China depășește Japonia și devine cel mai mare exportator de automobile din lume în 2023

de Tiberiu Safta
Duminica, 21.05.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unor date oficiale noi, China a devenit cel mai mare exportator de automobile la nivel mondial în primul trimestru din acest an. Astfel, China a reușit să depășească Japonia pentru prima dată la acest capitol.

După primele 3 luni din 2023, China a devenit cel mai mare exportator de automobile la nivel mondial. Astfel, țara asiatică a depășit Japonia, care deținea anterior acest titlu. Conform datelor furnizate de Asociația de Producători de Automobile din China, această țară a exportat 1.07 milioane de mașini în intervalul ianuarie-martie 2023. În aceeași perioadă, Japonia a exportat 950.000 de mașini.

Unul dintre motivele pentru care China a devenit cel mai mare exportator de automobile din lume este atribuit vânzărilor din Rusia. Mărcile chineze au profitat enorm după ieșirea producătorilor europeni, americani și asiatici (Japonia și Coreea de Sud) de pe această piață ca urmare a declanșării războiului din Ucraina.

Mai mult, potrivit Nikkei Asia, China a exportat cu 58% mai multe mașini față de aceeași perioadă din 2022. În același timp, Japonia a înregistrat creșteri ceva mai mici, de numai 6% față de intervalul ianuarie-martie 2022. Cele mai mari piețe de export pentru mașinile produse în China sunt Belgia, Australia și Thailanda.

La final, mai trebuie menționat și impactul pe care l-au avut mașinile electrice din această țară. Mai exact, exporturile de mașini electrice produse în China s-au dublat până la 380.000 de unități. Aceste mașini reprezintă aproape 40% din totalul de vehicule exportate.

via Carscoops

Comentarii (7)

  • Astia nu erau in pandemie?
    Le prieste..
    10 0
  • @dutzu
    dutz, ai legatura. china sparge piata, si asta cu electrice...qed?
    8 4
  • In primul rand trebuie facuta o diferenta clara.
    Modele de brand japonez fabricate oriunde in afara japoniei nu trebuie calculate la export japonez. Alea sunt masini facute in turcia, mexic, sau oriunde altundeva.
    In al doilea rand masini fabricate in china, dar pentru branduri internationale (gen dacia spring, si altele) se considera ca export chinezesc.
    Pacat e ca nu beneficiem in europa de retea de comercializare si service pentru branduri chinezesti de electrice. Joaca alea in picioare ofertele producatorilor non chinezi. Binenteles vandute la pret corect, nu dublu, ban la ban, cum face Renault cu Dacia Spring. Aia e o masina de 10.000 usd.
    10 1
  • Nu-ți înțeleg întrebarea si frustrarea, când am spus ceva împotriva produselor din China? Din contra, am afirmat că in China se poate produce calitate fără probleme.
    Posibil ești dezorientat?
    Dă legătura obsedaților de Tesla… si de alte electrice la peste 40.000.
    PS mai trebuie rezolvată si partea se service in multe părți ale planetei dar da, China vine tare…
    5 4
  • Superior
    Și prevesteam cu luni în urmă că Europa își dă cu tesla părăsind Rusia din toate punctele de vedere fiind vasalii SUA: industrie, resurse naturale, piață etc. Vestul "democratic" a devenit un proiect eșuat, Asia, Africa și America Latină devenind zonele de interes.
    8 4
  • China a trecut pe locul 3 la export de maşini..... șiiiiii.... 40% din acestea sunt... ELECTRICE

    QED
    5 2
  • @Superior
    TatraURS! Tu esti?
    Ha ha ha.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru