Piața auto din China a înregistrat anul trecut prima scădere a vânzărilor de după 1990, după un volum de 28 de milioane de unități, mai mic cu 3% decât în 2018.
Anul 2019 va consemna însă o scădere și mai puternică, în contextul în care piață a înregistrat deja 15 luni consecutive de regres.
Cele mai noi predicții ale Asociației Constructorilor de Mașini din China vizează vânzări de 26 de milioane de unități în cursul acestui an, în scădere cu 8% comparativ cu 2018.
De altfel, vânzările unor producători precum Geeral Motors, Ford sau Peugeot au înregistrat scăderi cu peste 10%, iar unii dealeri mai mici au fost nevoiți să închidă afacerile. "Pentru acest an ne așteptăm să vedem dacă putem ajunge la 26 de milioane de unități", spun oficialii chinezi.
Interesant este însă că reprezentanții asociației au identificat trei motive pentru vânzările în scădere, iar printre ele se numără și "calitatea mai bună a standardelor de producție".
În plus, noile norme de poluare au generat de asemenea scăderi.
Nu în ultimul rând, eliminarea subvențiilor pentru mașinile electrificate a condus la prima scădere a vânzărilor de mașini electrice pe piața chineză din ultimii doi ani.Astfel, vânzările de mașini electrice au scăzut cu 16% în august și cu 34% în septembrie. "Dezvoltarea noilor mașini electrice este încă în stadiu incipient, așa că nu are prea mult sens să vorbim despre creștere", au mai precizat oficialii chinezi.
Pe termen lung, China își propune să vândă 30 de milioane de mașini în anul 2023.
Via Reuters
Comentarii (0)