Chevrolet părăseşte piaţa din Europa la sfârşitul lui 2015

de Sebastian Toma
Joi, 05.12.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
General Motors va renunţa la ramura europeană a mărcii Chevrolet la sfârşitul anului 2015. Decizia are rolul de a consolida marca Opel pe această piaţă.

Esential 2005 este anul în care General Motors a lansat Chevrolet pe piaţa din Europa.
Chevrolet va fi eliminat din portofoliul ramurei europene a General Motors la finalul anului 2015. Decizia concernului american vizează consolidarea mărcii de volum care operează deja pe Bătrânul Continent şi de eliminarea costurilor aferente întreţinerii a două mărci care luptă pe acelaşi segment. Reprezentanţii concernului american au anunţat că vor oferi în continuare reţeaua de servisare a mărcii, multe reprezentanţe fiind comune cu cele ale mărcii Opel, iar retragerea Chevrolet de pe această piaţă va ajuta la accelerarea progresului în regiune, de care va beneficia marca din Ruesselsheim. Însă, anumite produse iconice din gama Chevrolet, cum ar fi Corvette, vor avea în continuare o prezenţă în oferta mărcii americane de pe piaţa din Europa, după cum va fi şi cazul anumitor modele din gama Cadillac. Doar piaţa din Rusia va mai avea modele Chevrolet vândute după 1 ianuarie 2016, deoarece marca americană are o prezenţă puternică acolo şi există o diferenţiere clară între Opel şi Chevrolet pe acea piaţă.

"Credem că această decizie este pozitivă pentru toate cele patru mărci din portofoliul nostru european şi global, deoarece GM va beneficia de un Opel/Vauxhall mai puternic.

Retragerea Chevrolet dep e această piaţă ne va ajuta să accelerăm progresele din regiune. Decizia nu are nicio legătură cu parteneriatul cu PSA. Pur şi simplu renunţăm la cota de piaţă de un procent înregistrată de Chevrolet în Europa, deoarece rezultatele financiare au fost dezastruoase", a declarat Steve Girsky, vicepreşedinte executiv al General Motors.

Urmareste Automarket
Livrările Chevrolet în Europa au scăzut cu 17 procente în octombrie, în timp ce Opel şi divizia sa din Regatul Unit, Vauxhall, au avut un declin de numai trei procente în aceeaşi perioadă.
Împreună, cele două mărci au o cotă de piaţă de 6.7 procente în Europa, în timp ce cota de piaţă a Chevrolet a fost de 1.2 procente. Chevrolet va primi investiţii serioase pentru dezvoltarea viitoarelor modele, graţie fondurilor obţinute în urma eliminării costurilor de pe piaţa europeană.

"Asigurăm clienţii noştri că vom oferi în continuare garanţie, componente şi servicii pentru vehiculele lor Chevrolet, precum şi pentru modelele care vor fi achiziţionate de astăzi până la sfârşitul anului 2015. Vrem să le mulţumim clienţilor şi dealerilor pentru loialitatea manifestată faţă de marca Chevrolet în Europa", a declarat Thomas Sedran, preşedinte şi managing director Chevrolet Europe. Reprezentanţii Chevrolet România au confirmat faptul că acest lucru se va aplica şi în ţara noastră.

Via AutomotiveNews (înreg.) | GM

Comentarii (24)

  • Sunt de parere ca e o decizie proasta,chiar foarte proasta.
    Nu cred ca vor exploda vanzarile Opel daca vor retrage Chevrolet de pe piata europeana.
    Mergea destul de bine Chevrolet,pacat..
    40 7
  • O decizie foarte proasta. Printr-o buna pozitionare pe piata din partea celor de la GM nu se ajungea la nici o concurenta pentru opel. Din cate stiam prin Chevrolet cei de pa GM isi doreau o alternativa mai ieftina la gama Opel, adica banii sa ajunga tot la ei daca un Opel ti se parea prea scump. Asa cum este Skoda pentru VW. Dar na, e mai simplu sa te retragi decat sa-ti pui mintea la contributie. Oricum nu conteaza, cu sau fara Chevrolet in Europa bosilor din America pe vor intra in continuare milioanele de dolari in conturi.
    39 8
  • Si eu cred ca e o decizie proasta. Nu cred ca vor putea acoperi golul Chevrolet prin cresterea Opel. Daca ar fi adoptat politica in genul grupului VW si ar fi mers in stitlul tandemului VW-Skoda, ar fi avut mai mult de castigat. Asta arata ca n-au incredere ca Opel va putea concura la modelul cel mai serios VW.
    Dar vom vedea.
    25 7
  • Scrooge
    Chevrolet in Europa era un mare FAKE, un rezultate al globalizarii spre care tind americanii si in timp lumea si-a cam dat seama de asta. Si cand spun fake ma refer la imaginea de brand si nu la automobilele propriuzise, care relativ imi plac, mi se par mai mult decat onorabile raportat cost-calitate. Cine stie ce a insemnat cu adevarat Chevrolet in industria auto ii era foarte greu sa o asocieze cu sigla Daewoo (despre care aveam iar o parere buna :) venita de la coreeni care era adevarata reprezentanta a acestor masini.
    23 5
  • inexorabil
    Toti aveti dreptate...Cel mai grav mi se pare faptul ca astfel se vor evapora din peisaj simbolurile vii Camaro si Corvette, chiar daca insemnau mai mult niste aparitii exotico-meteorice prin showroom-urile europene. De fapt, va pleca Chewoolet, desi Cruze chiar merita atentie. Sincer, nu stiu ce le zburataceste prin capetele alea patrate satrapilor din RC si nici nu ma intereseaza...Girsky plescaie aceleasi castane din arsenalul prietenilor sai Akerson si Reuss, adica un ropot de vorbe si nicio idee viabila. La cate idiotenii pure si cumplite au savarsit in ultimii ani, care i-au costat inclusiv coroana suprema in vanzarile globale, o samavolnicie in plus sau in minus nu conteaza decat la nivel statistic. Dumnezeu sa-i lumineze!
    15 8
  • merlin
    nu stiu daca e o decizie proasta asta se va vedea cu timpul dar eu sunt putin dezamagit.mai intai Chrysler si Dodge acum si Chevrolet?pacat.bun , vrei sa mai scazi costuriile insa parerea mea in domeniul auto cu cat investesti mai putin cu atat ai vanzari mai mici.ideea e ca da chevrolet si opel se cam incurcau una pe alta iar printr-o pozitionare mai sus a marcii Chevrolet sar fi pus probabil in pericol vanzariile marcii Cadillac.e bn ca macar Corvette si sper ca si Camaro sa mai fie prezent pe piata europeana
    8 2
  • Ivanoff
    Am ramas ''gura casca'' cand am ''ochit'' aceasta rubrica. Nici acum nu imi vine a crede ca se va intampla asa ceva. Adica, vanzari au, imagine in EU au ,fiabilitatea si ea destul de acceptabila fara reprosuri, deci dc fac acest pas ?? Din punctul meu de vedere, Chevy avea un pret raportat la calitate destul de corect, chiar mai corect decat Ford sau membrul ''grupului'' adica Opel. Cruze era iarasi un model deosebit pt segmentul compact, cu un pret de oferta ce nu trecea de 13 mii . Un Astra nu il vei putea niciodata achizitiona la acest pret. Iar noile modele chevy m-au impresionat placut, chiar si micul Aveo sedan care pare mai tineresc decat un Symbol sau un Rio sedan. Din cate deduc eu Chevy va disparea din EU cum a disparut si brandul Daewoo, care iarasi erau niste masini deosebite....pacat......
    26 0
  • Europa nu e doar Romania
    Ei se retrag din EUROPA, ca or merge vanzarile bine la cherolet in romania nu inseamna ca merg la fel de bine pe pietele mari cum ar fi UK, germania, Italia s.a. Nu mi se pare asa de tragic, e posibil cu ocazia asta sa mai bage un model in gama opel de nivel cu skoda rapid sau ceva de genul, caci astra e cam scumpa pentru ce ofera.
    11 5
  • facelift
    Cred ca era necesar a indeparta marca Chevrolet. Opel a anuntat recent faptul sa vrea sa se repozitioneze. Repozitionarea nu avea cum sa se faca pe zona premium, nu este loc pentru Opel. Toata lumea a criticat dorinta lui Opel de a fi premium. Ca atare trebuia facut ceva si s-a eliminat concurenta interna.
    Cred ca pe zona de pret pe care se afla Chevrolet se va situa Opel, preturi mai accesibile, sper...
    14 8
  • Ce concurenta interna intre Opel si Chevrolet? Este vorba de un Chevrolet pozitionat sub pretul lui Opel, calitativ ceva mai slab, care sa fie concurent pentru Skoda, Kia sau Hyundai, in timp ce Opel este concurent pentru Vw, Ford, Peugeot, Renault etc. Oricum cred ca cel mai mult se bucura cei de la Hyundai si Kia (de ce nu chiar si Dacia) pentru ca mai scapa de un concurent.
    30 3
  • absolut firesc, si acest trend va continua pana vor mai ramane cel mult 5 marci reprezentate in euriopa, ghiciti cine...
    7 2
  • Scrooge
    @merlin.....Chrysler, Dodge si Chevrolet nu au facut niciodata fatza Europei, nici chiar in anii 70 cand erau pe mare val in SUA iar modelele de atunci valoreaza restaurate acum zeci de mii de dolari. Se pare ca istoria se repeta :)

