Chevrolet Camaro ZL1, mai puternic şi mai ieftin decât supercar-urile "tradiţionale"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Chevrolet a prezentat detaliile tehnice complete ale celei mai puternice iterări a lui Camaro dezvoltate vreodată. Vorbim de ZL1, un model de 580 CP, echipat cu un V8 LSA de 6.2 litri, supraalimentat cu un compresor mecanic, care poate atinge o viteză maximă de 296 km/h şi accelerează de la 0 la 100 km/h în 3.9 secunde (transmisie automată). În cazul manualei, ZL1 este ceva mai lent, având nevoie de 4.0 secunde pentru "sută" şi fiind capabil de 289 km/h. Chiar şi aşa, modelul ne arată ce înseamnă muscle car şi oferă cu 20 CP în plus faţă de Audi R8 GT, cu 175 CP mai mult decât Maserati GranTurismo şi cu 15 CP în plus faţă de Mercedes-Benz SLS AMG.
De parcă puterea suplimentară nu ar fi suficientă, modelul se mândreşte şi cu un nivel superior al cuplului motor. Modelul se mândreşte şi cu un nivel de putere superior lui Ferrari 458 Italia, cu un cuplu mai mare decât Aston Martin DB9 V12 şi cu un raport putere/greutate mai bun decât cel al lui Porsche 911 Carrera GTS. În SUA, Camaro ZL1 se va lupta cu Ford Mustang Shelby GT500, despre care se spune ca va depăşi pragul de 620 CP.
Pentru moment, nu există informaţii privind eventualul debut al acestui model pe piaţa din Europa, unde ar costa echivalentul a 40.300 de euro, dacă facem conversia la preţul de listă din Statele Unite ale Americii.Camaro ZL1 se mândreşte şi cu o suspensie avansată, numită MagneRide. Aceasta are amortizoare cu fluid MagnetoRheologic (particule de fier în suspensie sintetică lichidă) şi face 1.000 de ajustări pe secundă. Pentru a fi potrivit atât pentru pasionaţi şi piloţi, cât şi pentru novicii musclecar-urilor, Camaro ZL1 are cinci setări ale sistemului de control al tracţiunii, cu toate că acesta este optimizat evident spre performanţă. Debutul va avea loc la Salonul Auto de la Los Angeles.
Via | Carscoop
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din LOS ANGELES 2011
-
Automarket vă prezintă Salonul Auto de la Los Angeles așa cum l-am văzut de la fața locului. Mult mai slab decât cele europene, dar cu unele vârfuri care trebuie subliniate. (20.11)
-
Chevrolet a adus la Salonul Auto de la Los Angeles noul său sedan de clasă medie de talie globală, Malibu, alături de Camaro RS Cabrio şi de o ediţie specială a muscle-car-ului, botezată Hot Wheels. (18.11)
-
Deşi au avut ceva probleme cu lansarea noii generaţii CR-V, cei de la Honda le-au rezolvat rapid şi au putut expune crossover-ul în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles. (18.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Ca sa nu mai vb de o traditie greu de egalat.
Si inca ceva,Camaro arata mai bine decat Maserati,sls .... etc.
2.aceasta masina nu se vrea o manina de lux gen mercedes SLS AMG, dar e o masina pur sportiva, incisiva, bruta in care ai parte de mult mai multe senzatii decat in restul jucariilor cu care s-a facut comparatia in articol (poate exceptie sa faca Porsche care ofera si variante mai spartane)
3.in concluzie fiecare alege ce doreste, in functie de ce vrea de la o masina
au reusit sa scoata sub 100cp/l dintr-un motor supraalimentat.
tehnica asta e geniala. sa ne uitam in curtea altora, si puteri echivalente din motoare mai "umile" si cu ani lumina in fata acestui obez de 6200cmc
Pe mine nu ma impresioneaza ce au reusit sa scoata din cilindreea de camion, iar o cutie manuala nu si are rostul pe aceasta hardughie... Consumul?
Cred ca nu depaseste 300km/h (pt ca are o cisterna cu combustibil atasata) :)) Serios vorbind, sa nu depasesti 300km/h inseamna ca la capitolul aerodinamica stai f prost....
Valoarea ei in Europa raportat si la costul de intretinere tinde catre 0, aici un hot hatch pare suficient.
Pt SUA e OK.
All the best!
La capitolul asta Maserati si SLS sunt in urma lui ZL1.
binenteles ca industria auto este o mare caracatita si nu trebuie sa renuntam la vechile obiceiuri cat timp mai putem stoarce de la prosti bani grei.
atat cu "suspensia minune" cu particule de metal in ulei si care e controlata prin magie, cat si motorizarile cu combustie interna cosmetizate cu motoristi electrice, sa fie mai la moda, eco.
imi place, arata frumos, are putere, dar e un dinozaur. e demn remarcat in anii 1990
Struguri sunt acri cand ......
Si multi au fost spalati la creier si nu isi dau seama ca li se ofera masini de scurta folosinta de majoritatea firmelor auto europene.
Masini care dupa 5 ani merg la casare.
De fapt asta este trendul dar eu ma multumesc cu motoarele de otel care scot putini cai putere timp de 60 - 70 de ani.
Si pentru ceilalti care se tot certau pe aici: Americanii nu pun accent pe interior si plasticurile sunt de calitate proasta si intradevar daca te iei la intrecere cu un M3 prin serpentine nu te gandi ca il poti depasi, are un control al directiei mai bun decat Camaro, dar daca circurili regulamentar poti sa treci fara probleme prin curbe.
Per total este o masina pentru cineva care vrea viteza, un sunet de invidiat si sa fie ceva diferit mai ieftin care sa dea bine langa un Mercedes, BMW, Bentley etc.