Chevrolet Volt și-a triplat vânzările în 2012

de Mircea Meșter
Vineri, 04.01.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Chevrolet a anunțat că Volt, modelul său electric cu autonomie extinsă de un motor pe benzină, a reușit să vândă în 2012 de trei ori mai multe exemplare decât în 2011. Volt a câștigat astfel clar lupta cu Nissan Leaf.

După ce în 2011, primul an plin de carieră de piață a lui Chevrolet Volt, compania americană a reușit să convingă aproape 7700 de clienți că Volt este autoturismul de care au aceștia nevoie, anul 2012 a adus o triplare a vânzărilor.

Cu puțin sub 23.500 de unități vândute, Chevrolet Volt a reușit să câștige o parte importantă din piață, modelul electric cu sistem de extindere a autonomiei fiind preferat de clienți în defavoarea pur electricului Nissan Leaf, care a intrat în garajul a 9800 de noi fericiți posesori.

Mai mult din jumătate dintre vânzările lui Chevrolet Volt au fost realizate în California. Dar mașina a reușit să se impună și în alte regiuni americane, precum Michigan sau Chicago.

Alec Gutierrez
Analist Kelley Blue Book
Bătaia dintre cele două modele care țin capul de afiș în ceea ce privește noile tehnologii (Nissan Leaf a fost Mașina Anului în Europa în 2011, iar Chevrolet Volt a câștigat aceeași distincție în 2012) a fost tranșată în California, cel mai "prietenos" stat american când vine vorba de deschiderea clienților și a autorităților pentru acest tip de mașini. Astfel, Volt a explodat în vânzări după ce prețurile carburanților au crescut simțitor în California (vorbim despre unul dintre statele cu cele mai mari prețuri la pompă) și după ce, cu ajutorul unor mici modificări tehnice, inginerii Chevrolet au transformat propriul model într-un eligibil pentru a fi condus în așa-numitele Car Pool Lanes.
Este vorba despre benzi de circulație dedicate mașinilor cu patru sau mai mulți ocupanți care îi scapă parțial pe cei care beneficiază de acest avantaj de bătăile de cap date de traficul intens din această regiune americană.
Începând cu 2012, Volt poate fi condus pe Car Poll Lanes chiar și dacă șoferul se află singur în mașină, modelul Chevy primind acceptul autorităților de a putea circula pe respectivele benzi, ceva mai libere decât cele "clasice".

Vă reamintim faptul că Chevrolet Volt - la fel ca "fratele" său european, Opel Ampera - beneficiază de o tehnologie a sistemului de propulsie care combină un motor electric și unul pe benzină care joacă rol de generator pentru bateria care îl alimentează pe cel electric. În momentul în care cei 60 de kilometri ai autonomiei full-electrice se termină, motorul pe benzină începe să funcționeze pentru a realimenta bateria. Chiar dacă Volt este, tehnic, un model hibrid cu configurație în serie (spre deosebire de hibrizii "clasici", precum Toyota Prius, care au configurație paralelă a sistemului de propulsie), GM își promovează modelul ca pe unul "electric cu autonomie extinsă", datorită faptului că motorul electric este cel care are rolul de a învârti roțile pe toată durata rulării.

via cnn

Comentarii (6)

  • zarnesteanu
    Bravo lor!!! Era de asteptat. O masina care arata bine, e practica la fel ca oricare alta si foarte economa intr-un oras aglomerat.

    Car Pool Lane sau High Occupancy Vehicle Lane poate fi folosita si cu doar doi pasageri la bord. Probabil in California sunt mai stricti?
    15 1
  • Deci pana la urma Nissan Leaf a pierdut razboiul,era de asteptat sa se vanda mai bine Volt decat caricatura aia japoneza.
    17 5
  • @hag
    pt. cei care nu stiu Nissan Leaf se vinde mult mai bine in asia decat Chevrolet Volt in pe continentul American. Deci depinde de cum vezi aceasta batalie si pe ce teritoriu, cele 2 masini au target diferit iar in america nu prind masinile mici asa ca in europa sau asia. Volt a castigat batalia doar la el acasa...
    Oricum, bravo lor, Volt e o masina buna, dar astept replica germana - din cate stiu se lauda cu performate duble ca si autonomie si viteza de incarcare, ramane sa vedem...
    10 13
  • viteza de incarcare a bateriilor depinde mult de tensiunea de alimentare. in america de nord se merge pe 110 V pe cind in europa pe 220 V ... de aci si injumatatirea timpului de "stat la pompa" ....
    ramine de vazut daca autonomia va fi mai mare .... aia e cea mai importanta. in plus depind mult si conditiile climatice. intr-o tara nordica e clar ca autonomia va fi mai mica ....
    5 0
  • dubfire
    Locuiesc in NY. De cand a aparut masina asta pe piata, am vazut 2 (doua) bucati pe strada. Mai mult nu comentez
    10 15
  • pe-aci pe unde stau eu .... am vazut mai multe, nu le-am numarat dar devin vizibile pe zi ce trece .... am vazut si leaf-uri si chiar imiev .... asta ultima chiar ca e o caricatura de masina.
    18 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru