Chevrolet Volt are nevoie de carburant premium
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cei de la General Motors au făcut valuri în presă săptămâna aceasta odată cu anunţarea preţului de vânzare al lui Chevrolet Volt. Pe lângă lista de preţuri, cei de la Chevrolet au prezentat şi fişa tehnică a lui Volt, care include şi lista de echipamente standard. În această listă de echipamente este inclus şi motorul otto de 1.4 litri şi 80 CP care funcţionează pe post de generator şi are scopul de a extinde autonomia lui Volt la un nivel similar cu cel al unui vehicul alimentat cu un motor cu ardere internă. Odată cu prezentarea listei respective, americanii de la GM au anunţat voalat faptul că Volt are nevoie de carburant premium pentru a funcţiona corespunzător.
Aşadar, primul vehicul electric din lume produs în serie de un constructor important de automobile are nevoie de cel mai scump sortiment de benzină disponibil pentru a putea folosi generatorul integrat la cotele declarate de constructor. Pe de o parte, acest aspect ar supăra o bună parte din potenţialii clienţi ai lui Volt – care ar alege acest model din considerente ecologice, în timp ce există o explicaţie pentru acest aspect.
Criticii vor spune că motorul aspirat de 1.4 litri care funcţionează pe post de generator la bordul lui Volt nu este atât de puternic încât să aibă nevoie de carburant de top, dar modul de funcţionare al acestuia implică necesitatea folosirii celei mai bune benzine disponibile pe piaţă.Automarket vă oferă o explicaţie posibilă în ceea ce priveşte indicaţiile celor de la GM pentru folosirea benzinei cu cifră octanică mare. Spre deosebire de motoarele folosite în autoturismele convenţionale – chiar şi cele ale hibrizilor – motorul lui Volt funcţionează într-un regim de sarcină mare – fiind într-o situaţie similară cu motoarele folosite pe aeronave. În aceste condiţii de funcţionare, propulsorul va genera mai multă căldură decât un motor convenţional, lucru care va duce la facilitarea fenomenului de preaprindere. Pentru a preîntâmpina acest eveniment, cei de la Chevrolet recomandă carburanţi cu cifră octanică mai mare, care sunt mai rezistenţi la fenomenele de detonaţii şi preaprinderi.
Totodată, utilizarea acestui tip de carburant permite folosirea unor setări mai agresive ale avansului la aprindere pentru a putea îmbunătăţi economia de carburant.Via | AutoblogGreen
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Modele noi
-
Suzuki a dezvăluit oficial noul eVitara. Acesta este primul model electric al mărcii și va fi lansat pe piața europeană în vara lui 2025. (04.11)
-
BMW a anunțat startul producției noului M5 Touring, varianta break a modelului de performanță. Noul model este produs la uzina germană din Dingolfing. Totodată, a fost anunțat și prețul de pornire pe piața din România. (04.11)
-
Audi a lansat două versiuni de bază noi pentru modelul său electric de clasă executive A6 e-tron. Noile versiuni primesc tracțiune spate, respectiv tracțiune integrală, dar și o autonomie de până la 716 kilometri. (31.10)
Asa va trebuie daca sunteti copy-paste si nu puneti cutiuta sa gandeasca !
In SUA sunt 4-5 tipuri de benzine la pompa
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0f/Gas_Station_Pump_Five_Octane_Ratings.jpg
La ei nu se masoara cifra octanica in RON cum se masoara in Europa ci se face media intre RON (cifra octanica de cercetare) si MON (cifra octanica motor) si rezulta ceea ce numesc ei Anti-Knock Index (AKI) (R+M)/2
Deci o benzina care in Europa are RON 95, dupa acelasi standard are in USA aki 90-91 adica ceea ce numesc ei PREMIUM.
http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating
Alta metoda, daca erati baieti destepti binenteles. Exista o clasificare europeana a benzinei
Regular - RON 91-- care nu mai exista
Premium - RON 95
Super - RON 98
Mai e o varianta cu Normal, Super si Super Plus
Incercati sa ganditi cu mintea voastra si lasati copy paste-ul de la altii ca va faceti de ras
"Automarket vă oferă o explicaţie posibilă în ceea ce priveşte indicaţiile celor de la GM pentru folosirea benzinei cu cifră octanică mare"
Nici nu se stie ce rata de compresie are motoru' si veniti cu explicatii d'astea
Hai sa fim seriosi
ca fapt divers 1: este ca esti cazut in poponetz numai cand auzi "cel mai eficient automobil (...) care a fost produs vreodata"? Este sau nu?
ca fapt divers 2: NICIODATA americanii nu vor face un lucru "cel mai eficient" NICIODATA ;)
Deci...sa fiu mai explicit, nu cred ca aceasta varianta este cea mai eficienta configuratie ce se poate obtine cu componentele ce fondeaza masina. De aceea cred ca scopul principal al masinii e mai degraba sa medieze trecerea catre autovehiculele electrice decat sa fie un etalon al eficientei.
In prezent, ca sa se impace si capra si varza, este moda masinilor hibride.
Pe viitor, batalia curata se va da intre electric vs. hidrogen vs. electromagnetic. Punct.
Spre deosebire de motoarele folosite în autoturismele convenţionale – chiar şi cele ale hibrizilor – motorul lui Volt funcţionează într-un regim de sarcină mare – fiind într-o situaţie similară cu motoarele folosite pe aeronave. În aceste condiţii de funcţionare, propulsorul va genera mai multă căldură decât un motor convenţional, lucru care va duce la facilitarea fenomenului de preaprindere.
mi-e imi suna a o mare manareala ca o treaba facuta pe genunchi. Sau in cel mai bun caz ca o treaba careia nu au reusit sa ii dea de capat. S-au sucit s-au rasucit, au luat un prius l-au facut bucati. I-au desfacut motorul, s-au uitat ca matza'n lemne la el si au zis hai sa facem si noi la fel.
Dar vorba romanului au plecat boi si au ajuns vaca. Cel mai probabil in stilul binecunoascut al marilor companii puse in fata necesitatii de a aborda probleme absolut noi si absolut radical, rednecksii de la GM s-au pierdut pe drum si au inceput sa faca artificii. Complicatii peste complicatii ce trebuiau rezolvate pe parcurs si a iesit o struto camila denumita pompos masina electrica. Asta sa prosteasca prostii si sa-i faca sa creada ca au in fata "creme de la creme" a la General Motorrs (nu-mi iese r frantuzesc dar va inchipuiti voi)
Eiii, si dupa 3 ani si jumate e propaganda comunistoida (il mai tineti minte pe bobitza lutza?) uite ca a iesit si copilul. Conceput greu, nascut greu si la prima vedere si cu mari probleme....motrice.
Motivele existentei lui Volt au fost discutate de nenumarate ori - principalul este prostirea prostilor si crearea in mintea oamenilor a acestui mit "ecologic" . Odata ce mentalul colectiv accepta ca astfel de masini sunt ecologice si d'asta costa cat costa se deschide calea pentru a putea scoate din buzunarele lor oricati bani doresc producatorii.
Automarket nu cred ca greseste cand trage concluzia de mai sus -- masina are motorul pe Benzina numai pentru a misca un generator, nu pentru a misca rotile. Pentru a misca generatorul intr-un mod eficient motorul va trebui sa stea in sarcina constanta, sa ofere un cuplu si o turatie suficienta pentru ca generatorul sa functioneze in parametri optimi.
Ceea ce ( EU ) cred ca-i gresit la aceasta masina este faptul ca motorul pe benzina nu actioneaza direct rotile in momentul in care se termina curentul din baterii, sau cand bateriile sunt descarcate sub un punct. Introducerea generatorului si a motorului electric intre motorul pe benzina si roti aduce cu sine o scadere a randamentului masinii. O solutie nu foarte costisitoare ar fi fost folosirea unei cutii automate pentru motorul pe benzina si filosirea motoarelor electrice ca generatoare in momentul in care acumulatorii se descarcau ( ceea ce nu stiu este daca motoarele electrice de la Volt actioneaza ca generatoare in momentul franarii ).
discutia despre cat de cretina este "ideea" de a cumpara un Volt este lunga ... dar nu incep acum ;)
Injuraturile de rigoare,va rog!
Da-mi voie sa-ti spun ca , desi tu spui ca " vai ce de critici si nici un om care sa FAC CEVA in roamnia " , nu ai suficienta inteligenta pentru a-ti da seama ca , nici daca cei mai buni ingineri din romania ( si se stie ca nu ducem lipsa de asa ceva ) s-ar strange si ar crea o masina " perfecta " , aceasta nu ar avea nici o sansa de a vedea soseaua.
NOI - potentialii clienti de MASINI ( in orice forma si cu orice mod de reansformare a energiei in lucru mecanic, asta ca sa vorbim la "general" ), nu putem decat sa analizam, cat ne duce mintea, ceea ce niste corporatii fara scrupule ne ofera la vanzare.
EI - corporatiile, producatorii de masini, NU NE VOR BINELE, EI VOR BANII NOSTRI - cu cat intelegi mai repede asta cu atat mai usor iti va fi sa intelegi si motivele pentru care exista fiecare masina de pe piata, fiecare "clasa" si fiecare denumire cretina de marketing.
Pana cand nu o sa poti sa vezi dincolo de "suprafata" iti recomand sa te limitezi la a citi ;)
Care sunt aia,adevarati?
Cei care produc ceva concret,nu exista.
Sunt unul dintre ei,si pot sa-tzi spun ca nu am invatat nimic in facultate,dar am absolvit-o.
Nici nu m-am gandit vreodata sa lucrez ca inginer,pt.ca sunt bata.
Ai perfecta dreptate.
Nimeni nu poate sa inteleag
a ce se intampla in jurul lui.
Asta daca traiesti in romania cea trista si cenusie din toate punctele de vedere.
Si sa revin iarasi la facultati.
Spiru Haret i-tzi spune ceva?Fabrica de diplome pe banda rulanta.
Facultatzile tehnice mai exista?
Mai sunt studentzi care vor sa devina ingineri tehnici?
S-a umplut romania de manageri de tot felul care manageriaza....haosul.
Avocatzi si economisti,cacalau.Deci,care e problema ta?
Crezi ca nu-mi dau seama ca totzi sunt ahtiatzi dupa banii nostri?Cumperi audi sau bmw,sau dracu stie ce.
Cat costa masina si cat costa emblema?99,9%din romanii capabili nu mai sunt in tzara.Asta-i trist,e drama noastra.
Ca natiune,o sa disparem,prietene.Hai ca te las sa transformi energia in lucru mecanic
Si care-i problema ca merge cu "premium"? Ati vrea sa mearga cu gaz lampant?
stai linistit ca meseria mea se refera la transformarea energiei in lucru mecanic ... ca altfel iti cade casa in cap ... si spre binele "multor romani" sper ca imi fac treaba bine :))
2. Va multumesc la primul punct deoarece probabil sunteti noi in ceea ce priveste stirile despre Chevrolet Volt pentru ca altfel ati fi observat ca acesta este un E-REV (Electric - range extender vehicle), adica o masina ELECTRICA, capabila sa suporte drumuri mai lungi decat suporta acumulatorii interni.
3. Asta inseamna ca daca ai o masina electrica nu prea poti sa mergi la un road trip...sau sa te duci la mare, deoarece nu-ti ajunge bateria. EH, pentru voi aceia care faceti cate un drum la mare pe an si vi se pare important sa ai masina cand o faci ca ... DEH...ai masina ai valoare, S-a inventat Chevy Volt!
Iubesc Chevy Volt (Ampera) si mi se pare cea mai inteligent creata masina - este electrica pentru nevoile zilnice si conventionala pentru nevoile ce apar odata pe an. Este, deocamdata, pentru enviromentalisti convinsi, iar pana nu apare o tehnologie mai buna pentru acumulatori, este tot cel mai bun produs ce va exista pe piata.
4. In legatura cu subiectul - Chevrolet nu plateste prostii sa comenteze pe site-uri auto ci plateste inginerii cu bani grei ca sa faca masini FEZABILE!
Imi cer scuze ca a trebuit sa fiu unul din prostii ce comenteaza, dar eu macar am o scuza, am baut cateva beri si inca sper ca-s coerent, ca altfel mi-ar parea rau sa fi scris atat degeaba.
nici macar nu a aparut pe piata si nici timpul si kilometrii parcursi nu iti sustin teoria
da domnu ciurik io cred ca erai beat. Atat de beat incat sa crezi ca (virgula) concurenta va sta cu mana'n dos sa admire cel mai bun produs ce va exista pe piata (sic!) Daca nu erai beat cand ai scris asta insemna ca e mai mult decat grav.
kumite...inteleg ca vrei sa fii mistocar dar nu tine. GM este fortat de imprejurari sa iasa la rampa cu ceva eco. Pan'acum au asteptat sa creasca valul (vezi japonezii) si acum, vezi doamne, sunt cei mai buni. Dupa cola, hamburger te-au prostit cu volt. Ce sa-i faci.... generatia pro.
Un automobil adevarat a fost ala care merge cu benzina,si asa va ramane.Iar despre hamburger si cola,de unde stii?Din proprie experientza?
Daca esti atat de cunoscator,ar fi trebuit sa intelegi ca am fost doar sarcastic si nu mistocar.Daca am fi dat mistocareala deoparte acum 20 de ani,am fi fost mai departe.Dar noi nu.Am facut arta din smechereala si mistocareala.In lumea asta se mai si munceste daca vrei sa ai ceva.