China tinde să devină țara cu una dintre cele mai dure legislații în privința industriei auto, ca urmare a poluării care afectează semnificativ principalele orașe.
Planul inițial viza 8% dintre mașinile comercializate de un constructor în această țară să aibă propulsie 100% electrică, însă producătorii au insistat că măsura nu poate fi respectată într-un interval de timp atât de scurt.
La capătul a numeroase negocieri, China a decis să facă un pas înapoi și să amâne implementarea programului cu un an. Astfel, în 2019, 10% dintre mașinile comercializate de un constructor în China trebuie să fie electrice, iar procentul va crește la 12% pentru 2020.
Calculul se va face însă pe baza unor credite acordate în funcție de mai mulți factori, iar acestea vor putea fi transferate de la un an la altul. Măsura se va aplica pentru orice constructor local sau străin care produce sau importă mai mult de 30.000 de unități pe an.
În cazul în care nu respectă ținta minimă, constructorul respectiv va putea cumpăra creditele lipsă sau, în cel mai rău caz, va plăti amenzi a căror valoare nu a fost încă anunțată.
Anterior, China a anunțat că va stabili un an concret pentru interzicerea vânzării de mașini cu motoare cu combustie internă.
Via Automotive News
Chiar daca, la ora actuala, poluarea este destul de mare in China datorita industriei foarte puternice, preocuparile de protectie a mediului sunt din ce in ce mai mari.......
In aceasta idee chinezii au atras si noua fabrica TESLA in tara lor, dupa ce Europa s-a aratat - din pacate - nu foarte interesata de aceasta fabrica de masini electrice....
DE CE oare ?!
Europa mai are de asteptat variantele electrice 4-5 ani - pana se vor trezi din letargie si marile concerne de aici si se vor plia pe cerintele clientilor ....
By the way multe firme auto si petroliere din Europa au actiuni cumparate de persoane influente din zona Golfului care nu au nici cel mai mic interes sa dispara tehnologia motoarelor termice conventionale....
Spre deosebire de acestia China importa petrol masiv si are interesul sa treaca cat mai rapid la tehnologiile electrice, implicit sa rezolve si problema mediului cat mai rapid si elegant si de ce nu....... sa exporte autovehicule electrice in Europa....unde vor face bani frumosi....iar noi vom respira de voie de nevoie toate noxele motoarelor termice abandonate in Vest si aduse aici din inconstienta/prostie .... cu multa veselie ....ca nu-i asa..... Ce buna-i rabla - DE FIRMA - din Vest ?!.......