În urmă cu trei ani, Chevrolet demara sesiunile de teste ale noii generații Corvette. În tot acest timp, modelul producătorului american a trecut printr-o mulțime de "încercări", iar acum este gata să pună în valoare atuurile cu care a fost înzestrat de inginerii și designerii Chevrolet.
Versiunea de bază a noii generații Corvette a fost botezată Stingray, un nume care a fost folosit în premieră în 1963. Dar poate cea mai importantă modificare adusă de americani constă în amplasarea centrală a motorului V8.
De-a lungul timpului, Chevrolet a dezvoltat o mulțime de prototipuri cu motor central, dar până acum americanii nu au introdus o astfel de configurație pe un Corvette de serie.
Noul Corvette C8 Stingray are o lungime de 4.630 de milimetri, cu 137 de milimetri mai mult comparativ cu vechiul C7. Ampatamentul a crescut și el la 2.723 de milimetri, în timp ce lățimea măsoară 1.933 de milimetri, cu 56 de milimetri mai mult comparativ cu vechea generație Corvette.
În același timp, masa totală a noului model american este de 1.527 de kilograme, un plus de 166 de kilograme raportat la vehicul Corvette.La nivel general, Chevrolet Corvette C8 mizează pe aceleași linii de design pe care le știm deja de la vechea generație. Cu toate acestea, designerii americanilor i-au oferit noului Corvette linii mult mai agresive și mai sportive. De asemenea, aceștia au încercat să vină cu un design care să impresioneze publicul din orice colț al lumii, nu doar pe cel din SUA.
Noua configurație cu motor central nu putea fi trecută cu vederea, motiv pentru care, unitatea cu combustie internă a primit o protecție exterioară din sticlă.
Chevrolet Corvette C8 Stingray mizează pe serviciile unui motor V8 Small Block de 6.2 litri aspirat natural care produce 502 de cai putere (în echiparea cu evacuare de performanță) și 637 Nm. Resursele unității pe benzină vor fi gestionate de o transmisie automată cu opt rapoarte și dublu ambreiaj.
În aceste condiții, accelerația de la 0 la 96 km/h ar urma să aibă loc în mai puțin de 3 secunde.La interior, a opta generație Corvette promite un post de conducere modern. Americanii au pregătit un instrumentar digital de bord, scaune reglabile electric, un volan încălzit și un sistem audio semnat de Bose. Totodată, C8 Stingray va fi echipat cu un ecran tactil central de dimensiuni generoase. Pachetul Z51 propune un sistem de frânare îmbunătățit, un sistem de evacuare sport, amortizoare adaptive și mici îmbunătățiri aerodinamice.
Chevrolet spune că noul Corvette va fi produs și în versiuni cu volan pe partea dreapta, iar pe piața din SUA, prețul de pornire pentru varianta de bază Stingray va fi mai mic de 60.000 de dolari.
Interiorul e o caricatura....iar fanta aia plina cu butonase e de desene animate. Nu mai zic, dispunerea generala a comezilor si stilul lor par sa fie o copie ieftina dupa Ferrari, o chinezarie.
Cu pretul la sfert fata de cel al masinii copiate, i-ar prinde bine si o denumire gen Ferrani sau Fenarri, in buna traditie a lui Adibas sau Panasoric. Te ia groaza cand te gandesti ce bataie de joc e asta, fata de originalul Corvette mk1 si tare m-as mira daca la Maranello nu vor exista niste sprancene ridicate pe la dept juridic.
multi ati scris ca arata a ferrari din orice unghi, insa daca farurile si stopurile nu urla corvette, atunci nu stiu ce o face.
interiorul arata dubios, sau cel putin altfel fata de interirul cu care santem obisnuiti, insa despre calitatea lui ar fi frumos sa vorbim doar dupa ce apar variantele oficiale.
motorul....in varianta de baza, aspirata, masina e racheta. se estimeaza un Z06, iar ZR1 va fi apropiata de 1000 cai . nu vor fi mai rapide pana la 100, insa 100-200 va fi instant. corvette c7 avea o tinuta de drum exemplara pe orice circuit a fost testat, iar acest c8 va trebui sa fie mai bun datorita motorului central
60000 dolari pret de baza si 0-100 in 3 secunde? nu mai seamana cu nici un ferrari la raportul pret performanta, asa-i?
Încleştându-se punctele forte cu cele critice:
(+) motorul V8 aspirat (o splendoare pe roţi…);
(–) arhitectura pocită (chiar că nu m-aş fi aşteptat la această surpriză foarte neplăcută, recte la acest gen de “ascuţime” care l-a “stricat” şi pe Opel, respectiv pe Buick) / deja anunţatul viitor “electric” (sau “viitorul” electric, dacă preferaţi aşa) / porcăria aia de tabletă, care a “halit” cam toate butoanele şi comutatoarele [şi zadarnic aşezată în stil sportiv, adică orientată către şofer, încercând să continue tradiţia statuată de generaţiile C4 (ZR-1) şi C7, că tot impresia de ridicol (îmi) stârneşte], deşi volanul salvează oarecum imaginea unor astfel de dotări;
nu-mi rămâne decât să conchid, cu regret perpetuu şi nespus de amar:
R.I.P. Chevrolet Corvette (1953-2019).
Mărioaro, eşti chiar neroadă, fata tatii! Degeaba ai slujit toată viaţa aceluiaşi concern auto (şi nimeni nu susţine că n-ai făcut-o cu credinţă) – ştii cum se spune: Dumnezeu te-a înzestrat pe de-o parte (cu frumuseţe, cu gingăşie, cu fotogenie, adică…PR), dar te-a privat de ce era cel mai important…Eh, asta e; ne consolăm cu cel mai uzat clişeu al tuturor timpurilor, recte “Nimeni nu este (nu se naşte) perfect”…Şi să nu te împingă necuratul să te justifici cum că “Nu ne permitem să ne sustragem de la specificul şi cerinţele vremurilor” – ai auzit de gestul de onoare numit…demisie??? Care, mă rog, nu se întâmplă defel în rromanika (ba da, însă doar silit de împrejurări, ca de exemplu să te trezeşti cu un şut pe verso din partea CCR), dar nu şi în (încă) “cea mai avansată democraţie din lume” ?! Ei, poftim!
Oricum, sunt conştient că este doar începutul, în sensul că “noul GM” va tot lua decizii menite să “dinamiteze” sensibilităţile fanilor statornici, dar, din fericire, “sistemul imunitar” al unora dintre ei se traduce drept…mintea fortificată în prealabil, eventual mângâiată în continuu cu realizările imuabile ale acelui GM epopeic, celest, irepetabil…astfel că actuala corporaţie poate călca în străchini cât pofteşte…În fond şi la urma urmei, cui îi pasă de dânsa?
Poate am vazut prea multe in ultimii ani si prea putine Ferrari :):):)
Arhitectura cu motor central spate, imi place foarte mult. Eu asa vad o masina sport pura. Imi place ca au "strecurat" un portbagaj in spatele motorului. Un detaliu care m-a facut sa zambesc.
Nu pot sa nu remarc "coincidenta" capacitatii motorului cu una din legendele AMG. Se pare ca cifra 6.2 are cea magic.
Una peste alta, mie masina asta imi place foarte mult. Mai ales cabrio :) i am a big sucker to this.
V8 Small Block de 6.2 litri aspirat natural care produce 502 de cai putere (în echiparea cu evacuare de performanță) și 637 Nm.
altii au de mult pe piata asa ceva:
Ferrari 6.5-litri V12, 800Hp si cuplu 718...castigatorul motorul anului 2018, este considerat o bijuterie....
Dacă toată discuţia despre performanţă se reduce la “ce putere nominală şi ce cuplu motor, raportate la cilindree, rezultă?”, atunci nu m-ar pasiona…Iar dacă te dai pe mâna americanilor demenţi de la ETS (Extreme Turbo Systems), te satură ei de cai…Mai ales pe sfertul de milă.
PS. În esenţă, nu ştiu cât de justă sau cât de relevantă ar fi juxtapunerea V8 – V12.
Prea puțin contează părerea mea *retrogradă* și pur subiectivă (că Vette-ul e mort și-ngropat odată cu C7-ul), da-n orice caz noul C8 seamănă a... Corvette și nu a Ferrari, McLaren etc.
(Btw, dac-ar fi fost după mine, NU l-aș fi prezentat în culoarea roșie.)
Designerii GM și-au făcut deci bine treaba zic io, integrând perfect elemente de stil specifice în noua arhitectură cu motor central.
OK, mai toate supercar-urile actuale arată cam la fel *din avion* și proporțiile suferă un pic mai mult la C8, poate și din cauza caietului de sarcini strict bazat pe gențile alea două de golf în portbagaj.
Mulți cârcotesc c-ar fi prea unghiular-tăios, kitsch ori HotWheels-like, dar cred că atinge exact nervul pasionaților de mașini rapid-sportive... și mai ales accesibile (la modul relativ, fiindcă cei *doar* 60K $ fără taxe-n State pt. Stingray-ul de 502 CP se vor transforma sigur în 90K € dincoace de Marea Băltoacă.)
Mari progrese la capitolul ținutei de drum nu cred că vor fi totuși decelabile, *vechile* propulsii Vette fiind admirabil de sigure / performante chiar și pe circuit (începând cam cu C5 ce-i drept.)
Discuția e oricum ceva mai complicată (inclusiv ref. la excelentul *dinozaur* V8 Small-Block), așa c-o să revin cu prima ocazie tangentă la tema Corvette.
...Sau fie și doar la Mărioara (Zero) Barra(t) :-) pe care o *admir* la o scara și mai @inexorabilă. :-)))
Nici timpul şi nici spaţiul nu-mi permit să abordez o temă care – cel puţin mie – mi se pare foarte interesantă şi anume rivalitatea istorică Chevrolet-Oldsmobile în privinţa motoarelor (mai ales V8). Pot să amintesc doar atât: “Racheta” s-a afirmat drept cea mai avizată divizie în a elabora/proiecta V8-urile cele mai economice şi, totodată, cele mai ecologice din tot concernul (GM), impresionând-o chiar şi pe exigenta EPA. Dar să elimini o asemenea familie de motoare ar fi însemnat o crimă în condiţiile de astăzi…Decizie infamă pe care n-a luat-o nici EPA, nici “pulsul pieţei”; au luat-o nişte “directori” şi “manageri” care aveau oroare de…costuri (aşadar, “maladia” actuală şi globală a industriei auto se bazează pe “simptome” vechi, anticipative…).
Desigur, în mod indiscutabil, Chevrolet rămâne etalonul american al V8-ului cu pretenţii sport. Problema este alta: deloc straniu, pentru Papionul Galben, favorizat (în mod tradiţional) de la “centru” (fiind “alintatul” conducerii), s-au găsit întotdeauna bani. Inclusiv în viitor va fi valabilă această regulă, chiar cu preţul sacrificării lui Cadillac sau Buick [sper să nu (mai) fie cazul, dar, la nivelul lui RC, cu excepţia securităţii asigurate lui Chevy, ca prioritate corporativă, nu există nicio certitudine atunci când vine vorba despre celelalte entităţi].
La urma urmei, ce rost ar avea să protestezi? Mai ales dacă eşti conştient că, pe lumea asta, o puzderie de discriminări sunt nu doar ocrotite, ci şi garantate…legal.