Chevrolet a prezentat noul Corvette ZR1 în cadrul Salonului Auto de la Dubai. Constructorul american spune că acesta este cel mai puternic și cel mai rapid Corvette de serie din istorie, iar debutul comercial va avea loc în primăvara anului viitor.
Chevrolet Corvette ZR1 este propulsat de un motor V8 de 6.2 litri cu indicativ LT5. Unitatea oferă 755 de cai putere și un cuplu motor de 969 Nm. Resursele propulsorului sunt puse în valoare cu ajutorul unei transmisii manuale cu șapte rapoarte sau, în premieră pentru Corvette ZR1, prin intermediul unei cutii automate cu opt trepte. Constructorul american nu oferă informații cu privire la sprintul 0-100 km/h, însă ne spune că viteza maximă trece de 338 km/h.
Noul Corvette ZR1 oferă o apăsare aerodinamică cu 70% mai mare comparativ cu Corvette Z06, iar americanii pun la dispoziție și pachetul ZTK Performance. Acesta din urmă oferă un eleron ceva mai generos, elemente aerodinamice modificate în zona frontală și anvelope Michelin Pilot Sport Cup 2.
De asemenea, pachetul include și setări speciale pentru amortizoarele controlate electronic.Chevrolet oferă pe noul Corvette ZR1 și pachetul Sebring Orange Design. După cum probabil ați intuit, avem în față un kit care oferă o caroserie și o serie de elemente de interior vopsite în nuanța Sebring Orange.
Subscriu și la opinia că se exagerează-n ultima vreme cu goana după CP - nu doar în cazul Corvette - în loc să se favorizeze reducerea masei proprii a (super-hyper) sportivelor. Ăsta-i trendul însă printre cei cu bani în exces (na că era să zic nemunciți. :-)).
Ultimă remarcă: cum era de așteptat, și prețul noii versiuni de top e relativ accesibil în Europa, comparativ cu concurența directă (104.000 euro, deși în unele țări ca Franța așa-zisul malus e de 10.500 euro din cauza obsesiei emisiilor de CO2). La fel e și prețul versiunii *normale*, concurentă a lui 911 Carrera - doar 75.000 euro.
...Inexplicabilă în schimb (dar deloc nouă nici ea) diferența enormă fațță de prețul de peste Ocean (65.000 $ pt noul ZR1), fie și luînd în calcul suplimentul datorat TVA-ului, transportului etc.
De fapt, iată ce scriam eu pe AM (02.03.2016) :
“Devin tot mai convins că noțiunea de mașină supersport ar trebui să fie definită de niște limite: viteză maximă 350 km/h și putere maximă 700 CP (“din fabrică”) – “plaja” n-are importanță. Am observat că ȋmpătimiții (ideii) de viteză se căznesc să argumenteze rostul existențial al “hypercarurilor”: că vor figura la marile licitații de peste decenii, că vor valora atunci mai mult decât ȋn momentul fabricației, că materialele care le compun sunt de o calitate intergalactică etc.”.
Mă rog, să admitem că noul ZR1 nu depăşeşte limitele teoretice, dar în viitor...nu putem garanta. Însă – he-he! – de ce să fiu ipocrit? Da, aţi ghicit: mă încântă reapariţia versiunii de vârf a miticului Corvette.
Dacă tot m-am citat singur, vă mai servesc un pasaj, de data asta mai recent (27.08.2017) : „Mafiotovici... ține-te bine, căci se aude că noul Corvette ZR1 va ieși cu 750 CP “din fabrică”…bietul Nissan GT-R!”...
Cât despre „plajă”, în mod intuitiv ar trebui să se „lase” sub trei secunde...
Concluzia nu lasă loc de echivoc: mamăăăăă, de ce m-ai născut pe-aiiiiici?
Referitor la hyper-car-uri le consider ca un fel de "Prêt à porte " dar n-a venit încă timpul lor pentru mine!
La urma urmei, contează glasul specialistului, ȋn speță IIHS, care afirma ȋn anii trecuți: “New crash tests demonstrate the influence of vehicle size and weight on safety in crashes; results are relevant to fuel economy policies […] If automakers downsize cars so their fleets use less fuel, occupant safety will be compromised”.
Cu toate acestea, teoria “inutilității grotești a vapoarelor americane” (de obicei emisă de cei cu “cultură auto solidă”, care excelează ȋn elocvență cifrică & calitativă pro-germană) #rezistă :) Pretutindeni pe Glob.
Si daca se lovesc 2 Silverado la 90 mile/ora frontal, o scapă vreunul?
Cred ca este in ADN-ul lor: s-o am pe cea mai mare! (putere, casa, mașină, ....). Asta le este cultura, trebuie s-o accept ca stare de fapt, nu sunt obligat sa fiu de acord.
Din experiența mea acolo: sunt super onești, nu te deranjează daca nu-i deranjezi (dezechilibrați sunt peste tot si sunt direct proporționali cu numărul populației), dar trăiesc într-o mare minciuna.