când a exportat 3.82 milioane de mașini.
Așadar, dacă se păstrează acest trend, China va trece, în viitorul apropiat, pe prima poziție.
Estimările arată că, până în 2030, China ar putea exporta 5.5 milioane de mașini la nivel global. Dintre acestea, 2.5 milioane ar urma să fie automobile cu zero emisii.
Că tot veni vorba, chinezii de la BYD au devenit cel mai mare producător de mașini cu zero emisii, în al doilea trimestru al anului 2022, depășindu-i pe americanii de la Tesla.
via Carscoops
Pererile smecherilor cu BMW-URI nu prea conteaza.
Deci: Japonia este number one si China a devenit number two.
Germania e in picaj liber, ca dieselurile.
2. spre Europa, exporturile au avut un alt raport decat cel global: mai precis electrice > termice.
Politica "fara termice" (din Europa) va influenta marginal China pentru ca vor exista alte piete care sa absoarba excedentul de termice, dar clar va duce la cresterea spectuloasa a exporturilor de electrice catre piata europeana. Asta daca si numai daca China isi va pastra ofensiva si/sau constructorii europeni nu vor lua masurile de atenuare sau raspuns.
Skoda se produc în Cehia,
seat în Spania,
Audi, BMW, Mercedes în ... Ungaria
Politica " fără termice " va urma si-n alte regiuni, poate ceva mai târziu, eu m-am mirat cu " revoluția electrică " va însemna de fapt, mai mult de jumătate mașini termice, în 2030, în revoluționara China, doar atât, mă miră.
Edikk, dacă nu contează părerile bmw-istilor, de ce te tot bagi în seamă sa-mi răspunzi ? N-ai găsit nici acum o oferta bună de electrică, second ?
Deci daca nu te pricepi, de ce comentezi la acest capitol?
Tu iti poti da cu parerea cand se fac articolele despre cresterile spectaculoase la vanzarile de masini cu motoare diesel.
Orice masina diesel bate orice electrica la orice, fiabilitate, autonomie, pret de revanzare, timpi de alimentare etc
Pe voi va doare realitatea, iar vrajeala ca diesel polueaza nu o mai crede nimeni, se polueaza la greu si la fabricarea bateriilor, plus utilizare curentului obtinut pe baza de carbuni, asa ca hai pa.
Electrica as vrea si eu dar nu gasesc la 500 de euro.
Nu ma luati in seama, bat campii destul de des.
Multumesc de intelegere!
Germania produce tot mult în afara țării determinata de costuri si lipsa forței de munca. Ca exemplu BMW produce Mini in UK, ceva X1 prin Olanda, au uzine mari in SUA si China plus au deschis o fabrica in Mexic si urmează încă una in Ungaria.
Ar fi util de văzut dacă in China se produce mai mult, ce categorii (low cost, mediu sau premium) sunt pe creștere (dacă sunt), sau exportă pentru ca nu le mai pot vinde in China.
Logistica este foarte scumpă in consecință China chiar dacă produce mai ieftin trebuie sa acopere si transportul care in cazul unei masini este semnificativ.
Sunt multe aspecte care pot influența ce se va întâmpla, eu totuși as alege o mașină care mi se potrivește (dimensiune, clasica, PHEV sau electrică), dar la care exista service. Nu consider o opțiune service la 1000 km sau sa aștept 6 luni pentru o aripa.
Toate aceste mașini nu vor mai fi “noi” in 2-3 ani si inevitabil anumite componente vor necesita înlocuire.
Hai să nu ne jignim sau măcar să o facem foarte foarte voalat.
Trezirea. Ia vezi tu pe unde se afla Japonia, cam ce costuri cu logostica are pentru masinile vandute prin Europa si State. Si ei au plecat tot de la acelasi nivel ca al chinezilor si se pare ca s-au descurcat binisor. Nu vad de ce chinezii nu si-ar putea repede deschide service si prin Europa, asa cum au facut japonezii sau americanii.
Doar sa le bage bete in roate germanii, cum au incercat si cu Tesla.
Ca germanii asa mai castiga si ei clienti si bani, mintind si incurcand. Calitatea e varza, gargara multa.
Ia vedeti voi care sunt constructorii cu cele mai mari probleme si cele mai multe recall in 2022: in top 10 avem Mercedes, Audi, BMW...
Îți place sau nu de exemplu Toyota înseamnă eficientă iar Mercedes, BMW înseamnă evoluție, sau cel puțin asta era situația înainte de as ajunge in zona in care nu mai este mare lucru de dezvoltat.
Toyota a avut o abordare foarte practica si eficientă in ceea ce privește opționalele, nivelele de echipare, modul in care se poate configura o mașină fiind limitat pe cele mai multe piețe la 3 nivele/variante.
Referitor la China, este chiar mare lucru să-și facă rețele de service sa schimbe mentalitatea cumpărătorilor din Europa mai ales ca este concurență destul de mare (Hyundai, Kia) și nu numai.
In fine, se vede clar ca te intriga ce spun si sunt curios dacă ai putea venii cu ceva constructiv. Cu o fi si ca o păți doar de dragul contrazisului nu faci nimic special.
Cât de departe sunt maşinile electrice faţă de cele termice
Vezi
https://youtu.be/hZpqzfOSAjM