Cererea pentru mașini diesel continuă să scadă în Europa: cota de piață a ajuns la numai 31.3%

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Vineri, 06.09.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mașinile diesel au avut în Europa o cotă de piață de numai 31.3% în al doilea trimestru al anului. Singura piață europeană în care înmatriculările de mașini diesel au crescut a fost Germania.

Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA) a publicat în această săptămână un amplu raport cu privire la cererea pentru mașini în funcție de motoarele utilizate de acestea pentru perioada aprilie-iunie 2019.

Astfel, asociația remarcă o continuare a trendului de scădere a cererii pentru mașinile diesel, în contextul în care cota de piață a acestora a fost de numai 31.3%, în scădere de la 36.3% în perioada similară a anului trecut. Astfel, au fost înmatriculate 1.286.000 de mașini diesel, comparativ cu cele 1.538.000 de mașini diesel din perioada similară a anului trecut.

Interesant este însă că Germania este singura țară din Uniunea Europeană în care cererea pentru mașini diesel a înregistrat o creștere: 3.5%, la aproape 318.000 de unități.

Între timp, cota de piață a mașinilor cu motoare pe benzină a ajuns la 59.5%, în creștere de la 56.7%, ca urmare a cererilor puternice venite din principalele piețe europene, cu excepția Germaniei.

Cea mai mare creștere a înmatriculărilor de mașini cu motoare pe benzină a fost înregistrată în Lituania (+60%), în timp ce România ocupă locul doi în acest top cu o creștere de 38%.

La rândul ei, piața de mașini cu sisteme de propulsie alternativă a înregistrat o creștere puternică și a ajuns la 9.2%.

În această categorie sunt incluse mașinile hibride, plug-in hybrid și electrice, iar ACEA notează că înmatriculările de mașini electrice aproape s-au dublat în Europa comparativ cu perioada similară a anului trecut, la aproape 64.000 de unități.

În același timp, piața de mașini plug-in hybrid continuă să fie pe scădere la nivel europeană (-13%), cel mai probabil că urmare a eliminării subvențiilor acordate de unele state vest-europene și a interesului mai mare pentru mașini electrice.

Via ACEA

Comentarii (4)

  • Acum trebuie sa vine DPF bozo diesel sa ne explice ce inseamna tehnologia diesel. Alti muci dati in fasole!
    13 6
  • @Kotewhatever: te bantui? Fara niciun pic de efort? Ce frumooooos :)

    Da, Diesel e in continuare cat se poate de puternic si pe val. Germanii il cumpara din nou in numar tot mai mare pentru ca s-au convins de cretinismele electrice.

    Pentru cei care au deschis televizoarele mai tarziu, reamintesc ca noile Diesel cu dpf sunt mai curate decat Otto fara si chiar decat unele Otto cu.
    3 14
  • @PMC esti in eroare grava. Sau in negarea realitatii. Zi-i cum vrei, dar te ascunzi dupa deget si bagatul capului in nisip nu te ajuta. Nu trebuie sa ne crezi pe noi, Uite aici un link cu un reportaj facut de nemti, Deutche Welle.

    https://www.youtube.com/watch?v=hcXjVxaKzv4

    Daca nu stii engleza, imi pare rau pentru tine. Ai avea foarte foarte multe de invatat din astea 28 de minute.
    5 4
  • You made my day! Noile diesel cu dpf mai curate decat decat unele otto cu DPF.....Sa stii de la mine ca, litera D nu este acelasi lucru cu litera G DPF, GPF, Gps toate sunt la fel pentru tine..Vezi ca ai sarit din nou ca un pacalici?.Iarasi ai citit pe undeva, caci de la tine putere , nu vine nimica. Apropos de bantuit. Esti cumva fantoma?
    6 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru