Între timp, cei de la Fiat Chrysler Automobiles derulează o campanie de atragere a foştilor clienţi Hummer şi Pontiac în reprezentanţele Dodge.
Gamele Dodge şi Ram ar încerca să ofere exact ce asigurau produsele Hummer şi Pontiac, dar adaptate la cerinţele anului curent. Reprezentanţii Dodge nu au intrat în detalii în privinţa acestei strategii, preferând să declare că sunt ”deschişi pentru orice client, indiferent de unde provine”. Declaraţiile lui Mary Barra privind detaşarea GM de fostele mărci din portofoliu pare să infirme posibilitatea dezvoltării unui rival al lui Jeep Wrangler. Respectivul model ar fi avut un design care să amintească de gama Hummer şi ar fi avut capacităţi off-road impresionante, afirmau zvonurile respective. Un model oferit de General Motors care să amintească de defunctele modele Hummer este încă o posibilitate până la lansarea unui model diferit de această direcţie, dar compania americană nu confirmă şi nici nu infirmă posibilitatea respectivă. În orice caz, respectivul model, deşi inspirat stilistic de Hummer, nu va purta numele mărcii respective.Via WCF | AutomotiveNews (înreg.)| Sursă foto
La FIAT:
-Alfa - sportivitate
-Lancia - lux
-Fiat- volum
VW:
-Bentley - lux (dar nu il iau in considerare)
-Audi - lux
-VW - volum
-Skoda - low cost
-Seat - sportivitate
Skoda, la fel ca Hyundai-Kia, Renault sunt marci de volum-buget, adica ofera mai multe la preturi un pic mai mici decat producatorii de volum clasici gen Peugeot sau VW. VW are si tendinte mai spre premium insa nu suficient de mari pentru ca altfel s-ar canibaliza cu Audi.
La GM treba sta cam asa:
Chevrolet - volum-buget (ca in toata istoria) + modele muscle (Camaro) si super-sport (Corvette)
Buick si Opel/Vauxhall - volum cu tente premium pe alocuri la Buick in special
Cadillac - premium
Fostele marci:
Pontiac - in general modele Chevrolet cu design; tot volum-buget
Oldsmobile (de care Barra nu zice nimic) - volum cu tente premium, la fel ca Buick
Saab - premium
Hummer nu mai are nevoie de nicio prezentare
Saturn - Buick/Opel/Vauxhall sau Saab in alte haine - asta e chiar o marca pe care nu cred ca o plange nimeni
Eu personal nu plang dupa nicio marca din cele pomenite de Barra (imi pare rau doar de Saab ca nu si-a mai gasit locul) si as merge cu taierile si mai departe. GM in opinia mea, daca ar ramane doar cu Chevrolet + Cadillac ar avea o oferta mult mai bine definita si mai pe gustul meu.
Povestea asta cu marcile in plus pe piata am mai amintit-o pe aici, la GM as avea relativ putin de lucru, insa la alte grupuri, ohoo...as taia cu barda :)) ... prea multe marci inutile fac umbra pamantului.
Industria americana a suferit mult in urma celor doua debarcari asiatice, cea Japoneza si cea Coreeana, insa asta e viata. Europa rezista binisor la invazia respectiva oricum. Probabil ca europenii tin mai mult la marcile lor si sunt mai nationalisti si nu atat de pragmatici ca americanii pentru care buzunarul si finantele primeaza mereu.
Oricum in urmatorii 15 ani industria auto va arata cu totul altfel iar batalia copilareasca pentru locul 1 intre marile grupuri (Toyota, VW si GM) va ramane in istorie. Nu cred ca vreunul din grupurile respective vor mai emite pretentii pentru primul loc peste 15 ani. Poate doar pentru un loc 3.
Dar americanii se cred doar ei si restul.Uite ca nu e chiar asa. Din partea mea se pot duce in cap ca nu ma intereseaza ca prea se cred buni la toate.
Spală-te pe dinţi, Barra, atunci când (nu) vorbeşti despre Oldsmobile.
Cat despre lamentarile unor intelectuali neantelesi legate de disparitia tragica a unor branduri celebre de peste ocean, despre raurile de lacrimi pe care acestia le varsa din acesta pricina, despre drama pe care ei o traiiesc neputandu-se obisnui cu gandul ca nimic nu-i etern, nu pot sa spun decat ca de fiecare data cand cred ca plangaciosii de serviciu au atins nivelul maxim al penibilului, corul bocitoarelor reancepe vrand parca sa ma contrazica. In fata lor argumentul ca Talbot, Simca, Wanderer, Horsch, Hispano-suiza, Austin, Amilcar etc. etc. au avut aceeasi traditie si la fel de mult stil, dar au disparut si ele, nu conteaza! Nu conteaza faptul ca sub aceasta conducere mult hulita, Opel, un brand la fel de traditional halit de GM in perioada interbelica, isi recapata stralucirea de odinioara! Conteaza doar fixatia care au facut-o pentru o organizatie de supravietuirea careia sunt deranjati.