Deși pare greu de crezut, chiar și limuzinele au nevoie, din când în când, de un facelift. Bentley va aduce la Salonul Auto de la Geneva o versiune îmbunătățită a actualului Mulsanne, cel mai luxos model al său.
La nivel exterior, Mulsanne beneficiază de spoilere față și spate revizuite, de o nouă capotă, de blocuri optice față și stopuri cu lumini LED, bosaje pronunțate și aceeași grilă impozantă cu finisaje cromate, care a consacrat limuzina. Profiul păstrează guri de aerisire sub forma literei B. Aceeași literă dă și forma LED-urilor din interiorul stopurilor.
Habitaclul continuă să respire opulență prin fiecare por. Englezii au regândit scaunele, au învelit portierele și cotiera în materiale noi și le oferă clienților 24 de nuanțe pentru tapițeria din piele și 13 tipuri de lemn.
Tehnologia nu lipsește, întrucât Bentley a instalat și un sistem multimedia cu ecran de 8 inch, în spatele căruia se află un spațiu de stocare de 60 GB. Există acum și suport pentru Apple CarPLay și Android Auto. Pachetul tehnologic este completat de un sistem audio cu o capacitate de 2200 watt și de ecrane cu dimensiunea de 10.2 inch pentru cei de pe locurile din spate.
Faceliftul aduce și o suspensie nouă, ceva mai confortabilă, anvelope Dunlop cu nervuri acoperite de spumă pentru a reduce zgomotul la rulare, un suport nou pentru motor și o transmisie automată care are acum și un mod Sport.
Bentley Mulsanne cu ampatament mărit
Mulsanne nu va fi singur la Salonul de la Geneva. La standul constructorului englez vor fi expuse alte două variante ale limuzinei, dintre care una în premieră mondială. Este vorba despre varianta cu ampatament mărit a actualului Mulsanne. Ea beneficiază de toate modificările estetice, mecanice și tehnologice de mai sus, dar plusează cu un ampatament mai mare cu 250 de mm.Asta face ca lungima totală să depășească 5.8 metri. Pare foarte mult la prima vedere, dar e bine de știut că un Phantom cu ampatament mărit are 6 metri, iar un Mercedes Maybach Pullman ajunge chiar la 6.5 metri.
În cazul noului Mulsanne cu ampatament mprit, cei 250 de mm se regăsesc pe al doilea rând de scaune. Aici, pasagerii vor putea să își încline scaunele pentru o poziție cât mai confortabilă. Bentley oferă și măsuțe retractabile, create special din peste 600 de componente. Consola centrală este redesenată comparativ cu Mulsanne-ul standard, iar acoperișul panoramic este mai mare.
Versiunea standard a noului Mulsanne, precum și varianta cu ampatament mărit vor fi puse în mișcare de un motor V8 de 6.75 litri cu 505 cai putere și 1020 de Nm. Suficient pentru sprint de la 0 la 100 d ekm/h în 5.1 secunde și o viteză de 296 km/h.
Bentley Mulsanne Speed facelift
La standul Bentley vom asista însă și la debutul lui Mulsanne Speed facelift, care beneficiază de ceva mai multe resurse sub capotă. Acesta va primi același motor V8, dar care livrează acum 530 de cai putere și 1100 Nm. Totul este administrat cu ajutorul unei cutii automate ZF cu opt rapoarte, care transmite totul către puntea spate.Performanțele anunță un sprint de la 0 la 100 d ekm/h în 4.8 secunde și o viteză maximă de 305 km/h.
dimineata pleci la birou si pana spre seara ai si reusit sa iesi din garaj
Tot puncte forte le consider platforma dedicată și “vechiul” motor V8, “hand built” și “in house”, deși “banca de organe” VAG este largă…
Păcat că nu pot trăi pe pământ cât Matusalem, căci ar merita să trag ca un sclav strângând “la ciorap” pentru un Mulsanne nou-nouț. Numai să nu se schimbe naibii ceva până atunci, de exemplu modul de deplasare al vehiculelor (ca ȋn “Al cincilea element”, cu Bruce Willis). Sau poate să fie și “autonomă”, că eu tot aș pune mâinile pe volan.
@inexorabil- Cu consideratie ! Inteleg ca Bentley ofera o nota aparte de clasicism si eleganta dedicata in mod temeinic exclusivismului. Cu totii probabil ne-am dorii sa conducem un Bentley, dar asta nu inseamna ca restul automobilelor de prima linie sau premium nu ofera placere in conducere si totodata atractia de a te urca de fiecaredata la volan. Senzatia aceea cand pleci dimineata si te asteapta in parcare, pt a o expune la noi provocari. Acesta inseamna spiritul auto.
Se rasuceste nea' Steve in mormant.
Revenind la “full-size”, cine ar fi absurd să se gândească la o comparație Mulsanne-CT6? Discrepanța s-ar remarca ȋn primul rând alăturând imaginile bordurilor.
Deci, @Tony, ȋmi place că pomenești de spiritul automobilistic, numai că acesta nu se poate naște și manifesta acolo unde nu există profesionalism, imaginație și calitate…De fapt, ai ȋntâlnit vreodată vreun idiot care să compună poezii sau care să ți se pară sensibil, nobil?
Cred ca glumesti....Maybach e un S class ceva mai lung si cu pielea in romb...a si niste sigle de Maybach pe el. Nu are nimic deosebit. Il poti confunda cu C class si E class din fata si spate . Din lateral hai sa zic ca iti di seama ca e mai lung.
Bentley e unic. Nu exista nici o masina cu botul ala si multe alte detalii ... calitatea la fel . In Bentley pielea si lemnul sunt autentice si de cea mai buna calitate. Motorul e mai rafinat etc. Nu se pot compara...S Maybach e la nivel de Continental Flying Spur....nimic mai mult.
Fiabilitatea lui CTS este superioara celei unui BMW Seria 5, Audi A6, iar aici ma bazez pe rapoartele de fiabilitate ale JDPower.
Pe langa Cadillac mai exista si Lincoln divizia premium Ford din U.S, cu modele de buna calitate. Pe aceeasi analogie, imi place ca Ford vine cu un concept original si nu isi propune sa intre in concurenta cu nimeni in ceea ce priveste divizia Vignale pentru piata Europeana. Este admirabil pentru Ford ca va oferi posibilitatea de a detine o masina premium, fara a avea pretentia ca acea masina sa fie de calibru cu BMW, Audi, Mercedes, Lexus sau Infiniti, dar sa fie cel putin la nivelul acestora, daca nu chiar mai sus prin prisma serviciilor oferite. Sunt multe de spus, si cred ca deja am deviat de la subiect amandoi :) .Trebuie formata o rubrica speciala.
Rolls Royce si MB Maybach in 2016 nu pot decat sa priveasca siderati grotescul spectacol.
Sincer, cine vede artă și rafinament la actualele sedanuri europenizate ale lui Cadillac? Muzica simțurilor – iată ce nu se “aude” din ele; nici n-ar fi nevoie să te urci ȋn ele pentru a te convinge că nu. Ȋn schimb, or fi fiabile, @Tony, nu neg, numai că nu sunt mai fiabile și nici mai sigure decât modelele lui Buick (poate nici mai frumoase :D).
Dacă, ȋn loc de Cadillac, NGMCO Inc. ar produce BMW-uri sub licență, nu m-aș supăra.
Subiect ȋnchis.