    @Lau Calin....desi de la ideea asta a pornit, Skoda nu prea se mai bate acum nici pe departe cu Kia-Hyundai cau Chevrolet. In momentul de fatza majoritatea celora care doresc Renault, Ford, Peugeot ...... pun fara nici o indoiala in ecuatie si Skoda (mie personal nu-mi plac ca design) si de multe ori renunta la Skoda pt ca sunt prea scumpe :))))). Imi aduc aminte de un articol din trecut in care un sef VW povestea ca au avut sedinte in care s-a pus problema ca Skoda depasise ca fiabilitate VW. :))))
    7 6
  • Ivanoff. Tin sa te contrazic putin. Daca e sa ne uitam la Romania, vanzarile sunt Praf. Ei au facut un compromis foarte mare cand au schimbat total modelele si au ridicat mult pretul. Chevrolet era perceput ca o masina Low Cost(aveo, spark, kalos). Ei, masinile acestea concurau la pret cu Dacia. Acum insa situatia e cu totul alta. Masinile cum sunt cele precizate mai sus, au un pret mult mai mare decat inainte si aici e drept ca au si crescut performantele autovehiculelor, la siguranta au lucrat foarte mult design etc etc. Dar Oamenii cumpara PRET. El stia ca poate sa isi ia un Chevy cu pret de Dacia. Acum s-au izbit de pret si au renuntat la idee.
    0 0
  • @Vlad Preturile Chevrolet si chiar Daewoo in trecut erau cu cel putin 20-30% mai mari decat modelele comparative de la Dacia. Acum intr-adevar, fara reducerea comerciala de 10% pe care o aplica la toate modelele, diferentele sunt de 50-60%.

    Ca posesor de Aveo noul model (luat in 2012) ma ingrijoreaza strategia asta GM. Deocamdata n-am avut probleme cu piese (doar niste daune rezolvate pe CASCO) insa peste 4-5 ani e imposibil sa nu pice ceva. Sper sa ofere macar pana in 2022 service (cu piese aduse din Coreea nu din America, ca sa aiba totusi preturi decente).

    Valoarea de revanzare era mica oricum si va tinde spre 0 in aceste conditii. Oricum intentionez s-o tin pana in 2022 si sper ca atunci sa mai existe un program rabla :D
    1 0
  • @Andy: "Reprezentanţii concernului american au anunţat că vor oferi în continuare reţeaua de servisare a mărcii, multe reprezentanţe fiind comune cu cele ale mărcii Opel".
    1 1
  • Doar asa se poate salva Opel. Coreenele GM vandute in Europa sunt si sunt mult mai fiabile decat suratele lor din grup produse in Europa si au si preturi mai bune.
    2 7
  • Marca Chevrolet a sapat adanc la temelia imaginii Opel-ului. Daca mai insistau o faceau praf de tot iar in Europa intotdeauna Chevrolet ar fi fost privita ca o janghina de masina. S-ar fi bucurat pe moment de ceva venituri in plus dar a la long ajungeau direct la faliment. Sigla unei firme , imaginea ei valoreaza jumatate din toti banii care s-ar plati teoretic pentru a cumpara un producator auto. Acum Opel are loc de manevra sa se dea mare, doar a scapat de fratele mai sarac. De partea cealalta Dodge ce masini avea de oferit ? Chrysler vindea niste Alfa Romeo proaste, deci incercarea de a prosti Europa cu alte modele decat cele care se vand in USA a esuat, foarte bine.
    3 3
  • Cocoon67
    Si eu sunt posesor al unui Chevy Cruze,masina de care m-am indragostit la prima vedere.Abia anul acesta (2013) am reusit sa mi-o achizitionez si ,ca sa fiu sincer,sunt foarte multumit de ea.E un Cruze cu motor de 2 litri,163 CP.Inainte de a o achizitiona am intrebat vreo 10 prieteni daca este bine sa o cumpar....9 dintre ei mi-au spus sa "NU"...I-am intrebat de ce iar ei mi-au spus "ca nu e OK"...eu nu suport raspunsul sau intrebarea care se termina cu "OK"..."Esti OK?,a fost OK?,sunt OK !"...oricum,in afara de a-mi spune ca masina nu e "OK" nu au argumentat si in alt fel...Al 10-lea prieten mi-a spus ca ,fara grija,modelul achizitionat de mine a batut in toate concursurile WTCC de doi ani incoace...Dupa ce le-am aratat-o celor 9 prieteni....toti au fost foarte entuziasmati si..oarecum inmarmuriti de ce "stie"aceasta masina cumparata la un pret relativ decent.Vestea ca cei de la GM pleaca de la noi mi-a dat-o fiu-meu la telefon...."iti dau o veste groaznica"...prima data am crezut ca s-a mai intamplat o tragedie (familia noastra a pierdut doi parinti in decurs de doi ani),apoi m-a lamurit:va pleca GM din Europa.Intr-adevar,nu e o veste buna,mai ales pentru posesorii de Aveo,Spark,Cruze,Malibu,Captiva,Orlando.Sincer,urmarind si atatea documentare cu masini americane de exceptie,eram ferm convins ca Chevrolet-ul,cu al sau fondator elvetian,va razbate aici,in Europa,macar pentru a-l razbuna pe fondatorul companiei care nu a avut nici un profit de pe urma eforturilor sale.
    Oricum,sfatul meu pentru toti posesorii de Chevy este sa stea linistiti,oricum,zece ani de cand vor pleca,sunt obligati se livreze piese de schimb pentru masinile noastre.Si...cine stie?..daca suntem atenti cu masinutele noastre,poate,peste inca treizeci de ani,ele vor valora o avere.:)
    Sincer,imi pare rau ca parasesc piata europeana,pe de alta parte....yankeii trebuie sa-si puna mintea la cotributie ca sa razbata in piata europeana si sa tina minte ca au sustinatori si aici.
    11 0
  • @Cocoon67: Nu pleaca GM cu totul, ramane Opel!
    "Reprezentanţii concernului american au anunţat că vor oferi în continuare reţeaua de servisare a mărcii, multe reprezentanţe fiind comune cu cele ale mărcii Opel", deci nu este o veste in final proasta!
    Ca exemplu, Dealer-ul GTT din Theodor Pallady ce vinde marcile Opel si Chevrolet. Va disparea showroom-ul, dar poti sa iti repari masina la Service-ul Opel de la doi pasi, la care, mai nou, pot veni si proprietari de Mazda!!
    0 4
  • @Cocoon67: Nu pleaca GM cu totul, ramane Opel!
    "Reprezentanţii concernului american au anunţat că vor oferi în continuare reţeaua de servisare a mărcii, multe reprezentanţe fiind comune cu cele ale mărcii Opel", deci nu este o veste in final proasta!
    Ca exemplu, Dealer-ul GTT din Theodor Pallady ce vinde marcile Opel si Chevrolet. Va disparea showroom-ul, dar poti sa iti repari masina la Service-ul Opel de la doi pasi, la care, mai nou, pot veni si proprietari de Mazda!!
    0 4
  • @Cocoon67 Nu-ti mai intreba prietenii cand e vorba de achizitionarea unui produs de uz pe termen lung cum este o masina. Iti dau exemplul lui taica-miu la ultimele doua masini pe care si le-a luat (ambele noi): Cielo in 1995 - toate cunostiintele i-au zis sa nu faca greseala ca e masina proasta, ca e coreeana etc. A tinut 17 ani (dintre care aproape ultimii 9 in posesia mea) si chiar pot spune ca a fost un monument de fiabilitate (pentru anii 90 statea bine si la dotari); Accord in 2008, 2.4 Executive (adica full). La fel, ca nu dom'ne ca e mai bun un Passat sau orice marca germana pentru ca piesele si intretinerea la masinile japoneze sunt scumpe. Vax. Iar, monument de fiabilitate, revizii realativ ieftine etc. Sfatul meu e ca fiecare sa-si ia ce-i place. Eu cand mi-am luat Aveo-ul in 2012 m-am ghidat dupa design (ext-int), marimea portbagajului, pretul competitiv (am LTZ deci aproape varful de gama). Stiam ca nu o sa am materialele gumoase dintr-un VW sau consumul unui DCI (am 1.4 100 cp pe benzina). Insa o masina produsa in Asia e mai fiabila ca una europeana si costurile de intretinere la un Chevrolet sunt mult mai mici ca la masinile europene.
    9 0
  • Schifirnet Sorin
    Acum 2 ani presa anunta moartea firmei suedeze SAAB. Eu ca conducator ocazional de VW polo, Skoda fabia sI chevrolet aveo sedan pot spune doar adevarul: chevroletul e o masina corecta. DAR cand ai nevoie de o piesa SH pentru o masina VAG o gasesti? O gasesti.Dar pentru chevrolet,kia. suzuki, mitsubishi, unde o gasesti? Totusi eu sper ca managerii GM vor intelege ca mai mult profit face Opel pentru ei,mai putin profit face Chevrolet pentru ei si 0 profit face Hyundai pentru ei.Astazi SAAb a reinceput productia in Suedia. Poate si Chevrolet se intoarce in Europa.
    0 0
  • Nu vreau sa intru in prea mult off topic, insa ce a spus @Cocoon6 ca a patit cand i-a spus pe prietenii lui sa-i spuna de ce unChevrolet nu merita banii, pe motiv ca nu e ok si atat, demonstreaza un adevar general valabil al acestei natii: toata lumea se pricepe la masini. Dar daca il pui sa faca un drive test cu masina x si masina y si apoi sa-ti spuna concret care e mai... ok (stiu, si eu urasc acest "ok"... cand spui ok, nu e bine... cand e bine, pai e bine si gata) nu vor sti sa-ti spuna mare lucru pentru ca nu inteleg acele masini. Dar mai conteaza?
    Cat despre Cruze, mie mi se pare o alternativa destul de buna daca ne referim la dotari, motor, spatiu, confort acceptabil sau ergonomie, totul la un pret cu cateva mii de euro mai mic decat o Astra Sedan. Singura chestie pe care o am de obiectat ar fi scaunele, care mi s-au parut ca au sustinere laterala slaba si parca sunt prea inguste. Nu stiu daca doar mie mi s-a parut asa sau chiar asa este.
    Si nu mai compara un simplu Cruze cu versiunea WTCC, sunt doua masini extrem de diferite. Drumuri bune!
    5 0
  • MAFIOTUL GEORGE PTA
    OF SI MIE MI-SE PRUPE SUFLETUL DE MARCA ASTA CA PLEACA DIN EUROPA TOMANA URMATOARE[2015] DUPA PAREREA MEA DACA ERAU DESTEPTI IANKENII PUTEAU PASTRA CHEVROLETUL IN EUROPA SA AIBE VANZARI MAI MARI SI SA SCOATA ODATA PT INTODEAUNA OPELUL DIN EUROPA FIINDCA NUMI PLACE ULTIMILE MODELE URATE IESITE CA MODELE EUROPENE NU BIETUL CHEVROLET CARE NU ARE NICIO VINA IN ASTA SA GANDEASCA LOGIC SEFUL EUROPEI CHEVROLET!
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru