Celule de combustibil pe nave
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ultimii ani au vazut o crestere exponentiala a traficului economic de marfuri intre continente. In aceste conditii, dezvoltarea transportului naval nu mai reprezinta o surpriza pentru nimeni. In aceste conditii, ultimele studii arata ca emisiile poluante ale navelor de transport maritim au ajuns foarte aproape de nivelul celor produse de traficul auto sau de cel aerian. Concret, emisiile de dioxid de sulf ale navelor utilizate frecvent sunt de 700 de ori mai ridicate decat cele ale motoarelor diesel ale masinilor. In aceste conditii, un grup de companii nord-europene au anuntat ca au dat startul unui proiect prin care se incearca dezvoltarea unei celule de combustibil pe o nava off-shore norvegiana.
Aceasta va utiliza gaze naturale pentru miscare iar in urma procesului de ardere va rezulta hidrogen care va genera electricitate. Se pare ca noul tip de motor este mult mai eficient decat cele diesel si, evident, mult mai curat.
Intre statele nordice, Islanda este tara cu cea mai avansata tehnologie de acest tip, navele sub pavilion islandez utilizand celule de hidrogen pentru miscare.
Hidrogenul utilizat este absolut natural, fiind prelevat din izvoarele geotermale (gheizere) care exista din abundenta in insula din Oceanul Atlantic.Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Comentarii (0)