Esential
1998 | este anul in care s-a fondat DamilerChrysler. |
Dieter Zetsche (foto), CEO Daimler, a fost invitatul unui simpozionului “Capitalism Global, Valori Autohtone” desfasurat in localitatea St. Gallen, Elvetia.
Boss-ul gigantului german a vorbit despre experienta fuziunii Daimler-Chrysler si despre efectele begative ale acesteia. Zetsche a spus ca in cazul fuziunii Damiler-Chrysler teoria confirma succesul actului in sine, dar in realitate lucrurile nu au fost deloc asa.
CEO-ul Daimler a subliniat ca incompatibilitatea dintre Mercedes-Benz si Chrysler a fost piedica majora in succesul fuziunii, caracteristicile si identitatea fiecarui brand in parte facand imposibila o integrare globala. In plus, nu a existat o colaborare eficace intre cei doi producatori, iar imaginea slaba pe care Chrysler o avea in afara Americii a adancit criza.
“Este corect sa spunem ca noi am supraestimat posibilitatea transferului de tehnologie de la Mercedes catre Chrysler. Spre deosebire de clientii traditionali ai produselor noastre, clientela americana este prea sensibila la preturi, astfel incat sa absorbe diferenta de cost intre un produs normal si unul premium”, a mai spus Zetsche.
Concluzia omului de afaceri german a fost ca fuziunea a fost sortita esecului din cauza incapacitatii integrarii celor doua branduri la nivel global.
Via | Automotive News
Credeau că dacă pun pe un Crysler un motor Mercedes o să cadă ăia-n fund şi o să fie dispuşi să plătească mai mult pe maşină.
Chrysler si MBZ nu s-au unit din ORGOLIU.
Cei de la MBZ au refuzat sa produca ceva eficient si simplu si cu valoare reala si cei de la Chrysler au refuzat sa-si complice masinile mai mult decat este nevoie.
Dodge prefera sa cumpere motoare Cummins (Ford) decat sa foloseasca motoarele MBZ la un pret mai ridicat.