China a inaugurat cel mai lung pod maritim din lume: cei 55 de kilometri conectează țara de regiunile autonome Hong Kong și Macau

de Daniel Popescu
Marti, 23.10.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
China a inaugurat marți cel mai lung pod maritim din lume, care are o lungime de 55 de kilometri și conectează localitatea Zhuhai de regiunile autonome Hong Kong și Macau.

Statul chinez a deschis marți circulației rutiere cel mai lung pod maritim din întreaga lume, care a necesitat 9 ani de lucrări și peste 400.000 de tone de oțel. Podul are o lungime de 55 de kilometri și include un tunel subacvatic cu lungimea de 6 kilometri, dar și două insule artificiale.

Noua construcție conectează orașul Zhuhai din partea continentală a Chinei cu regiunile autonome Hong Kong și Macau de-a lungul estuarului Pearl River, în condițiile în care anterior cei care doreau să călătorească intre Hong Kong și Macau trebuia să folosească avionul sau feribotul.

Una dintre provocările podului cu privire la trafic a fost generată de faptul că în Hong Kong și Macau se circulă pe partea stângă a drumului, la fel ca în Anglia, comparativ cu circulația pe partea dreaptă din China. Soluția adoptată de ingineri a fost ca șoferii să oprească și să schimbe partea drumului pe care circulă la un punct de întâlnire înainte să intre pe secțiunea din Hong Kong a podului.

În ciuda grandorii proiectului, podul nu va putea fi utilizat de oricine.

Astfel, locuitorii din Hong Kong au nevoie de un permis special pentru a merge pe pod, iar acesta este eliberat doar celor care plătesc taxe semnificative în China, donează sume mari de bani în scopuri caritabile sau sunt membri ai unor organizații politice.

În plus, podul este monitorizat video și avertizează operatorii în cazul în care un șofer cască de peste 3 ori în 20 de secunde.

Construcția podului este însă controversată. Macau este o regiune autonomă care în trecut a fost colonie portugheză, în timp ce Hong Kong are de asemenea autonomie, fiind anterior colonie britanică. Ambele teritorii au propriile guverne, sisteme juridice și politici, însă China consideră că fac parte din teritoriul său. Criticii proiectului afirmă că podul reprezintă practic o metodă prin care China vrea să obțină mai mult control asupra celor două regiuni.

Via Time, The Guardian

Comentarii (14)

  • Ati inversat care a cui colonie a fost!
    7 1
  • @Ion: Corect, am modificat.
    3 4
  • someone
    la noi atat costa 50 km de autostrada normala :D
    15 0
  • Hai sa ii chemam sa ne faca si noua autostrazi...
    8 3
  • Dumitru
    Cum ar veni, au facut in 9 ani un pod cat de la Bucuresti la Ploiesti, cu 3 benzi pe sens + banda de urgenta.
    La noi, Bechtel a construit, in 10 ani, 52 km de autostrada pentru 1,5 miliarde de Euro. Cool!
    15 0
  • Cel mai lung pod marin. Cel mai lung pod il au tot chinezii,doar 165 km,Danyang–Kunshan Grand Bridge se numeste.Asta asa,sa vedem cat de impotenta a lu devebit Europa si Sua. de romani nu mai zic nimic,noi de intoarcem in curand la caruta si case din chirpici.
    7 3
  • Ma intreb cum or fi rezolvat cu exproprierile, terenul dificil, descoperirile arheologice, liliecii si in general de ce pot si noi nu.
    6 1
  • Astfel de știri ar trebui interzise la noi.
    13 1
  • mircea badea
    de ce nu schimba circulatia ca pe restul planetei? aceste tari ce circula gresit ar trebui mai banate ca rusia.

    apropo, parcari laterale are?
    4 4
  • mircea badea
    in prima poza pare o insula/parcare..asa da!
    2 1
  • @mirciulica, care e problema ta cu schimbarea circulatiei? Tu vrei schimbare, nu? Ce se va intampla daca vor schimba circulatia, dar nu asa cum vrei tu. Ce ai zice , daca tu va trebui sa-ti muti volanul de pe o parte pe cealalta? Crezi ca tu vei reusi sa te adaptezi?. Adevarul este ca multi conducatori auto ar trebui sa renunte la sofat. Pentru ca nu stiu cum sa conduca. Nu este obligatoriu ca toata lumea sa aiba carnet si masina. Dar s-au facut bani frumosi din vanzarile de masini.
    4 7
  • La Braila si Galati se faceau poduri peste Dunare de ani de zile, dar interesele si afacerile locale si unii din parlament, le tin pe loc.
    4 4
  • ...Și totuși, nu-i deloc imposibilă schimbarea sensului de mers (și-a volanelor din dreapta-n stînga... deși suedezii le aveau cei mai mulți *normale*, în ciuda circulației ca-n Anglia pînă-n 1967):
    http://realscandinavia.com/this-day-in-history-swedish-traffic-switches-sides-september-3-1967/

    În rest, interesantă știrea, chiar dacă-i cu (geo)politică inclusă en-gros. :-)
    13 0
  • Are dreptate Dan_grc: astfel de stiri nu fac decat sa ne frustreze. De altfel sunt prea trase de par. Nu cred ca se pot construi 50 de km de nimic in 9 ani; d-apoi de pod.

    Ce nu inteleg, insa, este de ce nu au facut ca nu mai stiu care nordici care despica podul in 2 si il incaleca, astfel ca de pe dreapta te trezesti pe stanga.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru