Au trecut deja 4 ani de când Toyota și Subaru au scos pe piață două coupe-uri dezvoltate în colaborare de cele două mari companii japoneze. Toyota GT86 și Subaru BRZ au fost lansate în 2012 pentru a bucura fanii modelelor sportive pure cu propulsie (tracțiune spate) și, chiar dacă vânzările mai degrabă modeste nu au permis dezvoltarea unor versiuni noi (se vorbea la un moment dat despre o variantă sportivă și de un cabriolet pe baza coupe-urilor), cele două modele rămân un reper de sportivitate de bază într-o mare de mașini din ce în ce mai tehnologizate.
Ei bine, Toyota a decis că 2016 este un an propice pentru un refresh tehnologic și estetic la nivelul lui GT86. Iar facelift-ul programat de japonezi își propune să ofere un look mai agresiv și un plus la capitolul ținută de drum celor care mizează pe coupe-ul gamei.
Schimbările estetice sunt vizibile imediat la nivel frontal, acolo unde grila frontală este mult mai mare, iar blocurile optice care adăpostesc farurile LED își schimbă forma.
Spatele este și el modificat, bara posterioară înglobând un difuzor care pare preluat direct din cursele de circuit.Deși Toyota nu oferă încă imagini oficiale cu interiorul lui GT86 facelift, aflăm că japonezii au ascultat criticile și au îmbunătățit vizibil materialele pe care le utilizează. Clienții au acum implicit opțiunea de a comanda o versiune cu Alcantara pe bord și cu scaune mixte piele-Alcantara, mix de materiale care se regăsește, de altfel, și pe fețele ușilor.
Nicio modificare substanțială la nivel tehnic, acolo unde Toyota se limitează la o setare ceva mai rigidă a suspensiilor. Motorul 2.0 Boxer de 200 CP rămâne neschimbat în Europa, însă primește 5 cai în plus în SUA, acolo unde GT86 facelift va fi și prezentat în premieră mondială, la Salonul Auto de la New York. Apariția noului model în showroom-urile europene e prevăzută pentru toamna anului 2016.
via Toyota
Păi dacă tot mergi cu torsul pe asfalt măcar să scoată și ceva scântei nu să îți râdă în nas familiști burtoși din mașini de producție în masă.
motorul e un boxer, nu e un motor ca oricare altul totusi. sa fim rezonabili.
la noi dar si in europa, e rara avis oricum, in state e mai cautata. si acolo aia n o tin stock.
Daca ai fi condus o asemenea masina, n-ai mai fi batut campii.
In primul rand, spune-mi si mie ce Golf sau Focus de 300 HP, iti cumperi 20 000 de euro? In al doilea rand, ai idee ce inseamna 200 cp pe o caroserie atat de usoara, cu tractiune spate? Pai, te asigur ca de de 100 de ori mai manevrabila decat o masina de aia condusa de burtosi.
- sa ma fac burtos si sa imi trag o masina de 300CP sau
- sa raman la greutatea actuala si sa incerc o astmatica de 200CP?
si asa modelu' asta e de 3x brand-uit