Motorizarea lui Chevrolet Corvette Z06 a fost certificată SAE cu o putere maximă de 650 CP, devenind cea mai puternică din oferta de serie a înregului concern General Motors.
Esential
802
Nm oferă motorul V8 al lui Corvette Z06 între 2.500 şi 5.400 rpm, fără ca această valoare să reprezinte cuplul maxim.
General Motors a publicat specificaţiile tehnice ale motorizării V8 de 6.2 litri care echipează noul Corvette Z06, prezentat în ianuarie la Salonul Auto de la Detroit.
Cea mai performantă versiune a noii generaţii Corvette este echipată cu cel mai puternic motor oferit vreodată de General Motors pe un model de serie: noul V8 de 6.2 litri livrează 650 CP şi 880 Nm. Datele tehnice oficiale au fost publicate la cinci luni de la prezentarea modelului, la vremea respectivă fiind specificat faptul că motorizarea oferă peste 625
CP. Între timp, modelul american a primit certificarea internaţională SAE pentru nivelul său de putere ridicat, depăşit în oferta actuală a celorlalţi producători doar de supercar-uri precum McLaren P1, Porsche 918 Spyder, Ferrari LaFerrari, Ferrari F12 Berlinetta, Lamborghini Aventador şi Ferrari FF.
Vă prezentăm noul motor LT8 de la General Motors, de 6.2 litri. Este ceea ce ei numesc un "small block", bazat pe unitatea aspirată din dotarea lui Stingray şi modificat serios pentru a livra cel mai ridicat nivel de putere oferit vreodată de un model de serie de la GM.
Corvette Stingray, noua generaţie a supercarului american
Motorizarea V8 de 6.2 litri se numeşte LT4 şi este supraalimentată cu un compresor mecanic Eaton de 1.7 litri.
Cuplul maxim asigurat de noul motor V8 al americanilor este de 880 Nm şi este livrat încă de la 3.600 rpm, în timp ce puterea maximă este furnizată la 6.400 rpm. Între turaţia de ralanti şi 2.800 rpm, şoferului i se pun la dispoziţie între 619 şi 847 Nm, mai mult decât la oferă unele modele de performanţă la capitolul "cuplu maxim".
Pe deasupra, 90% din cuplul maxim disponibil (adică 802 Nm) este livrat între 2.500 şi 5.400 rpm. Puterea poate fi gestionată fie printr-o transmisie manuală cu şapte trepte (echiparea standard), fie cu ajutorul unei automate cu opt trepte, iar toate resursele sunt trimise roţilor din spate.
Corvette Z06: primul teaser al sportivei americane înainte de debutul de la Detroit
Transmisia manuală standard are şapte trepte. Este al doilea model din lume care oferă această dotare, după noua generaţie a lui Porsche 911 (991): În imaginea de mai sus avem levierul care controlează automata cu opt trepte, un alt motiv de mândrie pentru americanii de la GM.
În comparaţie cu generaţie precedentă a lui Corvette Z06, cuplul maxim a crescut cu 40%, depăşind chiar şi valoarea versiunii de performanţă ZR1 a Corvette-ului respectiv, în contextul în care motorizarea a pierdut aproape 800 de centimetri cubi.
Puterea maximă a crescut şi ea, cu 29% în comparaţie cu vechiul Z06, respectiv cu 12 CP în plus faţă de versiunea ZR1. Reprezentanţii General Motors nu au vorbit încă despre un succesor al lui ZR1, dat fiind specificaţiile impresionante ale noului Z06, dar un model şi mai puternic în gama Corvette nu ar fi exclus. Pentru moment, cei de la GM nu au precizat timpul necesar lui Corvette Z06 pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi nici informaţii precum consumul mixt sau data de la care va fi disponibil modelul.
GM îşi lasă clienţii de Corvette să-şi asambleze singuri motoarele
Via GM
oricum o dai 30% din 650 de cai sunt cam 200 de cai .. ceva este in neregula cu afirmatia (in afara de gramatica)
Simpatica masina. Poate face si altceva decat "liniute" ?
Masina asta te asigur ca stie sa faca foarte multe in afara de liniute :) Si le face foarte bine.
Pe langa asta, in realitate arata ca desprinsa dintr-un film SF. Este absolut superba.
pacat ca ai nostri ne omoara cu taxele
Una peste alta, bravo, domnule...Mark Reuss. Din fericire, administrezi ce-a mai ramas original din fostul GM, anume GM North America (GMNA). Ai gresit si dumneata, de exemplu in mandatul Akerson (dar, fata de Buick, tot nu faci nimic radical). Pe viitor, mi-as dori sa te straduiesti mai intens (poate impulsionezi ideea larg vehiculata a unui nou...Grand National, dar nu "croit" pe Cadillac ATS, OK?) si sa incerci sa...iei distanta fata de "cancerul" Opel Motors, pana nu va incepe sa faca "metastaze" peste Ocean cu downsizing si Diesel de Fiat. Succes!
In fine incepem sa vb si il intreb daca se apuca de aspirat pitzipoance de si-a luat asa masina si normal ca la pufnit rasul.
Mosul meu a dat $17K cash si o pune la container de o duce in Hamburg cu gandul de a o vinde in EU cu 30 mii eu spera el.
Am ridicat capota si studiat-o jur imprejur si intradevar era foarte ingrijita si ceva modificari minore de performanta si estetica.
Fred zice ca a mai facut asta cu ani in urma si ia iesit multumitor.
Ce bine e la pensie.
Eu cred ca Fred asta al tau duce in Europa Vette-ul cu plinul facut. Daca vinde si benzina din rezervor cu o reducere micuta fata la pretul la pompa de pe Batranul Continen s-ar putea sa-si scoata biletul de avion -))).