În urmă cu doar câteva luni, Chevrolet a prezentat noua generație Corvette. Modelul producătorului american este disponibil în versiunea Stingray, iar motorul V8 a fost amplasat central.
Acum, Chevrolet a prezentat noul Corvette Convertible. Noua versiune de caroserie este echipată cu un plafon de tip hardtop care poate fi ridicat sau coborât până la viteze de 48 km/h. Conform oficialilor producătorului american, ridicarea sau coborârea are loc în aproximativ 16 secunde.
Mecanismul plafonului retractabil este alcătuit din șase motoare electrice, americanii renunțând astfel la vechea soluție cu sistem hidraulic. Standard, plafonul lui Corvette Convertible va fi vopsit în culoarea caroserie. În plus, oficialii producătorului de peste Ocean menționează că au pregătit un geam acționat electric de mici dimensiuni și amplasat în spatele scaunelor. Acesta va putea fi operat independent de plafonul retractabil.
Asemeni coupe-ului, noul Corvette Stingray Convertible este echipat cu un motor V8 Small Block de 6.2 litri aspirat natural care dezvoltă 502 CP (în echiparea cu evacuare de performanță) și 637 Nm.
Resursele sunt gestionate de o transmisie automată cu opt trepte și dublu ambreiaj. Pentru moment, oficialii Corvette nu au publicat informații referitoare la performanțele versiunii cu plafon hardtop.
Cred că-i trebuie și-o baterie de Tesla. :-)
Anyway (cu riscul să-l deprim pe amicul @zărne), de când cu lansarea lui C8 pot spune doar:
*Corvette? -- Odihnească-se-n pace.* :-(
In legatura cu motoarele electrice de la acoperis, iarasi sunt 100% cu ei. La acoperisul unei decapotabile in primul rand iti pica ceva ce tine de sistemul hidraulic. Pompa, garniturile la cilindri, liniile de transmisie, switch-urile, etc. Pe undeva, cu timpul incepi sa pierzi presiune. Daca totul e electric, e mult mai fiabil, si probabil mai usor de diagnosticat pe scanner. Deci, dupa mine are sens tot ce au implementat pe noul Corvette. Asa ca: Long live the (US) King :):)
Accept de fapt ca piloată și vreuna din prietenele ei feministo- facebuciste. :-P
@zărne: Corectă comparația cu sist. hidraulic mai puțin fiabil, dar eu voiam să sugerez *îmburghezirea* (negativă cred) a sportivelor.
Și mai clar: sistemul 100% manual al Mazdei MX5 îmi pare ideal.
...Dar deh, trinomul CCC pare inevitabil pogorât și pe sportive.
P.S. Mașina nu-i deloc rea (și nici copie Ferrari)... doar că, în umila mea opinie, NU mai e un Corvette.
Rămâne deci cum am stabilit -- R.I.P.
...Mai clar pentru unii cu neuronu rigid, exista cred io riscul ca presupusul atu al soluţiei cu motor central de pe C8 să se fâsâie lamentabil. :-)
@Alpine77: E părerea ta şi ţi-o respect, deşi a mea e diametral opusă.
Mai exact, după mine e vb. doar de-o reducere de costuri (un singur exemplu, ax cardanic din fibră de carbon lipsă), iar avantajele-s mai mult teoretice.
...Pe lângă multiple minusuri ref. la răcire, izolarea habitaclului de zgomot+căldură motor etc.
OK, tehnologia a mai progresat de la epoca De Tomaso Pantera, dar îţi pot spune că 2-3 zile am fost semi-surd după ce-am forjat una (acum 20 de ani, dar nu asta-i relevant.)
Ceva funest îmi șoptește perfid în urechile duhului că asta a fost cam...tot. Corvette a însemnat inclusiv o dulce nebunie a conceptelor uluitoare, tributare nu doar unor puteri și abilități fantastice, ci și unor idei de design răpitor estetic. Unii însă se dovedesc incapabili să privească înapoi în timp dacă nu cu sensibilitate, atunci "măcar" cu pioșenie...Iar pe snobi, adică pe închinătorii la "actualitate", nu-i poți scoate din tranșeele convingerilor absolute. De fapt, nici nu merită osteneala.
Opinii personale: Sunt super gelos pe acoperisul hard, retractabil in timp super decent, si in timpul mersului la viteze mai mult decat rezonabile. La a mea stau pe loc, si beau si o cafea pana isi trage acoperisul.
Pe langa asta, chiar si versiunea coupe are acoperisul detasabil (il poti baga in portbagaj) si devine un targa. Deci decapotabila devine un pic redundanta, dar e foarte bine ca ai de unde alege.
Referitor la design, eu il gasesc absolut superb, in and out. Singurul lucru care imi lipseste sunt stopurile quatro rotunde, gen Ferrari. Pentru mine era un element estetic absolut superb.
In rest, motorul, transmisia, tinuta de drum totul pare la superlativ, iar primele impresii pe internet sunt covarsitor pozitive. Sunetul e ok, dar dupa ce te-ai spurcat la un AMG sau 911, e greu sa gasesti ceva mai bun. Una peste alta, fata de generatiile anterioare e un salt enorm calitativ si vizual, mai ales la interior. Sunt duse plasticaraia ieftina, finisaje jenante, si ergonomia discutabila. Motorul e enorm si are un potential urias de tunning. Din pacate se pare ca nu au inca nimic asistat electric. Cred ca asta i-ar imbunatati performantele cu cel putin 50%. 502 PC din 6.2L naturally aspirated e un motor care lucreaza lejer, la standardele din 2019.
Una peste alta, cred ca e a doua oara cand zic ca, daca as avea bani, as pune un acont pentru un Corevette. Macar odata in viata mertia sa-ti cumperi una.