Vești interesante venite dinspre suedezii de la Volvo. Marca suedeză a anunțat oficial o serie de informații legate mai ales de modelul S90, sedanul de top al gamei pe care constructorul scandinav o prezintă pe piețele importante pe care este prezent.
S90 Excellence, lounge pe roți în viziune suedeză
Prima informație este legată de lansarea versiunii S90 Excellence, dedicată clienților care își doresc un nivel ridicat de confort și o ambianță de lux. Inspirat din conceptul Lounge Console, construit pe baza lui XC90, modelul elimină de la interior scaunul pasagerului și îl transformă într-o consolă dedicată în întregime pasagerului de pe scaunul din dreapta spate.
Conceput în special pentru piața din China și SUA, acolo unde limuzinele premium din segmentele superioare conduse de șoferi angajați reprezintă un concept întâlnit des în peisajul urban, noul S90 Excellence vine în plus cu elemente de lux precum un mini-frigider ascuns în consola spate, suport încălzit sau răcit pentru paharele din cristal create specialiștii suedezi de la Orrefors, o masă rabatabilă care ia locul unui birou mobil și un sistem entertainment construit special pentru această mașină.
Noul S90 Excellence va fi disponibil exclusiv în versiunea de motorizare hibridă T8, care combină un motor electric cu unul pe benzină care dezvoltă 400 de cai putere.
Cererea masivă mută producția lui S90 în China
A doua veste interesantă este legată de faptul că toate versiunile lui S90 (versiunile clasice, varianta Excellence și versiunea cu ampatament lung) vor fi construite începând din 2017 în noua fabrică pe care Geely, compania care deține Volvo, a ridicat-o în Daqing, China.
Asamblat până acum la Torslanda, în Suedia, modelul construit de Volvo va migra treptat începând cu acest an la nivel de producție spre uzina asiatică, urmând să fie exportat de acolo spre piețele importante ale mărcii, implicit spre Europa și SUA.
Decizia celor de la Volvo și Geely vine după ce analizele interne au arătat că producția modelelor XC90, S90, V90 și V90 Cross Country - toate asamblate până acum exclusiv în fabrica de lângă Goteborg - nu poate să țină ritmul accelerat al cererilor venite pentru modelele din gamă, în special cele pentru SUV-ul XC90.
În acest moment, timpii de așteptare pe piața europeană pentru S90 au urcat la 3-4 luni, în funcție de versiunea comandată de client.
Logica acestei strategii are în vedere și alte două aspecte, spun cei de la Volvo.
În primul rând, Volvo vizează o creștere masivă a vânzărilor din China. Deși marca suedeză nu producea în 2010 nicio mașină aici, anul 2020 vine cu prognoze promițătoare: 250.000 de mașini produse de Volvo în China, adică aproximativ o treime din totalul de 800.000 de mașini vizat la începutul următorului deceniu.În al doilea rând, Volvo se așteaptă la o creștere masivă a cererii pe modele din gamele 60 și 40 odată cu lansarea noilor generații, care vor începe să apară pe piață în 2017. Acestea vor păstra fabrica de asamblare deținută de Volvo în Gent, Belgia, chiar dacă scandinavii au confirmat că o parte din producția acestor game - dedicată probabil pieței chineze - va fi împinsă la rândul său spre fabrica din Luqiao, aflată la 350 de kilometri de Beijing. Aici, Geely va produce și modelele din recent-anunțata gamă Lynk&Co, al cărui prim concept a fost prezentat acum două săptămâni într-o serie de fotografii oficiale.
O contradictie flagranta-n termeni care nu [mai] deranjeaza insa pe nimeni - doar spre asta ne-ndreptam cu totii, condusi de stim-noi-cine spre dezastrul final: un pseudo-socialism corporatist cu nuantze fasciste.
Lasind insa geopolitica deoparte, S90-ul isi justifica cererea accelerata prin calitati indubitabile, care-l fac un concurent redutabil al tripletei germane Mercedes-Audi-BMW.
Asta-i de fapt si una din putinele calitati ale capitalismului, fie el deghizat in alte abureli - progresul prin concurentza reala, chiar daca si asta-i rezervat doar unui procent mic din "turma".
...Gata, ma opresc - si-asa urmeaza sigur o ploaie de manutze rosii. :-)
isi inchipuie cineva ca or sa trimita otelul din care e facuta masina pana in China? NU, or sa foloseasca otel local, deci calitativ mai slab, deci p..a siguranta pasiva, iar finisajele la interior or sa fie facute de tarani chinezi pt care calitatea premium nu le spune mare lucru, nu le gadile urechea in nici un fel,
Sa produci telefoane in china e una, sau placi de baza, sau procesoare, sa produci ceva manual unde o cusatura trebuie sa dureze 30 de ani e cu totul altceva.
Sper ca macar V900 croos country sa ramana in suedia
Mai mult ca sigur nu cunosti nici tu (ca si multi altii, fiindca nu se discuta deschis pe teme d-astea) ca SI cca. 80% din componentele high-tech ale armelor americane-s fabricate... in China, da.
Sau ca BMW Motorrad fabrica de multa vreme - si nu doar asambleaza - o groaza de motoare... impecabil produse tot in China.
...Ori ca cel mai capabil computer din lume e unu' chinezesc de 6 ani la rind, si-n plus NU utilizeaza niciun component vestic.
La fel de adevarat e si ca destule stifturi-ragalii etc :-) se fabrica tot acolo, dar astea nu-s supuse CTC-ului exigent al firmelor cu pretentii, cum continui sa cred ca e si Volvo.
te rog frumos, mai citeste inca odata comentariul meu, exact ce spui tu despre calculatoare si componente high tech am zis si eu, exact acelasi lucru, doar ca aici nu vb de rahaturi tehnologice ci de o masina premium care mai inseamna si altceva decat calculatoare si displayuri, eu privesc sumbra folosirea otelurilor locale pt structura de rezistenta a masinii, si inca si mai sumbru chestiile de finete ale interiorului, care un chinez infometat si obosit dupa 12 ore de munca zilnica in fabrica o sa isi cam bage P....A, daca pe un volvo asamblat in suedia pot sa bag mana in foc ca nu o sa se dezlipeasca nimic din interior dupa 20 de ani, nu pot sa am aceeasi siguranta cu ceva asamblat in china, sau ca nu or sa scartaie chestii prin bord cand prind 200 la ora. Si mai rau, in suedia pot sa fiu sigur ca adezivii si alte subtante sunt cat se poate de putin toxice ( nu absolut netoxice, nu exista asa ceva, dar cat se poate de putin ) pt ca suedezii sunt super maniaci la controale si sa nu isi intoxice odraslele cu substante cancerigene , dar in china li se RUPE, si nu ii controleaza nici o P...A.
daca nu este asta atunci poate e din cauza ca am folosit cuvantul P..A?
daca nu e nici asta atunci sa nu imi spuna cineva ca el chiar crede ca volvo o sa transporte otelul pana in china sau ca scaunele si pieile si tot interiorul vor fi transportate toate din suedia si doar asamblate in china, cine crede asta este copil.
"""""Those three models ( XC90, S90 and V90 ) -- as well as the high-riding V90 Cross Country wagon -- are made in Torslanda. Falck told ANE that it is a weekly challenge to get enough material from suppliers to keep pace with orders for its 90-series vehicles. That’s one of the reasons he provided a conservation global sales forecast of 40,000 for the V90 and 20,000 for the S90. "Do I think we can sell more? Yes," Falck said"""""
pt cine stie sa citeasca printre randuri inseamna ca S-urile produse in china vor folosi materie prima chinezeasca. or sa platesc 80000 pt un Rdesign facut cu otel chinezesc, cu piei vopsite in china, asamblate cu lipici chinezesc, toate facute si asamblate de muncitori stresati, obositi, flamanzi , imi pare rau, eu asa ceva nu cumpar, sa cumpere vitele din SUA.
aaaa , daca muncitorul din china ar fi platit la fel ca ala din suedia, daca ar avea acelasi program de lucru ca ala din suedia, daca normele toxicologice ar fi echivalente cu cele europene, atunci da, as cumpara, dar astea sunt vise.
Uite, eu de ex. dac-as fi fost la fel de radical-purist ca tine n-as fi cumparat in vecii vecilor un Suzuki fabricat in Ungaria, cu muncitori platiti de 4-5 ori mai prost ca-n Japonia (desi ceva mai bine ca la noi totusi.)
Si, ca tot veni vorba, muncitorii chinezi nu mai sint de-o vreme asa... fomisti cum se zvoneste. :-)
Afla insa ca Swift-ul meu Sport 1.6 merge impecabil si dupa 10.000 km - facuti doar in citeva luni, citeodata plecind cu el fara treburi, doar din placerea de a-l conduce - nici nu zdroncane-scartzaie deloc, desi am fost nevoit sa-l rulez uneori si pe drumuri jalnice si-i full de plastice tari inauntru. :-)
Ce-i drept, nu-i o masina din "liga" Volvo (urasc termenul strutzo-camiloid "premium" si evit sa-l folosesc), dar la
Iti doresc oricum... chiar sa ai cei 60-80K euro pt un S/V/XC90 "made in Sweden" !! - fiind convins ca n-o sa patesti ca un amic de-al meu care (mai demult ce-i drept) a injurat o saptamina aflind la service ca S40-ul lui mereu defect are tehnica Renault...
nu imi e frica de motor, is facute in suedia, cred ca am explicat cu lux de amanunte ce probleme vad eu , structura de rezistenta si unele materiale folosite la interior, mai ales volatilele
ungaria este totusi in europa, ungaria are totusi o cultura automobilistica, ungaria se supune regulilor europene in ce priveste materiile toxice, comparatia cu china nu este adecvata.
plu de asta 10000 de kilometri e nimic, o masina se vede la 200 000 cum a fost facuta , cu mainile sau picioarele.
"All BMW Motorrad's motorcycle production takes place at its plant in Berlin, Germany, although some engines are manufactured in Austria, China, and Taiwan. Most of the current motorcycles in BMW Motorrad's range were designed by David Robb, who was the company's chief designer from 1993 to 2012 when he was replaced by Edgar "
"The Tianhe-2 supercomputing cluster, deployed at China’s National University of Defense Technology, is powered by Intel’s Xeon E5-2692 processors and Xeon Phi 31S1P co-processors"
"Unlike the Tianhe-2, which used Intel Xeon chips to take the top spot, the processors inside the Sunway TaihuLight are homegrown. At each of the machine’s 40,960 nodes, the supercomputer uses a new 260-core chip, designed by the Shanghai High Performance IC Design Center."
...Cit despre motoarele (si nu motocicletele) BMW produse SI-n China, ce sa mai zic? Sa ma / te repet poate?
(By the way: macar fiindca am scris timp de 7 ani la cea mai citita revista moto romaneasca - ba chiar ultimii 2 am scris-o singur - ma obliga sa nu postez comments-uri de-a-n pixu' p-aici.)
In rest, toate cele bune... si ramine cum am stabilit. :-)
Acum dacă s-au întins s-au și stricat.
Orice ar zice Volvo despre aceeași calitate și aceleași standarde, se știe că astea sunt doar declarații pentru presă.
La fel zicea și Toyota despre mașinile produse în Africa de Sud. Și dacă vedeți o corolla produsă în 2007 în Japonia și același model venit în 2008 din Africa... Deci să lăsăm aburelile. Care aveți Volvo luate de noi, mai ales motoarele vechi de 2,4 litri, țineți cu dinții de ele băieți. Astea noi vin cu o mulțime de gadgeturi care să îți ia ochii și să te ducă prin service cât mai des.
Nu stiu cum am stabilit, dar asa ramane :)
Motivul pentru care Volvo muta S90 in China nu are nicio legatura cu ce publica marketingul lor, vrajeala cum ca trebuie sa astepti 3-4 luni si ei nu vor asta. Acum cativa ani cand mi-am luat masina am asteptat din iunie pana in octombrie, si nu se lansase noul XC 90 sau XC 60.
Ca atare nu perioada de asteptare este motvul deciziei de a mut limuzina in China (apoi sa o importe cu taxe in Europa) ci altul, mult mai pragmatic:
Asa cum l-au marketat pe S90, nu are nicio sansa in lupta cu limuzinele germane de clasa mare germane. Serios acum, cine da 70-80,000 euro pentru un S90 full cand de banii astia iti iei AUDI, BMW sau Sklase doatate cel putin la fel de bine cu valoare de revanzare dubla fata de Volvo??
Anticipand acest lucru, pentru cateva mii de masini care se vor vinde annual in Europa, au preferat sa se mute in orezarie la ei, unde vor vinde oricum mai multe S90 intr-o luna decat in Europa intr-un an.
Ca vor scadea calitatea la S90ul din China nu stiu daca este adevarat, dar cu siguranta vor scadea costurile si este foarte posibil ca un S90 adus pe vapor sa fie mai ieftin decat unul produs in Suedia. Iar daca asta este adevarat, atunci vor mai putea umbla si la preturi, pentru ca ce au la lista acum este greu vandabil.
Vor pastra aici modelele de volum ale suedezilor, respectiv cross overe-ele.
Loncin producea deci pentru BMW Motorrad peste 35.000 motoare inca din 2012, cind nivelul productiei nemtilor era un pic peste 100.000 exemplare (nr. crescut la cca. 136.000 in 2015 - crestere sustinuta-n principal de modelele accesibile gen GS650, adica taman alea de au motoarele fabricate-n China ).
Ceea ce ma mira (si nu prea de fapt) e insa tupeul fantastic al celor care nu... tac macar, chiar atunci cind sint pusi in fata evidentzelor de necontrazis - fiindca sa-si recunoasca nestiinta ar fi prea de tot...
ce spui poate parea logic la prima vedere, dar numai la prima vedere, ce reiese repede din comentariul tau e ca nu prea stii preturile la BMW, audi si merc
un S90 configurat la 80000 de euro
aceleasi optiuni si motorizari echivalente la ceilalti te duc cu pretul dupa cum urmeaza, seria 5 la 85000, a6 la 92000, E klasse la 95000
deci cum poti sa spui ca de banii de S90 iti iei S klasse, deci o masina deja din clasa superioara, si echipata bine, si la pret mai mic decat un Eclasse dotat binisor, nu excelent.