Salonul Auto de la New York a marcat debutul unui model important pentru Chevrolet, un model care s-a comercializat cu succes până nu demult şi pe piaţa din România. Este vorba despre Chevrolet Spark, ajuns la o nouă generaţie, expusă la standul organizat în cadrul evenimentului american.
Deşi mulţi se aşteptau la o modificare radicală din punct de vedere estetic, noul Spark adoptă un design evoluţionar, fără prea multe artificii. Partea frontală a făcut loc unei grile ceva mai generoase, farurile au devenit mai mari şi mai angulare, priza de aer centrală s-a mărit şi ea, linia acoperişului coboară ceva mai mult spre posterior, iar hayonul beneficiază şi de un eleron.
Interiorul promite să evolueze şi el din punct de vedere calitativ. Materialele vor fi de o calitate superioară actualei generaţii, iar scaunele vor fi ceva mai confortabile, cu tapiţerie nouă. Pentru cei care sunt pasionaţi de personalizare, micul Chevrolet va oferi mai multe soluţii de colorare a interiorului.
Nu în ultimul rând, în centrul planşei de bord va exista un ecran color aparţinând sistemului multimedia Chevrolet MyLink.Propunerea urbană se va ajuta de serviciile unui motor EcoTec de 1.4 litri, cu patru cilindri, normal aspirat, cu o putere totală de 98 de cai. consum mediu de 5.8 litri/100 de kilometri.
El va putea fi oferit alături de o transmisie manuală cu şase rapoarte sau împreună cu o cutie CVT, configuraţie în care Spark promite unNoua generaţie Spark va fi produsă la uzina Chevrolet din Coreea de Sud, urmând să fie exportat în peste 40 de ţări. Din păcate, maşina nu va mai fi disponibilă pe Bătrânul Continent, întrucât Chevrolet a părăsit Europa pentru a nu canibaliza vânzările colegului de concern Opel.
Generatia inlocuita de Spark-ul din imagine avea o platforma complet noua fata de Spark-ul rebranduit initial care era un Matiz cu sigla Chevy si care suferise doar mici modificari estetice.
Globalizarea inseamna scaderea costurilor si e normal ca un producator mare ca GM sa foloseasca pentru diverse modele aceleasi platforme. Spark are aceeasi platforma cu Karl, Aveo/Sonic cu noul Corsa, Cruze cu Astra si Malibu cu Insignia. Impala e un model mult mai mare si nu are o corespondenta in portofoliul Opel. De fapt pe piata europeana singurii care produc masini de clasa E (clasa mare) sunt producatorii premium.
Legat de noua linie Chevrolet (ieri au lansat si noul Malibu) pot spune ca a fost mai domolita. Nu mai are aspectul agresiv de muscle car. Nu e neaparat rau insa dupa parerea mea aduc mai mult a asiatice decat a americane. Noul Malibu seamana din lateral cu Kia Optima. Volt-ul nou la fel, da impresia de japoneza sau coreeana.
Oricum pe europeni ii intereseaza in general stirile legate de Camaro si Corvette...singurele modele care mai sunt si vor mai fi comercializate oficial de Chevrolet in Europa. Doar pe piata vestica insa.