În timp ce producătorii auto își tot schimbă obiectivele când vine vorba de electrificare, piața globală a vehiculelor electrice continuă să crească constant. Noiembrie 2024 a stabilit un nou record de vânzări, cu 1.8 milioane de vehicule electrice vândute la nivel mondial.
În total, anul acesta, s-au vândut 15.2 milioane de modele electrice. Potrivit diferitelor studii, noiembrie a marcat a treia lună consecutivă de vânzări record pentru vehiculele electrice, cu 100.000 de unități mai multe, comparativ cu recordul anterior din octombrie. Acest lucru reprezintă o creștere semnificativă de 32% față de noiembrie 2023.
De menționat că dintre cele 1.8 milioane de vehicule comercializate, China a vândut 1.3 milioane de unități în noiembrie, ceea ce reprezintă aproape 70% din vânzările globale. O mare parte din această creștere se datorează cererii ridicate pentru modelele produse de Geely, Tesla și Changan, susținută de eforturile agresive ale Chinei de a avansa electrificarea.
Între ianuarie și noiembrie 2024, vânzările de vehicule electrice din China au crescut cu 40% față de aceeași perioadă a anului trecut, atingând 9,7 milioane de unități vândute.
Totalul global de 15.2 milioane de vehicule electrice vândute între ianuarie și noiembrie 2024 reprezintă o creștere de 25% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. În Europa, piețele mari precum Germania, Franța și Italia se confruntă cu o încetinire, cu o scădere de 3% a vânzărilor de la începutul anului.
Totuși, Regatul Unit se remarcă drept o excepție, înregistrând o creștere de 17% a vânzărilor datorită cererii mai puternice în a doua jumătate a anului 2024. Cu toate acestea, incertitudinea persistă, deoarece guvernul britanic ia în considerare reducerea cerințelor privind vehiculele electrice.
SUA și Canada au menținut o creștere constantă de 10% a vânzărilor de vehicule electrice de la începutul anului, totalizând până acum 1.6 milioane de unități vândute.
via Euronews
Așteaptăm cu interes articole de genul "pe fondul scăderii cererii de vehicule electrice " :))
Și tricicletele sunt vehicule. Dar: "O mare parte din această creștere se datorează cererii ridicate pentru modelele produse de Geely, Tesla și Changan"
Vise plăcute in continuare.
Hidro, eolian, solar, cărbune.
China deja a tras de volan puternic către electrificare, şi nu de acum, ci de acum aprox 5 ani de zile, dacă nu mai bine.
China, unul din cei mai mari importatori mondiali de petrol şi cărbune, a înţeles că economia verde este extrem de bãnoasã !!!
China deja luptă enorm să renunţe complet la cărbune şi petrol. Mulţi critică că nu a reuşit, că etc, dar uită că China este cam singura țară din lume care are deja cablu de transport curent continuu pe distanţe lungi, cel mai mare parc eolian din lume, cel mai mare parc solar din lume, etc.
Plus, cetăţenii chinezi deja au o acţiune proprie, nu prea controlată de partid dar apreciată " noua independenţă " în care îşi cumpără maşini electrice mici cu 1-2 stele NCAP dar mult mai ieftine şi NO BRAND şi deci foarte ieftine.
Când China, exportatorul monstru al lumii, nu va mai importa nimic, banii care îi va acumula (care azi merg în Australia , Indonesia - cărbune , ţări arabe - petrol) vor rămâne peste ceilalţi în ţară.
Vor putea să cumpere ţări cu totul, vor fi extrem de bogaţi.
PS şi producătorii auto europeni visează ICE şi să o mai lungească...
Incredibil
Pentru obiectivul UE de 100% electrice in 2035, orice crestere anuala de sub 20% e o scadere.
https://piataauto.md/Stiri/2024/12/Stirile-recente-despre-cresterile-de-vanzari-de-masini-electrice-in-2024-si-recordul-marcat-in-noiembrie-sunt-incomplete-si-au-nevoie-de-clarificari/
La PCC în ogradă va fi simplu de stabilit cine circulă în zile pare sau impare.
Mergi în China și bucură-te de cea mai bună viață posibilă pentru tine. Oricum ești un agramat, prost școlarizat, s-o găsi o cazma și pentru tine, la o mină de cărbune.
PS: s-a pus bolnavul pe votat împrăștiat
Da, in China s-au dat in folosință capacități impresionante de energie verde, totuși față de consum mai mult de recuperat, iar trecerea la BEV-uri face treaba și mai complicată.
In final, este bine ca reduc poluarea… încă sunt un “actor principal”.