Esential
44.900 | de euro este preţul de pornire pentru Camaro în România. |
La mai puţin de o lună de la lansarea sa oficială pe piaţa autohtonă, noul Chevrolet Camaro a intrat deja în garajul unui român. Primul exemplar al muscle-car-ului american şi-a găsit un proprietar în Bucureşti, dealerul Rădăcini finalizând deja achiziţia.
Cu preţuri pornind de la 44.900 de euro cu TVA, pentru varianta coupe, şi 49.900 de euro, pentru varianta cabrio, Camaro nu a stat prea mult în showroom. Clientul român a optat pentru pachetul Aniversar de 45 de ani, care a mai scos din buzunar încă 2000 de euro. Alături de acesta, clienţii din România mai pot alege şi pachetul Transformers, estimat la aceeaşi valoare.
Nicolae Sorescu, directorul grupului Rădăcini, a declarat: "Chevrolet Camaro a trezit interesul clienţilor şi am primit solicitări de ofertă la câteva zile după ce l-am expus în showroom-ul din Bulevardul Timişoara. Un nou contract de vânzarea fost semnat în Constanţa şi ne aşteptăm ca la începutul anului să se concretizeze şi alte solicitări pe care le-am primit. Judecând după cererile înregistrate până acum, suntem îndreptăţiţi să credem că Chevrolet Camaro va avea succes în România. Bineînţeles, nu vorbim de volume pentru că este un model de nişă, însă discutăm despre o cerere îmbucurătoare în acest segment."
Ca suntem de 2 ori mai bogati e clar din pret, dar din comparatie rezulta ca suntem de o mie de ori mai prosti daca vom cumpara vreunul de la radacini :)
Desi pietele ca si marime sunt pe undeva comparabile, trebuie tinut cont de cativa factori:
1. Taxele. In Europa (implicit Romania) platim taxe de ne sar capacele. Cu cat e un guvern mai "socialist" cu atat va taxa omul de rand mai mult. In mult blamata America exista inca state care au taxe zero.
2. Sistemul medical in Europa este gratuit. In America nu. Platesti pentru absolut orice, chiar daca ai asigurare medicala platita din buzunarul tau (ma refer la John Doe, nu la miliardari)
3. Invatamantul in Europa e gratuit. Dincolo de ocean platesti zeci de mii de dolari pe an in facultate.
Exemplele pot continua, dar cred ca am acoperit in mare parte raspunsul la intrebare. Cum v-ar conveni mai mult? Sa plateasca guvernul din buzunarul vostru pentru servicii de care ai nevoie (sau nu) sau nu dai nici un ban la guvern si iti platesti singur pentru studii (daca te duce mintea) sau pentru sanatate, cand ai nevoie. Etc.
Americanii au ales un drum, europenii altul. Partea buna e ca fiecare poate sa aleaga in ce sistem ii place sa traiasca.
Revenind la masini, poate americanii nu sunt dispusi sa plateasca pentru un lucru la fel de mult ca si europenii (Marketing). Poate stiu sa faca business mai bine si sa obtina un pret mai jos (Negociere). Poate au o piata de desfacere mai mare si isi permit sa cumpere in volum mai mare si implicit la un pret mai mic (Geografic). Poate ... poate .. poate.
Sunt multi factori dar daca nu stii nimic, atunci sari cu gura si injuri, iti bati joc si blamezi. Fiindca pana acolo te duce nivelul de cunoastere.
Ca de obicei raman (inca) siderat de comentarii gen "boul cel mare" facute de pitici intelectuali pe care ii freaca grija de cum isi cheltuie unul sau altul banii. In loc sa-si bata capul cum sa faca si el bani sa-si permita sa-si cumpere (macar din Germania) masina la care viseaza.
Speranta mea este ca oameni cu bani de genul celui care isi permite o masina scumpa in Romania, sa ajunga in posturi cheie si cu un dram de bun simt sa puna pe picioare sistemul asta stramb si putrezit care distruge sistematic vietile a milioane de oameni. Poate intr-o zi vom avea o clasa sociala medie bine inchegata, libera si constienta de puterea pe care o are. Atunci lucrurile isi vor intra din nou in fagasul normal. Din pacate uneori drumul pare ingrozitor de lung ...
Camaro daca a fost vandut mai intai in America... a fost fabricat in America, deci taxele, combustibilul, etc..., distanta e mai scurta, deci, mai ieftina.
Acum nu stiu daca vor fabrica Camaro si in Europa sau in alta parte a planetei.
Deci zarnesteanu nu a explicat bine cu sistemul medical, etc...
Dar cu clasele scolare... asta nu stiu... daca platesti sau nu.
Cert este ca ORIUNDE platesti facultatea!
care-i concurenta europeana pentru Chevy Camaro (luand in considerare aproximativ dimensiunile si puerea motorului)? eu zic Bmw 6, mercedes E coupe, Jaguar XK eventual Porsche 911 sau Maserati GT.. te rog corecteaza-ma daca gresesc, dar oricare dintre astea sunt la pret dublu cel putin si totusi se vand mai bine, cel putin la inceput sunt convins ca intro luna peste 1 bucata. deci cerere imbucuratoare?
E mai mult o chestie de marketing, plina de optimism, ca lumea sa inceapa sa vorbeasca, fiind ca nu sunt 100% convins ca totii care vor sa cumpere astfel de masina stiu si iau in considerare Camaro, si poate totusi vor sa fie exclusivi, eventual sa obtina un efect WOW mai ieftin, ca doar raman cu 50 de mii in plus. sa nu mai zic ca sunt in tara de vanzare la 27-28 de mii la 10 mii km (si nu sunt ale mele, nu fac reclama :)), dar asta e o alta poveste...