Tesla a prezentat în 22 noiembrie noul pick-up electric Cybertruck, care va fi produs la uzina din Statele Unite de la sfârșitul anului 2021.
Așa cum a procedat și în cazul celorlalte modele ale sale, Tesla a deschis pre-comenzile pentru noul Cybertruck imediat după prezentarea oficială. CEO-ul Elon Musk a anunțat că, după primele 24 de ore, pick-up-ul electric a primit deja aproape 150.000 de pre-comenzi.
"Până acum avem 146.000 de pre-comenzi pentru Cybertruck, dintre care 42% pentru versiunea Dual Motor AWD, 41% pentru versiunea Tri Motor AWD și 17% pentru versiunea Single Motor RWD", a scris Musk pe contul de pe rețeaua de socializare Twitter.
Totuși, este important de menționat că pre-comanda pentru Cybertruck se face prin plata unui avans de numai 100 de dolari (SUA), respectiv 100 de euro (Europa). În schimb, pentru Model 3 sau Model Y, Tesla a cerut un avans de 1.000 de dolari, astfel că este posibil ca numeroși potențiali clienți să fi efectuat o pre-comandă fără să aibă intenția reală de a cumpăra Cybertruck, mai ales că avansul poate fi returnat.
De asemenea, este interesant că doar 17% dintre clienți au pre-comandat versiunea de bază cu tracțiune spate și autonomie de 400 de kilometri, în timp ce restul au mizat în proporții egale pe versiunile cu tracțiune integrală și autonomii de 482 kilometri și, respectiv, 800 de kilometri.
În plus, versiunea de top Tri Motor AWD va fi produsă abia de la sfârșitul anului 2022.Valoarea totală a unităților Cybertruck pre-comandate până în prezent depășește 7 miliarde de euro.
Via Electrek
Ce pot să zic, cred că acești clienți fac parte din categoria clasei aleia "mai de jos" ( a se înțelege ironia)
1) Nu trebuie sa uitam ca in SUA exista mii de parcuri de rulote - iar americanii adora sa calatoreasca MULT....E drept isi permit acest lucru...
Cybertruck are ca tinta principala acesti pasionati intrucat detine o capacitate de tractare impresionanta....Sa nu uitam ca modelul RENAULT Zoe 2012, cu bateria de 22 kWh, avea capacitatea oficiala de tractare 0 (zero) kg....RENAULT vinde cateva zeci de mii de modele Zoe anual in Europa (cca. 450 milioane persoane) iar TESLA va ajunge, cu 3 modele electrice, deocamdata, la o productie de cca. 400.000 unitati (populatia SUA este de cca. 330 milioane persoane);
2) In SUA autostrazile sunt omniprezente si MAI LATE decat ceea ce vedem noi in Europa iar deplasarile familiale sunt incurajate si sustinute din mai multe puncte de vedere (pretul carburantilor / energiei electrice mai mic, parcuri de distractii si hoteluri / moteluri pentru toate buzunarele etc...)
3) Noi nu am fost in stare sa realizam drumul expres Craiova-Pitesti (120 km) pe care l-am promis americanilor din anul de gratie 2007 - mai este putin si implinim 13 ANI DE MINCIUNI.....Ne laudam in schimb ca, peste 2-3 ani acest drum va fi gata, in conditiile in care:
- este mai ingust cu cca. 20% decat o autostrada dar ATENTIE - este mai scump decat aceasta....
- romanii construiesc AUTOSTRAZI la pret DUBLU, in Euro, fata de bulgari...
4) Avem un talent EXAGERAT in criticarea ALTORA - pentru ceea ce FAC -in conditiile in care, sa va dau doar exemplul concret al Craiovei:
- in 1989 la ELECTROPUTERE lucrau 14.500 de oameni - in ianuarie 2020 vor pleca acasa ultimii 200 de angajati. Statul roman a vandut - via Bombonel & Fathi Taher - unor arabi, fabrica pe 3 milioane de Euro. Acesti proprietari au luat doar pe cca. 20% din suprafata COLOSULUI industrial cca. 30 milioane Euro si se pregatesc sa mai incaseze alte SUTE de milioane de Euro pe restul terenurilor;
- Combinatul Chimic avea 9.000 de angajati (48 de fabrici - uree, NPK, azotati etc - totul s-a taiat si vandut la fier vechi cu exceptia Statiei de tratare ape uzate
- Fabrica OLTCIT avea cca. 8.000 de angajati - acum mai lucreaza cam 4.500 la FORD...
etc
5) Zona Moldovei si zona Olteniei sunt printre cele mai sarace 10 zone din Uniunea Europeana dar suntem plini de penibilitate cand inauguram cu mare fast aprinderea unor beculete prin centrul oraselor incercand sa uitam saracirea oamenilor mintiti cu nerusinare de zeci de ani: va vom face infrastructura (rutiera, feroviera, aeriana etc), vom introduce gaze naturale, vom aduce investitori PE ALESE (stim noi, de ce...)....
Prima oara, sa ne uitam cu atentie, la ceea ce putem noi sa facem CONSTRUCTIV pentru tara (in sudul tarii, anual - zona desertificata se extinde cu cca. 1.000 hectare, daca nu stiati - dar in toata Romania se taie IN DUSMANIE padurile de peste 30 de ani) si abia apoi sa ii criticam cu nesat si invidie, pe altii....
