CEO-ul Saab spune adio corabiei suedeze

De Cornel Șocariciu
Publicat Sambata, 26.03.2011
După 40 de ani în care a fost alături de Saab, Jan Ake Jonsson, CEO-ul constructorului din Trollhattan, a decis să se retragă din fruntea companiei pe care o conduce.

Jan Ake Jonsson, directorul executiv Saab, a decis să spună adio constructorului nordic. Oficialii Spyker au anunţat că acesta a decis să plece pe 19 mai, înlocuitorul provizoriu al lui urmând să fie Victor Muller. Jan Ake Jonsson, în vârstă de 59 de ani, a fost în slujba Saab timp de aproximativ 40 de ani, iar din 2005 se află la conducerea companiei suedeze.

"Am fost alături de Saab pentru 40 de ani, dintre care şase i-am petrecut ca şef al acestui brand. Ultimii trei ani au fost foarte obositori şi m-au forţat să ma concentrez asupra unui singur lucru - munca mea. Acum a venit vremea să petrec mai mult timp alături de lucrurile care au stat în umbra activităţilor de la Saab. Până acum am realizat o mulţime de lucruri care pentru unii păreau imposibile şi sunt convins că Saab se află pe dumul cel bun în ceea ce priveşte înlocuirea întregului portofoliu până în octombire 2012, an când noua generaţie a lui 9-3 va fi lansată", a declarat Jan Ake Jonsson.

Victor Muller a declart că directorul Saab a reprezentat pilonul principal în supravieţuirea companiei suedeze.

"Sunt foarte trist să-l văd plecând, dar îl înteleg şi îi respect decizia. A avut una dintre cele mai grele slujbe din Suedia în ultimii ani şi sunt foate încântat că a şi-a tranferat toate cunoştinţele şi experienţa în favoarea Saab şi Spyker", a declarat Victor Muller.

Via | Saab

Comentarii (4)

  • SaabCuantic
    bravo
    Or fi adevarate motivele invocate de dl. Jonsson, nu le pune nimeni la indoiala, dar ma intreb pur obiectiv daca aceasta renuntare parca prea brusca la un renume care ti-a marcat viata (sa lucrezi 40 de ani in acelasi loc denota o fidelitate aparte, care in mod clar nu tine de bani sau de alte avantaje personale!) nu este inspirata si de preconizatul colaps al lui SAAB...Probabil ca fostul CEO nu concepe in mintea lui sa dispara rusinos din istoria auto fix odata cu prabusirea oficiala a brandului caruia i-a dedicat toata viata si priceperea, de aceea a precumpanit dansul mai bine si si-a zis ca, retragandu-se mai dinainte de dezastru, ar ramane cu imaginea imaculata...Nu-i nimic de condamnat in acest caz, vorbim despre o metoda logica de a-ti conserva integritatea publica, pe care oricine altcineva, orice om "cu scaun la cap", ar aplica-o fara sa zaboveasca prea mult pe ganduri. Este ca si cum ai reflecta in felul urmator: "Ma aflu intr-un avion atat de paradit tehnic incat sunt sigur ca se va prabusi cat de curand, asa ca ce-ar fi sa ma arunc cu parasuta chiar acum, fiind singura modalitate posibila de a scapa cu viata! Ceilalti pasageri? Se descurca ei, sunt baieti mari, eu insa sunt seful lor si pielea mea este foarte importanta pentru mine insumi!"...NO COMMENT.
    Atat cat va mai perpetua, universul SAAB va fi tot mai sarac fara tine, Jon Ake, deci iti multumim din tot sufletul pentru tot ce ai facut pentru SAAB si pentru lumea automobilului si nu te vom uita niciodata! Aceasta este o urare sincera.
    2 1
  • mda
    cum se spune o corabie ce se scufunda este parasita prima oara de ,,Sobolani''
    2 3
  • SaabCuantic
    cam dura afirmatia
    @RTI, nu trebuie sa-l judecam pe dl. Jonsson pentru ca si-a luat o masura de precautie in directia protejarii propriei sale reputatii. O eticheta atat de discreditanta ca a aceea pe care o folosesti, in mod indubitabil nu o merita! Gandeste-te la contextul infamant in care s-a pomenit intr-un timp relativ scurt si mai ales fara voia dansului...ce altceva putea sa (mai) faca? Ia in considerare o situatie analoaga din militarie: cand un mare conducator de armata simte ca a pierdut batalia fara umbra de indoiala, nu se mai gandeste decat sa-si zboare creierii, avand oroare sa sufere jena teribila a infrangerii in fata tuturor, prieteni si dusmani deopotriva. Bine, sa pastram proportiile problemei, nu era cazul ca Jonsson sa se sinucida :) Aaa, da, desigur, nu acelasi lucru se poate conchide despre Victor Muller, care se bucura de un sorici prea gros pe el ca sa mai realizeze ridicolul in care a ajuns SAAB. In orice caz, pana la faza de anul trecut cu achizitionarea SAAB de la "tiranica" GM, nici macar un soarece constipat n-auzise de Mullerica Olandezu' Zburator ca personalitate de vaza pe firmamentul culturii auto mondiale, dar treptat-treptat si-a facut loc cu coatele si a devenit vedeta principala in curtea suedeza, in detrimentul blandului si manipulabilului Jonsson...N-are rost sa insiram "ideile originale" si "performantele manageriale" ale domnului fost detinator de Spyker. Apropo, nu intamplator firma olandeza poarta in denumire particula "spy" (spion) , Muller nefacand altceva decat sa traga cu ochiul in mecanica si tehnologia lui SAAB astfel incat sa sustraga intelectual niste secrete de productie foarte importante, pe care sa le foloseasca in scop propriu sau eventual sa le vanda unui constructor mai putin priceput intr-ale motoarelor si subansamblelor...S-au inregistrat cazuri de spionaj economic la nivel mult mai inalt, in speta in Formula 1, de ce sa nu se practice si aici? Exista interese si interese, iar SAAB, din nefericire, a nimerit la mijloc...Ceea ce a inteles pana la urma dl. Jonsson. Un tip pe cat de inteligent, pe atat de integru.
    0 0
  • SaabCuantic
    PS:
    Daca cititi cu atentie ultimul paragraf al articolului curent despre abdicarea lui Jonsson, reiese clar ca Muller nu se poate abtine sa nu se dea de gol in privinta adevaratelor sale intentii in privinta SAAB - "[Jonsson]...sunt FOARTE (n.m.: subl.mea) incantat ca si-a transferat TOATE (n.m.: subl.mea) cunostintele si experienta in favoarea Saab si SPYKER "(n.m.: subl.mea)
    Asadar, v-ati prins? Realitatea ca atare este incontestabila, in sensul ca il doare pe el fix in pleazna de soarta SAAB-ului, in ciuda declaratiilor fatarnice de dragoste grijulie fata de brandul suedez; singurul scop ascuns pe care l-a urmarit de la bun inceput, chiar dinaintea incheierii tranzactiei cu GM, se refera la dorinta strasnica de a fura efectiv valorile patrimoniale si intelectuale ale lui SAAB, cum v-am aratat mai sus, de fapt cum s-a auto-denuntat Muller !! Acest ultim post al meu se conecteaza logic cu penultimul, deci...quod erat demonstrandum.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru