Statul chinez a deschis marți circulației rutiere cel mai lung pod maritim din întreaga lume, care a necesitat 9 ani de lucrări și peste 400.000 de tone de oțel. Podul are o lungime de 55 de kilometri și include un tunel subacvatic cu lungimea de 6 kilometri, dar și două insule artificiale.
Noua construcție conectează orașul Zhuhai din partea continentală a Chinei cu regiunile autonome Hong Kong și Macau de-a lungul estuarului Pearl River, în condițiile în care anterior cei care doreau să călătorească intre Hong Kong și Macau trebuia să folosească avionul sau feribotul.
Una dintre provocările podului cu privire la trafic a fost generată de faptul că în Hong Kong și Macau se circulă pe partea stângă a drumului, la fel ca în Anglia, comparativ cu circulația pe partea dreaptă din China. Soluția adoptată de ingineri a fost ca șoferii să oprească și să schimbe partea drumului pe care circulă la un punct de întâlnire înainte să intre pe secțiunea din Hong Kong a podului.
În ciuda grandorii proiectului, podul nu va putea fi utilizat de oricine.
Astfel, locuitorii din Hong Kong au nevoie de un permis special pentru a merge pe pod, iar acesta este eliberat doar celor care plătesc taxe semnificative în China, donează sume mari de bani în scopuri caritabile sau sunt membri ai unor organizații politice.În plus, podul este monitorizat video și avertizează operatorii în cazul în care un șofer cască de peste 3 ori în 20 de secunde.
Construcția podului este însă controversată. Macau este o regiune autonomă care în trecut a fost colonie portugheză, în timp ce Hong Kong are de asemenea autonomie, fiind anterior colonie britanică. Ambele teritorii au propriile guverne, sisteme juridice și politici, însă China consideră că fac parte din teritoriul său. Criticii proiectului afirmă că podul reprezintă practic o metodă prin care China vrea să obțină mai mult control asupra celor două regiuni.
Via Time, The Guardian
La noi, Bechtel a construit, in 10 ani, 52 km de autostrada pentru 1,5 miliarde de Euro. Cool!
apropo, parcari laterale are?
http://realscandinavia.com/this-day-in-history-swedish-traffic-switches-sides-september-3-1967/
În rest, interesantă știrea, chiar dacă-i cu (geo)politică inclusă en-gros. :-)
Ce nu inteleg, insa, este de ce nu au facut ca nu mai stiu care nordici care despica podul in 2 si il incaleca, astfel ca de pe dreapta te trezesti pe stanga.