Cyborgii (Vandamii) din Universal Soldier Re-reloaded sau Borg-ii din Star Trek Come Back?
Baietii din Legiune au zis ca prefera totusi camilele...
Asadar sa mergem la cinema, sau mai bine nu, intrucat viata bate filmul!
Daca oamenii capabili care chiar gandesc in tara asta ar ajunge in pozitiile pe care le merita, ar trebui sa ne gandim actiunile si executia lor cu acest lucru foarte clar in minte. Nimeni nu vine aici sa ne vrea binele. Fiecare natiune isi vede interesul ei, vrea sa-si extinda hegemonia si sa capteze resursele naturale cat mai mult. Austriecii sunt de peste un secol rupti de iesirea la mare si asta ii afecteaza enorm. Noi avem totul, dar ne iubim prea putin unii pe altii iar politicienii nostri ne vand ca pe niste curve ieftine pe un pumn de hartii.
Ce spui ca s-a intamplat la Craiova, e de fapt plaga nationala. Daca ajungi vreodata in Zarnesti, o sa vezi ca prin acelasi tratament a trecut si "6 Martie". Astazi e totul o ruina. Si asa va fi mereu, atata timp cat politica de indobiticire a oamenilor continua zi lumina. Totul se pregateste incet si sigur pentru ... schimbare :(:(:(
Nimic oficial deocamdată, dar putem deduce: 1,6 tone în benă şi încă vreo 0,6 tone în cabină (6 locuri) fac aprox. 2,2 tone sarcină utilă.
Sub 2,4-2,5 tone n-are cum trage la cântar BEV-bestia (poate şi mai mult -- v. monococă inox şi mega-baterie), aşa că ajungem la 4.600-4.700 kg, mult peste cele 3,5 tone admise pt. permisul de conducere "normal" (categ. B)...
...Logic ar fi aşadar ca cererea în UE să fie anemică.
P.S. Urmărit cu interes disputa inexo-zărne de la ştirea iniţială, demnă de tomuri doxologice. ;-) (pe pariu că la-ar lăsa ca la dentist pe "genialul" Musk --- care, că tot veni vorba de kilograme, pare din videoclip c-a mai pus pe el vreo 20 peste cele 82 kg găsibile pe net.)
Cam prea obosit acu de disecat conexiuni "vinculoide" a la Giordano Bruno dintre natura umană şi cea divină, mai pot adăuga doar:
Tehnologia e bună -- dar numai până când ne tentează să dăm concediu neuronilor şi procură cu drepturi nelimitate siliconilor. :-)
Bun venit in capitalism! Stiu ca nervii tai sunt axati spre ciuma rosie, dar, daca te uiti mai bine, desfătarea si cheltuielile nesabuite "pe datorie" sunt unul dintre pilonii capitalismului. Lumea e incurajata, indemnata, sa cheltuie haotic.
@zarnesteanu
Interesant ceea ce spui. Oare atunci cand vorbesti despre hegemonie, te gandesti si la UE si SUA? Sau poate ti.e frica doar de mult mai putin influentul (acum) Imperiu Tarist si, chipurile, versiunea lor locala de ciuma rosie? Oare atunci cand spui de oamenii capabili care chiar gandesc in tara asta, te referi la figurile nou-aparute in straiele USR si PLUS, care sunt supusi in mod declarat UE si ar semna oricand un tratat de vanzare a Romaniei?
Oare ti se pare corect faptul ca suntem stransi cu usa ca sa perpetuam metodele care au dus la situatiile descrise de tine si ACE, prin vanzarea bogatiilor tarii la pret de nimic, fara a pretinde niste dividende de fica ca se supara mult-iubitele corporatii (vezi cazul gazelor) ?
Cât despre bula de marketing a Muscoiului, vedem ce se alege mai încolo, după ce se stinge flama. Parcă văd c-a fost doar un mic show pentru reclamă și umflarea acțiunilor, iar concretizarea va fi undeva spre 2022 toamna și foarte departe de zarva de acum....
Clar că-i frecţie la picioru lu Holzindustrie vreo nouă revenire la teoria falsei polarizări "dreapta vs. stânga", dar hai să vă reamintesc două mici episoade -- niciunul corectat-corectabil de vreun vot pro- sau contra.
1. Momentul OMV, cu responsabil pt vânzarea pe nimic a petrolului-gazelor-etc a fost "stânga" (recte Bombonel, dar nu de capu lui.)
2. Anemica opoziţie la jaful Schweighofer (proiectul ăla de lege anti-export cherestea câţiva ani)... când sabotorul fuse Klaus Werner (adicătelea "dreapta" s-ar zice.)
Cât despre Cyber-ce-o-mai-fi-el, rămâne cum am stabilit: va avea succes, că aşa sună ordinul pe unitate. :-)))
Cred ca stii foarte bine ca asemenea decizii (si altele, oho!) nu sunt luate de bunavoie. Sunt loate cu para-ndarat, cu constrangeri economice, cu amenintari la nevoie, cu imposibilitatea de a te opune unui angrenaj european la fel de bine inchegat precum o retea de prostitutie din care fetele nu mai pot iesi, sau un cartel de narcotraficanti de care te poti detasa doar cu ritm cardiac 0. In cazul demnitarilor nostri, un DNA, cativa ani la racoare.
Imperialismul secolelor trecute stii foarte bine ca nu a disparut. ”Jeana nu e moarta, Jeana se transforma” ar spune cineva.