În 1964, Opel deschidea Centrul de Design la Russelsheim, în așa numita clădire N10. Tot atunci, publicul a avut ocazia rară de a-l vizita.
La acea vreme, Centrul era cel mai mare studio de design deținut de un producător european de automobile. Până în acel moment, majoritatea constructorilor apelau la specialiști din afară pentru a se ocupa de designul noilor modele. Pietro Frua, Giuseppe Bertone și Pininfarina sunt numai câteva exemple.
Centrul de Design Opel includea trei departamente: primul se ocupa de designul interior, cel de-al doilea era specializat pe caroserii, iar cel de-al treilea se ocupa de cercetare.
Primul proiect al Centrului a fost prezentat în 1965, așadar la un an de la înființare. Este vorba despre conceptul Opel Experimental GT, care a fost expus în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. În urma feedback-ului primit, acest concept a evoluat într-un model de serie: Opel GT.
Au urmat apoi și alte concepte: Opel CD (coupe cu motor V8), GT2, Tech 1 (coeficient aerodinamic 0.235), Opel Monza Concept, GT X Experimental și, cel mai recent, studiul Opel Experimental.
via Opel
Comentarii (2)