China conduce vânzările globale de vehicule electrice, cu 1.3 milioane de unități vândute

de Silvian Irimia
Luni, 16.12.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
China a stabilit un record de vânzări de mașini electrice, pentru a treia lună la rând. Din cele 1.8 milioane de vehicule electrice vândute la nivel global, China este responsabilă pentru vânzarea a 1.3 milioane de unități.

În timp ce producătorii auto își tot schimbă obiectivele când vine vorba de electrificare, piața globală a vehiculelor electrice continuă să crească constant. Noiembrie 2024 a stabilit un nou record de vânzări, cu 1.8 milioane de vehicule electrice vândute la nivel mondial.

În total, anul acesta, s-au vândut 15.2 milioane de modele electrice. Potrivit diferitelor studii, noiembrie a marcat a treia lună consecutivă de vânzări record pentru vehiculele electrice, cu 100.000 de unități mai multe, comparativ cu recordul anterior din octombrie. Acest lucru reprezintă o creștere semnificativă de 32% față de noiembrie 2023.

De menționat că dintre cele 1.8 milioane de vehicule comercializate, China a vândut 1.3 milioane de unități în noiembrie, ceea ce reprezintă aproape 70% din vânzările globale. O mare parte din această creștere se datorează cererii ridicate pentru modelele produse de Geely, Tesla și Changan, susținută de eforturile agresive ale Chinei de a avansa electrificarea.

Între ianuarie și noiembrie 2024, vânzările de vehicule electrice din China au crescut cu 40% față de aceeași perioadă a anului trecut, atingând 9,7 milioane de unități vândute.

Totalul global de 15.2 milioane de vehicule electrice vândute între ianuarie și noiembrie 2024 reprezintă o creștere de 25% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

În Europa, piețele mari precum Germania, Franța și Italia se confruntă cu o încetinire, cu o scădere de 3% a vânzărilor de la începutul anului.

Totuși, Regatul Unit se remarcă drept o excepție, înregistrând o creștere de 17% a vânzărilor datorită cererii mai puternice în a doua jumătate a anului 2024. Cu toate acestea, incertitudinea persistă, deoarece guvernul britanic ia în considerare reducerea cerințelor privind vehiculele electrice.

SUA și Canada au menținut o creștere constantă de 10% a vânzărilor de vehicule electrice de la începutul anului, totalizând până acum 1.6 milioane de unități vândute.

via Euronews

Comentarii (13)

  • Ceva îmi dă cu virgulă. Tesla se contabilizează la vânzările Chinei, sau cum? Pe modelul ăsta intră și Spring și bmw și toți producătorii europeni, americani, care au linii de fabricație în China. Sau, te pomenești că intră la calcul și prostiile alea electrice de o persoană? Cam da, că tot vehicule sunt și ălea.
    7 7
  • Deci global creștere de 25%, SUA și Canada creștere 10%, Europa scădere 3%.

    Așteaptăm cu interes articole de genul "pe fondul scăderii cererii de vehicule electrice " :))
    2 16
  • @ds
    Și tricicletele sunt vehicule. Dar: "O mare parte din această creștere se datorează cererii ridicate pentru modelele produse de Geely, Tesla și Changan"
    1 16
  • Pe fondul scăderii în Europa, acel continent care vrea sa salveze lumea, care devine din ce in ce mai slab economic, față de SUA și China, mare parte dintre noi trăim în Europa, deci titlurile care spun ca există o scădere a cererii sunt adevărate, că unii se extaziaza ca 70% din creșterea electricelor se datorează Chinei, este treaba lor, China acum are bani sa susțină acest lucru, Europa nu prea mai are, drept dovadă bonusurile dispar, sau sunt din ce în ce mai mici, logic ca vânzările nu mai cresc .
    11 2
  • Da, un semnal ca vor creste și în Europa.
    1 11
  • Să știi că mă amuză foarte tare ce speranțe deșarte îți faci. Îmi și imaginez ce e în sufletul tău și ma bucur nespus.

    Vise plăcute in continuare.
    0 13
  • Dealurile Chinei sunt pline de comenzi. :)
    10 2
  • Elektrikkk
    China sunt un monstru dpdv economic. Peste dublu, dacă nu în unele cazuri triplu mai multă energie se produce în China decât în SUA, cu excepţia energiei nulceare !
    Hidro, eolian, solar, cărbune.

    China deja a tras de volan puternic către electrificare, şi nu de acum, ci de acum aprox 5 ani de zile, dacă nu mai bine.

    China, unul din cei mai mari importatori mondiali de petrol şi cărbune, a înţeles că economia verde este extrem de bãnoasã !!!

    China deja luptă enorm să renunţe complet la cărbune şi petrol. Mulţi critică că nu a reuşit, că etc, dar uită că China este cam singura țară din lume care are deja cablu de transport curent continuu pe distanţe lungi, cel mai mare parc eolian din lume, cel mai mare parc solar din lume, etc.

    Plus, cetăţenii chinezi deja au o acţiune proprie, nu prea controlată de partid dar apreciată " noua independenţă " în care îşi cumpără maşini electrice mici cu 1-2 stele NCAP dar mult mai ieftine şi NO BRAND şi deci foarte ieftine.

    Când China, exportatorul monstru al lumii, nu va mai importa nimic, banii care îi va acumula (care azi merg în Australia , Indonesia - cărbune , ţări arabe - petrol) vor rămâne peste ceilalţi în ţară.

    Vor putea să cumpere ţări cu totul, vor fi extrem de bogaţi.

    PS şi producătorii auto europeni visează ICE şi să o mai lungească...

    Incredibil
    1 11
  • @Matei
    Pentru obiectivul UE de 100% electrice in 2035, orice crestere anuala de sub 20% e o scadere.
    5 2
  • Apropo, cifrele de vanzari din China contin si "electrificatele" plug-in care au cam explodat in ultima vreme. Pentru presa adevarata trebuie sa mergem la fratii nostri de peste Prut:

    https://piataauto.md/Stiri/2024/12/Stirile-recente-despre-cresterile-de-vanzari-de-masini-electrice-in-2024-si-recordul-marcat-in-noiembrie-sunt-incomplete-si-au-nevoie-de-clarificari/
    6 1
  • @prostan electric
    China se bazează pe cărbune, BEV fiind strategie pentru renunțarea la petrol.
    La PCC în ogradă va fi simplu de stabilit cine circulă în zile pare sau impare.
    Mergi în China și bucură-te de cea mai bună viață posibilă pentru tine. Oricum ești un agramat, prost școlarizat, s-o găsi o cazma și pentru tine, la o mină de cărbune.
    5 1
  • Alex, creșterea nu trebuie sa fie liniară. De altfel în 2034 cota de piață poate fi 50% și în 2035 100%, din motive lesne de înțeles.

    PS: s-a pus bolnavul pe votat împrăștiat
    1 1
  • Trist ca-n Europa fotovoltaic-ele au crescut cu doar 4% in 2024.
    Da, in China s-au dat in folosință capacități impresionante de energie verde, totuși față de consum mai mult de recuperat, iar trecerea la BEV-uri face treaba și mai complicată.
    In final, este bine ca reduc poluarea… încă sunt un “actor principal”.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru